Gå till innehåll

Undervattens sillicon


wrang

Rekommenderade inlägg

Någon som sett eller testat denna sillicon som skall gå att limma i ett befintligt uppfyllt akvarium

Peranator

70070.JPG

Innotec undervands sort silicone 290 ml.

Er uheldet ude, hvis en rude er revnet, eller silikonen har sluppet grundet alderdom kan denne lime under vand.

Hittade detta på akvarieudstyr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ju som en toppen grej. Frågan är ju bara hur man gör för att inte få fickor med vatten i fogen. Det skulle inte vara några problem med att fukta fingret när man ska snygga till fogen!;)

Nyfiken på recention på detta om någon har testat den!

Wrang:

Vart hittade du silikonet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat den och det funkade. Limmade fast en riff-keramik sten på bakrutan. Höll den på plats i några minuter och sedan satt den. Inget levande har tagit någon skada.

Simontorp har den så det är bara att be sin akvariebutik att ta hem den.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med "vanligt" silikon är väl att det är baserat på ättika och att det frigörs när silikonet härdar.. Så om man lägger en bra sträng med silikon under vattnet så borde det bli samma sak som att skicka i en tesked ättika i karet.. Det skulle inte jag vilja göra i mitt kar iaf.. Men å andra sidan.. Ibland är alternativen sämre för karet så vad skall man göra..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med "vanligt" silikon är väl att det är baserat på ättika och att det frigörs när silikonet härdar.. Så om man lägger en bra sträng med silikon under vattnet så borde det bli samma sak som att skicka i en tesked ättika i karet.. Det skulle inte jag vilja göra i mitt kar iaf.. Men å andra sidan.. Ibland är alternativen sämre för karet så vad skall man göra..

jo iof. men ja märkte inget negativt i min tank iaf.. ja drog 5st strängar som va ca :50cm långa..

kan ju bero på hur mycke vatten man har oxo..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...