wrang Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Någon som sett eller testat denna sillicon som skall gå att limma i ett befintligt uppfyllt akvariumPeranatorInnotec undervands sort silicone 290 ml. Er uheldet ude, hvis en rude er revnet, eller silikonen har sluppet grundet alderdom kan denne lime under vand. Hittade detta på akvarieudstyr Citera
Sillen Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Låter ju som en toppen grej. Frågan är ju bara hur man gör för att inte få fickor med vatten i fogen. Det skulle inte vara några problem med att fukta fingret när man ska snygga till fogen!Nyfiken på recention på detta om någon har testat den!Wrang:Vart hittade du silikonet? Citera
Greken Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Har testat den och det funkade. Limmade fast en riff-keramik sten på bakrutan. Höll den på plats i några minuter och sedan satt den. Inget levande har tagit någon skada.Simontorp har den så det är bara att be sin akvariebutik att ta hem den./Mattias Citera
Clownen Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Intressant, det går inte att använda som korall lim? Citera
hbmannen Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 ja har limmat me CASCO MARIN sillikon under vattnet i min nya tank, då ja märkte att ytavrinningen inte va tät.. de funka fin fint.. Citera
Saxmark Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Problemet med "vanligt" silikon är väl att det är baserat på ättika och att det frigörs när silikonet härdar.. Så om man lägger en bra sträng med silikon under vattnet så borde det bli samma sak som att skicka i en tesked ättika i karet.. Det skulle inte jag vilja göra i mitt kar iaf.. Men å andra sidan.. Ibland är alternativen sämre för karet så vad skall man göra.. Citera
nemo Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=8867Jag hade det silikonet uppe i ovan gamla tråd innan. Fick som svar av dom som säljer det att det funkar att limma under vatten, Men inte var det någon på SG som trodde på det då iallafall.Svensk butik som säljer detta Citera
hbmannen Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 Problemet med "vanligt" silikon är väl att det är baserat på ättika och att det frigörs när silikonet härdar.. Så om man lägger en bra sträng med silikon under vattnet så borde det bli samma sak som att skicka i en tesked ättika i karet.. Det skulle inte jag vilja göra i mitt kar iaf.. Men å andra sidan.. Ibland är alternativen sämre för karet så vad skall man göra..jo iof. men ja märkte inget negativt i min tank iaf.. ja drog 5st strängar som va ca :50cm långa..kan ju bero på hur mycke vatten man har oxo.. Citera
Saxmark Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 jo iof. men ja märkte inget negativt i min tank iaf.. ja drog 5st strängar som va ca :50cm långa..kan ju bero på hur mycke vatten man har oxo..Sant.. Vattenvolymen och luftningen lär ju vara en avgörande faktor.. Citera
stigigemla Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 Ättika bryts ned till koldioxid och vatten av bakterier. Kan ersätta eventuellt ersätta vodka. Används som konserveringsmedel / gödning i en del Zeopreparat. Så ättikslukt skrämmer inte mig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.