ramq Postat 2 december 2007 Dela Postat 2 december 2007 Det här e ioförsig en produkt man känner till ingridienserna på och ändå lurar man sig själv att köpa.Den bästa tillverkar man väl själv...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 2 december 2007 Författare Dela Postat 2 december 2007 Jag tog lite Vodka på tungan igår. Och jag måste säga att absolut måste absolut skratta hela vägen till banken. Jag tyckte mej nämligen känna att bara var billigt jäkla socker(som förövrigt är heltvanlig sackaros som de lurar på oss i dyra förpackningar), jäst (dyr svamp i dyra förpackningar) o vatten (Trillar ju från himlen ibland men nån har lyckats lura på oss det i kranversion) de gjort nån form av mäsk på och sedan kört enkelt destilat. Möjligen kan de ha kryddat med nånting men jag känner mej grundlurad. :-) Det här e ioförsig en produkt man känner till ingridienserna på och ändå lurar man sig själv att köpa. Värre e det med när man inte har en susning och bara gissar ur luften. Förövrigt så fungerar vodkadosering utmärkt och jag har själv väldigt bra erfarenheter av att använda detta till näringsbegränsning.__________________suck! vuxen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 2 december 2007 Dela Postat 2 december 2007 Den bästa tillverkar man väl själv...? Absolut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 2 december 2007 Dela Postat 2 december 2007 jo jag vet hehe... smaka själv på ZS2 förstoch kän efter TedDu har fel om innehållet Svärd. Men även om du nu smuttat på finliret så skicka mej ditt kontonr så sätter jag in pengarna du känner dej lurad på plus porto avgift så får du skicka mej de du inte druckit upp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 2 december 2007 Dela Postat 2 december 2007 Du har fel om innehållet Svärd.Jag tycker det känns lite som att du vet något vi inte vet...?(Typ, innehåll i flarrorna?) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 2 december 2007 Författare Dela Postat 2 december 2007 Suck! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mojjan Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Hej Jag undrar om det går lika bra med Gin istället för ren sprit?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 december 2007 Författare Dela Postat 11 december 2007 Crille sa att holländare doserar genever mot cyano men jag tror inte gin är lämpligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 Jag trodde inte jag skulle börja med denna metod, men det gjorde jag nu igår. Dessvärre är mitt vodkaförråd litet men mitt romförråd stort. Är rom olämpligt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 det borde väl egentligen funka med all sorts alkohol, i alla fall dom som inte är hårt kryddade - funderar på öl... innehåller ju alkohol,lite jäst-ämnen och annat som korallerna kanske skulle uppfatta som näring!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 Problemet är just "det andra" som finns i dom mer smakfullare vätskorna - inget vet nog inte riktigt vad som händer med dom i tanken, förutom genever då...Men visst, prova om ni är vågade. Jag hade kört på ett säkert kort, bolagets #1. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 december 2007 Författare Dela Postat 11 december 2007 I början tog jag miste i mörkret på vodkaflaskan och en Baccardi limon. hällde upp 10ml och doserade i karet, upptäckte misstaget efteråt men det gick bra en gång men jag skulle inte fortsätta direkt. Jag rekomenderar inte annat än Vodka då detta är ren sprit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 Frågan kanske har varit uppe.....men när på dygnet är det bäst att dosera. På morgonen eller på kvällen, jag tycker själv att det borde vara bättre på morgonen med tanke på syresättning. Eller ska man ta halva dosen på morgonen och halva på kvällen?/PP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 Jag doserar allt på morgonen så att det verkar under dygnets ljusa timmar, läste någonstans i någon tråd att det skall man göra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 hm någon som kör vodka utan skummare? och går det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Tanken är väl att de överflödiga bakterierna skall skummas bort?Tror att vodka (eller annan kolkälla) + överskummning är melodin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 mm misstänkte det med... vet du eller någon annan ifall man kan köra någon "metod" för att få bort nitrat och fosfat utan skummare? eller det är bara vatten byte som gäller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 hm någon som kör vodka utan skummare? och går det?Jag har planer på att testa detta men då vill jag ha tillgång till en bra fosfatmätning för att följa upp. Det har jag iofs redan men jag har inte kört igång den än. Blir troligtvis efter helgerna.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 31 december 2007 Författare Dela Postat 31 december 2007 körde utan skummare i 4-5 månader i 828L karet men då hade jag bara 5 fiskar. Inga problem alls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Tanken är väl att de överflödiga bakterierna skall skummas bort?Tror att vodka (eller annan kolkälla) + överskummning är melodin.ja..de är de...de krävs ju en definitiv export, precis som att skörda ett algfilter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Lasse, jag hänger inte med riktigt hur fosfaten skall gå ner när man kör med kolkälla men utan skummare. Vart skall den accelererande bakteriepopulationen ta vägen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Mat kanske - jag vet inte. Du ökar ju inte innehållet av närsalter (kväve och fosfor) med kolkälla - du omvandlar bara i vilken form de föreligger och snabbar på förloppen. Det finns ju många smådjur (förutom koraller) som kan äta bakterier men inte ruttnande algdelar eller oorganiskt kväve eller fosfor. Du har troligtvis en bättre uttnyttjande av näringen i karet och får den i den form som djur klarar av. iställer för oorganisk näring - alger - algbetande djur får du bakterier och bakterieätande djur i andra fallet. Vi får se hur det urartar sig.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Aha, smådjur, då är jag med. Jag tänkte på Svärds kar, där han körde kolkälla men ingen skummare och det tycktes fungera, och i hans fall var ju karet proppfullt med bakterieälskande sps:er, medan ditt akvarium består mestadels av mjukisar, som ju är okända i mathänseende. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 31 december 2007 Författare Dela Postat 31 december 2007 Aha, smådjur, då är jag med. Jag tänkte på Svärds kar, där han körde kolkälla men ingen skummare och det tycktes fungera, och i hans fall var ju karet proppfullt med bakterieälskande sps:er, medan ditt akvarium består mestadels av mjukisar, som ju är okända i mathänseende.Nej det var fish only karet som jag körde utan skummare i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Hmm,, då är jag tillbaka på rutan ett i min undran. Vart tog då dina bakterier vägen, Jörgen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.