Gå till innehåll

Svart eller Blå bakgrund?


Aquario

Rekommenderade inlägg

Jag tycker bakrutan alltid blir ful, oavsett färg, alltså i realiteten svårt att hålla rent o fint där

I ett litet kar hade jag byggt upp en hel rev-vägg med revkeramik som döljer hela bakrutan, och dolt allt tekniskt där bakom i ett hörn :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har blått själv..har haft svart i sött men det absorberar ljus tycker jag..är det någon som haft vitt med tanke på det?

Rent spontant skulle jag tro att det skulle vara ganska jobbigt att titta in i ett kar med vit bakgrund, skulle nog bli lite distraherande :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört utan bakgrund mot vit vägg ganska länge, det är snyggt tycker jag. Belysningen ovan karet ger liv åt bakgrunden då.

https://www.flickr.com/photos/129873539@N08/15357857403/

Svart blir som att titta i en spegel och jag upplever det distraherande innan det blir övervuxet. Svårt att fota med för speglingen. Men det framhäver vissa färger väldigt bra.

Blått kan vara fint, speciellt om man kör en bakgrund som blir ljusare mot ytan.

Men egentligen är det en ickefråga om man inte planerar att putsa rutan jämt för det syns ju ändå inte efter ett par veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klurar själv på bakgrund, har vit klinker bakom och det är rätt snyggt som ormet säger när ljuset spelar mot väggen, blir en 3d effekt. Just nu är det helt sladdfritt bakom men lite flytt o tillägg av teknik gör nog det svårare att dölja alla kablar o slangar. Får jag ihop sladdarna snyggt så får det bli fortsatt utan bakgrund, karet står nära väggen så inte en chans att man kan hålla rent baksidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir ny intressant infallsvinkel för mig, nya karet får ny plats och svart tapet/vägg bakom. Kanske ser skumt ut med knallblå bakgrund? Eller låta svarta lysa igenom innan algerna satt sig blir ju inte bäcksvart som en klistrad bakgrund? Hmm får torrprova när alla delar är på plats innan det blir vatten i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...