Moose Postat 25 april 2017 Författare Postat 25 april 2017 pumpen säljs utan kontroller och kan inte köras utan. man måste ha en kontroll oxå. 1 Citera
m0jjen Postat 25 april 2017 Postat 25 april 2017 1 timme sedan, Moose sa: Har idag bytt ut tre av mina pumpar på ena kortsidan mot en gyre 250. Grymt mkt snyggare estetiskt Fick hem min gyre 250 idag med, väntar på en till andra sidan med, så grymt brett o fint flöde enligt min första uppfattning av dessa 1 Citera
Moose Postat 26 april 2017 Författare Postat 26 april 2017 Två nya helbilder. Grumligt vatten. Den nya pumpen hittar skit på nya ställen. Sen börjar några koraller återhämta sig. Men fortsatt riktigt kassa färger på dem. 7 Citera
DSB Postat 26 april 2017 Postat 26 april 2017 Jag tycker det ser riktigt bra ut.Skickat från min SM-A510F via Tapatalk Citera
Moose Postat 10 maj 2017 Författare Postat 10 maj 2017 Massor av problem koraller dör .. cyano och dino. Har stäng av allt konstigt. Back to basic. Inget kol. Ingen remover inga spårämnen förutom kalcium och kh. En dag senare så var vattnet klart iaf. Alltid ngt. Har fått ändra om scapen en del. 1 Citera
jarecki68 Postat 10 maj 2017 Postat 10 maj 2017 Denna hobby skulle inte vara lika fascinerande om inte alla problem som man stöter på under tiden, det är det man fastnar för. Det är det jag älskar och vill uppleva själv. Trots dina problem så ser ditt akvarium väldigt fint ut. Kämpa på! 3 Citera
Moose Postat 11 maj 2017 Författare Postat 11 maj 2017 Jag kämpar på rent psykiskt. Försöker se ljusglimtarna fast det är svårt. All energi går just nu till att försöka hitta felkällor. Och korallköp är bara att glömma. Finns varken pengar eller ngn nytta med det just nu. Även om jag själv inser att jag måste ha lite nytt ibland bara för att hålla intresset och glädjen vid liv. Även de små sakerna kan förgylla. Diverse lps och Ricordea även Zoanthus kanske. Så är det ngn i Göteborg som har ngt till övers så hojta gärna till. Lite bilder oxå. 6 Citera
Strikt Postat 11 maj 2017 Postat 11 maj 2017 Vad tråkigt att höra! Hoppas du kommer till rätta med problemen, har skickat in nåt tritontest? Citera
Moose Postat 12 maj 2017 Författare Postat 12 maj 2017 Städat fraggkaret idag och har limmat upp en del på fraggstenar. Slemmar lite när jag tog bilden. 2 Citera
Sillen Postat 14 maj 2017 Postat 14 maj 2017 Tråkigt när du känner så Henrik, dock känner jag igen det från min egna aktiva tid. Jag tycker att du ska ta en titt på denna bilden: Detta är en detaljbild på ett stort och vackert kar. Har man kommit så långt som du har så måste man i bland stanna till och njuta av detaljerna och jag är helt övertygad om att du har massor av dessa detaljer. Frågan du måste ställa dig är vad du vill med karet och hobbyn. är du färdig med detta konstverket och kan du njuta av dess skönhet som det är? Om svaret är nej så får du fundera på vad du vill göra och vad som driver dig. 1 Citera
danne031 Postat 22 juli 2017 Postat 22 juli 2017 Tack för titten igår Henrik, som novis på sps är det lätt att tappa hakan när man ser ditt kar i verkligheten, en riktig inspirationskälla. Blev tvungen att gräva fram din tråd för jag ville visa frugan lite bilder Citera
Moose Postat 30 juli 2017 Författare Postat 30 juli 2017 Tack @danne031! Efter att ha varit jävligt nära att kasta ut karet i våras så här jag hittat lite motivation igen . Kastade ut kejsarna. In med fler kirurger. In med lps och knappar. Ja resultatet ser ni här. Även om det är långt kvar ännu. 11 Citera
Moose Postat 31 juli 2017 Författare Postat 31 juli 2017 Det e ju så kul så vi kör en film till 7 Citera
irwin_fletch Postat 31 juli 2017 Postat 31 juli 2017 Snyggt, kul att du är på gång igen. Vad filmar du med. Har testat att göra en film, filmade med mobilen. Blev väl okej men kan bli bättre helt klart. Citera
Moose Postat 1 augusti 2017 Författare Postat 1 augusti 2017 Det e faktiskt filmat med mobilen. Samsung galaxy s6 1 Citera
Moose Postat 13 augusti 2017 Författare Postat 13 augusti 2017 Nya kirurger I karet Har nu totalt 8st 2x zebrasoma flavecens Zebrasoma xanthurum Hepatus Acanthurus luecusteron Ctenochetus striatus Ctenochetus binotatus Naso elegans 8 Citera
danne031 Postat 14 augusti 2017 Postat 14 augusti 2017 Fasen börjar bli sugen på att komma igen, måste sitta på händerna någon månad till...kul med så mycket liv i igen 1 Citera
Slanten Postat 14 augusti 2017 Postat 14 augusti 2017 On 2017-08-01 at 08:30, Moose sa: Det e faktiskt filmat med mobilen. Samsung galaxy s6 Väldigt fin skärpa och färger för att vara mobil. Har du tagit bilderna med S6:an också? Citera
Moose Postat 14 augusti 2017 Författare Postat 14 augusti 2017 2 timmar sedan, Slanten sa: Väldigt fin skärpa och färger för att vara mobil. Har du tagit bilderna med S6:an också? Ja dom flesta Citera
Moose Postat 21 augusti 2017 Författare Postat 21 augusti 2017 Lite nya bilder på mina knappar 5 Citera
nike83 Postat 21 augusti 2017 Postat 21 augusti 2017 knappar är trevliga, men hur ser resten ut? Citera
Kimozabe Postat 24 augusti 2017 Postat 24 augusti 2017 Fasen va läckert. Såg att du skaffat en hel del kirurger, har du tänkt plocka ut nån när dom vuxit till sig eller anser du att karet klarar så många kirurger? Tänkte hålla mig till 3-4 kirurger för att jag inte vill behöva ta ut någon när dom nåt full storlek. Mvh Kim Citera
akvariefisken_89 Postat 24 augusti 2017 Postat 24 augusti 2017 (ändrat) Riktigt snyggt! Har du sugit ut all sand? Sett mer påverkan på nitrat och fosfat jämfört med tidigare? Du hade en del cyano och dino skrev du, blev du av med dessa helt när du sugit ut sanden? Ändrat 24 augusti 2017 av akvariefisken_89 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.