Wiking Postat 29 december 2010 Dela Postat 29 december 2010 ...Du anar nog inte hur många som du inspirerat med ditt kar genom åren och då borde nog några av dina fraggar komma hem till sin husse...Så sant. Många fraggar har lämnat det huset, det är bara att hoppas att så många som möjligt hittar hem igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 29 december 2010 Dela Postat 29 december 2010 Beklagar sorgen! Det är svårt att förstå varför något sådant skulle drabba dig - du är ju en av de få som alltid haft en öppen inbjudan för alla att titta på akvariet när som helst. Jag hoppas verkligen att du kommer igen, håller tummarna! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 29 december 2010 Dela Postat 29 december 2010 Verkligen trist.Till nästa bygge ska jag ha två jordfelsbrytare i kåken, en som det mesta av karet kommer gå på, den andra till övriga kåken och någon pump till karet.Eventuellt blir det tom två returpumpar och värmare som kopplas på varsin jfb. Då får man ju åtminstone någon sorts cirkulation.Bara en tanke att fundera på.Någon ide om vad det var som löste ut brytaren? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 29 december 2010 Dela Postat 29 december 2010 Hej Tack för stödet! Det värmer verkligen i stunder som dessa.Jag kommer att ta det lite lugnt ett tag och fundera på hur framtiden ska se ut. I det närmaste kommer det att handla om vattenbyten och få igång biologin igen. Sen får jag se vart det tar vägen. I det långa loppet har jag svårt att se mig själv utan ett saltvattensakvarium, intresset är för djupt rotat.Det kommer upp tankar på säkerhet i stunder som dessa och att dela upp huset i sektioner med flera olika jordfelsbrytare och se till att akvariets pumpar ligger på mist 2 av dessa. Och kanske någon form av telefonlarm kanske inte vore så dumt. Jordfelslarm i stället för brytare är en annan sak som jag kom att tänka på, är det någon vet om det finns på marknaden?Jani, jag återkommer gärna i fraggfrågan!//Tomas.Det var jättetråkigt att höra.Att bara ha jordfelslarm på akvariet och och hoppa över brytare låter väl klokt, då kan ingen annan förstöra något och du vet när du inte ska stoppa ner händerna.Om du har vägarna förbi Stockholm så kan du få fraggar./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 29 december 2010 Dela Postat 29 december 2010 Jättetrist!Tänk på att din viktigaste tillgång är din kunskap, erfarenhet och tålamod. Så länge du har det kvar, kommer du att kunna få igång ett lika vackert kar igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 30 december 2010 Författare Dela Postat 30 december 2010 Hej Jag känner verkligen ett starkt stöd från alla håll och tackar för erbjudanden om fraggar. Tack allihop för detta, jag återkommer var så säker.Jag har bytt mycket vatten, sugit ut mycket skit och kör skumaren väldigt blött samt hyggligt mycket ozon. Det ser hyggligt ut i karet, det ända mätvärdet som sticker ut är fosfat som ligger på ca 0,25. Kör en del med fosfatremover och kommer att fortsätta med vattenbyten men i lite lugnare form.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PsychoSam Postat 2 januari 2011 Dela Postat 2 januari 2011 Ja du Tomas, karet du hade var så underbart fint att man kände för att lägga ner sitt eget lilla Helt otroliga koraller med helt otroliga färger. Är ganska övertygad om att det är bland de finaste kar jag någonsin sett så nog lider man med dig. Synd att man inte fick se det live men hoppas att kunna få se nästkommande häpnadsväckande kar live när det har rullat igång. Bilar utan tvekan hela vägen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 2 januari 2011 Dela Postat 2 januari 2011 Jag säger ungefär som alla andra, grymt tråkigt att höra att det överlägset finaste karet som jag sett live råkat ut för ett så tråkigt bakslag, hoppas att inspirationen kommer tillbaka och vi kan få se ett nytt underbart akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Perk Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Hur går det? Länge sedan det var någon uppdatering. Hoppas det har kommit igång igen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 13 april 2011 Författare Dela Postat 13 april 2011 Hej PerDet är bra på G, jag är allt kvar inom hobbyn. En uppdatering kommer någon regnig helg.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 hoppas att det regnar snart då!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 19 juni 2011 Dela Postat 19 juni 2011 Här har det regnat nästan hela helgen nu känn ingen press men tänk på oss andra som vill se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Regnar alltid hemma hos Tomas;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 25 december 2011 Författare Dela Postat 25 december 2011 Hej Idag regnar det!Jag lekte lite med kameran idag och det blev dessa bilder.Karet har repat sig bra under det gångna året, det blev en inkörningsperiod med olika alger mm helt enligt regelboken.Nu verkar det som det har stabiliserat sig och även mikrolivet har hittat tillbaka.Jag kör väldigt basic med lite ozon och aktivt kol samt vattenbyte (min 10%/vecka gärna mer) annars är det samma som tidigare.Återkommer någon dag med lite fler bilder på hela karet också.Är det någon som har lite tid över och vill komma förbi på kopp så är det som vanligt bara att höra av sig.Ha en god fortsättning på julen.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Vad härligt att du fått igång det igen Tomas! Och som vanligt fantastiska bilder på underbara koraller. Mycket bra jobbat:smiley20: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Jäkligt snyggt milt sagt!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Hur imponerande som helst. Man blir ju alldeles stum av beundran. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Wooooow!! Vilka vackra bilder på riktigt fina koraller. Riktigt fina musslor också för den delen. Är allt nytt eller har en del klarat sig från före kraschen? (för du hade väl en krasch?). Den rosa/röda milleporan är riktigt fin. Bjud gärna på lite "full tank shots" /Samuel (som gärna tittar förbi om vägarna bär åt rätt håll)Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 IMG_6661 är precis så snygg som jag befarade MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
frepet Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Hej!Galet fina bilder. Tack för att du delar med dig! Mvh/F Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Helt otroliga bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Härligt att se Ländström, en helbild vore ju inte fel men tack för ögongodiset hur som Nam nam. Fantastiska koraller och musslorna är ju inte fel de heller, en av mästarna visar hur det ska göras igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Fantasktiskt kul att se att du är igång igen. Underbara bilder, som vanligt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Mycket fina bilder på grymt vackra koraller !!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.