krille 55 Postat 29 januari 2016 Postat 29 januari 2016 har kört denna i snart ett år på alla fyra kanalerna. är fem minuters fördröjning mellan pumparna. Suveränt lättanvänd o det uppskattas av en som knappt hittar av o påknappen på datorn 1 Citera
Ouscazz Postat 30 januari 2016 Författare Postat 30 januari 2016 Ikväll blev det korallhämtning runt om i Skåne.. Fick tag i en rejäl bit (15x10x10cm) Seriatopora Caliendrum, tre huvuden Euphyllia Ancora(?) med blåa tentakler och gröna toppar, fyra gröna Rhodactis och slutligen en som jag tror är en Stylophora Pistillata, vackert grön och stor som en tennisboll. Citera
Ouscazz Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 (ändrat) Några taskiga iPhone-bilder, Några koraller skall flyttas, har bara satt ner det jag köpte igår. Får fundera några dagar på hur de ska stå innan jag börjar limma. Sarcophyton som sitter högst upp på det vänstra revet skall iaf flyttas längst till vänster. Seriatopora Caliendrum skall sitta högst upp och bilda en krona på toppen. Jag har en liten idé om att limma upp flakväxande grön/röd/lila Montipora på sidorna av överrinningsboxen, det kan ju bli rätt snyggt med tiden. Verkligen kul att min nya neongröna BTA har bosatt sig inne i en ihålig sten... dumfan.. bara att gilla läget och hoppas på att den ångrar sig. Har lite funderingar på MP40w QD... Ändrat 31 januari 2016 av Ouscazz 3 Citera
Stiffe Postat 31 januari 2016 Postat 31 januari 2016 Tjusigt! Det går ju med expressfart Kul också att se hur bra din kirurgkompis mår. Angående BTA:n så är det ju som du säger......Min stora Haddoni har parkerat längst uppe i mitt högra hörn, invid/mellan både returblås samt en Tunze.....definitivt INTE där JAG ville ha den. Samtliga mina fyra MiniMaxi har också valt helt andra platser än där JAG tyckte de skulle vara snygga och synas. Har dock inte heller gett upp. Hoppas de ångrar sig:) 1 Citera
Ouscazz Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 Tackar Stefan! Ja, det går lite fort ibland.. eller alltid.. Nu har jag fått i den grund jag vill ha i karet. Det blev inte riktigt som jag hade planerat, men så blir det väl nästan alltid. Jag känner mig nöjd med mixen av koraller, en del mjuka som vajar vackert med strömmarna, och en del hårda som lyser fint i blåljuset på kvällarna. Samtliga koraller jag har är lättskötta och kostar inte en förmögenhet om något går åt pipan. Det kan ju bli snyggt utan att kosta skjortan och halva kavajen. Jag skall låta det växa på sig lite nu och inte köpa fler koraller, om jag inte ramlar över någon riktig guldklimp. Men, det har jag sagt förr och det har gått åt pipan varenda gång.. 1 Citera
ikola Postat 31 januari 2016 Postat 31 januari 2016 Din stora fisk, som syns på bild 2, Vad är det för en ? Citera
Ouscazz Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 En ung Chokladkirurg, Acanthurus Pyroferus. Den har så smått börjat färga ut i vuxendräkt. Citera
ikola Postat 31 januari 2016 Postat 31 januari 2016 Såg att det var en kirurg men inte vilken sort. Ser fin ut, ska läsa om den på FReeeflex Citera
Ouscazz Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 Trevlig fisk, pigg och allert. Äter allt man stoppar ner, gärna ur handen. Citera
Ouscazz Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 Ja, verkligen. Seriatopora Caliendrum. Min favoritkorall. 1 Citera
krille 55 Postat 31 januari 2016 Postat 31 januari 2016 dom är riktigt fina. har inte haft nån på länge men fick en liten fragg i förra veckan så nu får man hoppas på tillväxt Citera
Ouscazz Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 Bra ljus så växer den så att det knakar. De är inte sådär jättekinkiga med vattnet heller. Citera
Tompa_ Postat 31 januari 2016 Postat 31 januari 2016 Fint akvarium! frökenfiskarna ser riktigt snygga ut synd att dom brukar bli så aggresiva. Citera
stigigemla Postat 31 januari 2016 Postat 31 januari 2016 Det är väl Chrysiptera tricincta? I så fall bör de inte bli så väldigt aggresiva. Fast stora. Citera
Ouscazz Postat 1 februari 2016 Författare Postat 1 februari 2016 Det är Dascyllus Melanurus. Ganska aggressiva, men de är starkt territoriella på en liten yta och ger man dem tillräckligt med gömställen så skall det säkert gå bra. Citera
Ouscazz Postat 2 februari 2016 Författare Postat 2 februari 2016 Sådär ja, då har förbrukningen av Ca och Mg också kommit igång. Det tog tre dygn med snabbväxande stenkoraller i karet. Trevligt! Citera
Ouscazz Postat 6 februari 2016 Författare Postat 6 februari 2016 Helgbilder. Tänkte försöka komma ihåg att posta bilder varje helg. Kul att jämföra tillväxten över tid. 2 Citera
Ouscazz Postat 6 februari 2016 Författare Postat 6 februari 2016 1 timme sedan, bjomat sa: Snyggt!! Kul med mycket bilder också. Tack Björn! Det behöver växa på sig lite nu.. Jag har några fler idéer om koraller. Ska hämta en vansinnigt snygg Euphyllia Paraglabrescens med blå toppar och guldfärgade tentakler på måndag. 2 st MP40w QD är också på ingång, förhoppningsvis i veckan som kommer. Citera
Ouscazz Postat 6 februari 2016 Författare Postat 6 februari 2016 Snygga behållare för Ballinglösningarna. 1 Citera
Scuba Postat 6 februari 2016 Postat 6 februari 2016 Grymt snyggt kar, gillar scapen, inte knökfullt med LS. .. Var har du köpt behållarna? 1 Citera
Ouscazz Postat 6 februari 2016 Författare Postat 6 februari 2016 (ändrat) Tack, vill ha scapen "luftig". Det ser lite ut på bild men det är 40 kg sten i karet. Ska lägga lite mer sten i sumpen för att öka på nitrifikationen. Behållarna kommer från IKEA. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80066723/#/90066708 Ändrat 6 februari 2016 av Ouscazz Citera
Ouscazz Postat 8 februari 2016 Författare Postat 8 februari 2016 Tröttnade på mitt gamla osmosfilter som levererar för dåligt. Filterpatronerna har gjort sitt och membranet är snart sju år gammalt. Det kommer en ny anläggning med DHL idag. Ska bli skönt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.