Gå till innehåll

Nicos 2900 liter system "no limits budget"


niki68

Rekommenderade inlägg

Nej köp inte flaskan utomlands. Risken är stor att du inte får fylla den här. Gasflaskor måste vara provtryckta inom rätt tid. Annars får de inte fyllas med ny gas. Är det en storlek som inte säljs här kan den inte provtryckas här.

Det är också frågan om gängningen på kopplingen som måste passa. Sodastreamflaskor t.ex har en annan gänga så de passar inte vanliga regulatorer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej köp inte flaskan utomlands. Risken är stor att du inte får fylla den här. Gasflaskor måste vara provtryckta inom rätt tid. Annars får de inte fyllas med ny gas. Är det en storlek som inte säljs här kan den inte provtryckas här.

Det är också frågan om gängningen på kopplingen som måste passa. Sodastreamflaskor t.ex har en annan gänga så de passar inte vanliga regulatorer.

Jag kör med en sodasteam flaska när jag fyller min stora.

Finns omvandlare som man monterar i mellan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått svar blir 2 x 10 K g ,vad tror ni är ok kommer passa här i Sverige att fylla nästa gång .

- co2-tankstelle-dortmund

yes, These bootles fit with any european pressure Regulator

for we have to ship any bottle packed single, the shippingcosts

are also payable for each bottle.

the total amount for two filled bottles is € 354,40.

http://www.ebay.de/itm/CO2-Flasche-10-KG-kurz-TUV-2023-gefuellt-Aquarium-Zapfanlage-Bier-Kohlensaeure-/221220339709?ssPageName=ADME:X:RTQ:DE:1123

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slang 30m blir 155 euro titta på länk .

http://www.aquatuning.se/vattenkylning/slang/slang/6783/masterkleer-tubing-pvc-19/13mm-1/2-id-uv-active-blue/clear

Är denna slang på länk likadan som där uppe varför står (1/2"ID) och på andra inget .och på andra inget.

http://www.inet.se/produkt/5321801/slang-masterkleer-pvc-19-13mm-klar-bla-uv-aktiv-3-3m

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du frågar mig så varför krångla till det. Kan du överväga att lägga 15000:- på flygfrakt för sten, eller 70000:- på en bänk, 50000:- för ett akvarium osv så kan du väl köpa tuber från en lokal försäljare som du sedan vet kommer att fylla på den igen utan tjafs?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du frågar mig så varför krångla till det. Kan du överväga att lägga 15000:- på flygfrakt för sten, eller 70000:- på en bänk, 50000:- för ett akvarium osv så kan du väl köpa tuber från en lokal försäljare som du sedan vet kommer att fylla på den igen utan tjafs?

Måste hålla med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Typiskt pris på aga för att köpa in sig på småflaskorna är väl 2000-2500. Mison18 svetsgas kostar väl ca 650 för en fyllning, antar att co2 inte skiljer så mycket.

Jag ringde för några år sedan till Alfax och frågade dem vad som skiljde på CO2 som var godkänd för livsmedel och för CO2 som vi köpte till industrin (Dvs CO2 inte svetsgas)

Fick svaret att de tog det från samma tank och skillnaden var att till livsmedel så bifogades det ett certifikat att det var livsmedelsgodkänt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det nu inte finns ett helt annat system så funkar AGA så stt det bara är småflaskorna på 5l man kan köpa och äga. Kostar typ 2500 att köpa in sig och sen nån 500ing att fylla kanske. Vet inte exakt för co2, men svetsgas ligger strax över 600.

Alla större flaskor ingår i hyrsystem där man betalar en månadskostnad, men med betydligt billigare påfyllning(byte), och jag har väldigt svårt att se att något privat akvarium gör av med så mycket gas att det skulle bära sig.

Så om nån försöker sälja annat än 5l flaskor så är det nåt skumt...

Edit: misserabel iphone-stavningslättja

Ändrat av Blåbert
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det nu inte finns ett helt annat system så funkar AGA så stt det bara är småflaskorna på 5l man kan köpa och äga. Kostar typ 2500 att köpa in sig och sen nån 500ing att fylla kanske. Vet inte exakt för co2, men svetsgas ligger strax över 600.

Alla större flaskor ingår i hyrsystem där man betalar en månadskostnad, men med betydligt billigare påfyllning(byte), och jag har väldigt svårt att se att något privat akvarium gör av med så mycket gas att det skulle bära sig.

Så om nån försöker sälja annat än 5l flaskor så är det nåt skumt...

Edit: misserabel iphone-stavningslättja

Nej, det är Handen brandstation som jag har pratat

Frågade om 10 Kg och han skulle ringa mig nästa vecka angående priset.

De på AGA kontoret sa samma sak att man får inte äga en store flaska än 5 Kg , måste hyra .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du får ju inte samma flaska tillbaks när du fyller på. precis som blåbert sa, det är ett utbytessystem som man köper in sej i. man betalar för flaskan första gången sen bara för gasen. du lämnar din tomma och får en annan full tillbaka

Men det måste finnas annan sätt, lämna flaska att fylla på och ta tillbaka den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag hade växtakvarium och senare när jag hade kalciumreaktor så fyllde jag hos en Brandservicefirma och fick under 10 års tid alltid tillbaka min egen flaska, men det är ju kanske två år sedan jag fyllde sist nu...

Ändrat av petnym
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fyllde min flaska på vid brandservice här i Gävle. dom fyller bland annat brandsläckare, men han fyllde min flaska medans jag väntade. I början då flaskans sista datum hadde gått ut skickade dom den på provtryckning och jag fick nytt sista datum.

Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...