Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Ok tar tillbaka att det är dyrt :)

Men blir jobbigt om det blir fel och man måste skicka och ta kontakt med tyskarna istället för en lokal firma eller svensk leverantör.

Postat

nu till en annan fråga till vad tycker ni 2x Tunze 6000 eller 6100 ?? till ett 450lit 6100 blir kanske förmycket ?? men om man uppgraderar någon gång så är 6000 kanske förlitet :) ett delikat dilemma he he

Postat

Om du funderar på att köpa 2x6000 så är det ju ett måste med en multicontroller. Då blir det plötsligt bara en tusenlapp upp till TS24 vilket är hörliga 2x12000 med multikontroller. Då kan du blåsa på med 50X vattenvolymen/h vilket säkert inte är för mycket eller så kan du "dimma" ner till futtiga 15X volymen om du vill. Ännu roligare blir det förstås att uttnyttja kontrollern till fullo och variera det hela lite. Sen är det ju bara att lägga till två pumpar om du vill ha större i framtiden. Då klarar du säkert av ett kar på 1000 liter utan större problem.

Postat

Nä, det kan jag inte tänka mig, då det går att dimma ner. Sen går det säkert att lattja med lite roliga intervall/vågfuntioner med kontrollern och då bilr det ju aldrig de 53X volymen som är max

Postat
Tack !

så TS24 paketet är inte förstort för ett 450lit akvarium gött

Peter!

Du skall inte fresta din nästa... Tror det står så i bibeln. Jag fattar inte förren nu vad som menas!;)

/Avunsjuk!

Postat

Nähe då provar vi med nästa fråga :)

ska beställa glas till avrinningsboxen i karet vad för tjocklek på glaset rekomenderar ni ??

Boxens mått är 250x530x130 mm och karets volym är på ca: 450lit

Postat

vilket tryck?? den står i karet,samma tryck på båda sidorna=noll tryck på glaset

Postat

nä,de kan jag hålla med om,men meningen är att den ska va nästan full för att slippa vattenfall(oljud)

Postat

Jo det e ju snat !

Jag ville bara vara på säkra sidan :)

Någon som skulle villja lägga upp en närbild på sin kalkreaktor där PH proben sitter tack på förhand :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...