Gå till innehåll

Vodkametoden


acuario

Rekommenderade inlägg

Jag tog lite Vodka på tungan igår. Och jag måste säga att absolut måste absolut skratta hela vägen till banken. Jag tyckte mej nämligen känna att bara var billigt jäkla socker(som förövrigt är heltvanlig sackaros som de lurar på oss i dyra förpackningar), jäst (dyr svamp i dyra förpackningar) o vatten (Trillar ju från himlen ibland men nån har lyckats lura på oss det i kranversion) de gjort nån form av mäsk på och sedan kört enkelt destilat. Möjligen kan de ha kryddat med nånting men jag känner mej grundlurad. :-) Det här e ioförsig en produkt man känner till ingridienserna på och ändå lurar man sig själv att köpa. Värre e det med när man inte har en susning och bara gissar ur luften. Förövrigt så fungerar vodkadosering utmärkt och jag har själv väldigt bra erfarenheter av att använda detta till näringsbegränsning.

__________________

suck! vuxen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo jag vet hehe... smaka själv på ZS2 förstoch kän efter Ted

Du har fel om innehållet Svärd. Men även om du nu smuttat på finliret så skicka mej ditt kontonr så sätter jag in pengarna du känner dej lurad på plus porto avgift så får du skicka mej de du inte druckit upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är just "det andra" som finns i dom mer smakfullare vätskorna - inget vet nog inte riktigt vad som händer med dom i tanken, förutom genever då...

Men visst, prova om ni är vågade. Jag hade kört på ett säkert kort, bolagets #1.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I början tog jag miste i mörkret på vodkaflaskan och en Baccardi limon. hällde upp 10ml och doserade i karet, upptäckte misstaget efteråt men det gick bra en gång men jag skulle inte fortsätta direkt. Jag rekomenderar inte annat än Vodka då detta är ren sprit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan kanske har varit uppe.....men när på dygnet är det bäst att dosera. På morgonen eller på kvällen, jag tycker själv att det borde vara bättre på morgonen med tanke på syresättning. Eller ska man ta halva dosen på morgonen och halva på kvällen?

/PP

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
hm någon som kör vodka utan skummare? och går det?

Jag har planer på att testa detta men då vill jag ha tillgång till en bra fosfatmätning för att följa upp. Det har jag iofs redan men jag har inte kört igång den än. Blir troligtvis efter helgerna.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mat kanske - jag vet inte. Du ökar ju inte innehållet av närsalter (kväve och fosfor) med kolkälla - du omvandlar bara i vilken form de föreligger och snabbar på förloppen. Det finns ju många smådjur (förutom koraller) som kan äta bakterier men inte ruttnande algdelar eller oorganiskt kväve eller fosfor. Du har troligtvis en bättre uttnyttjande av näringen i karet och får den i den form som djur klarar av. iställer för oorganisk näring - alger - algbetande djur får du bakterier och bakterieätande djur i andra fallet. Vi får se hur det urartar sig.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, smådjur, då är jag med. Jag tänkte på Svärds kar, där han körde kolkälla men ingen skummare och det tycktes fungera, och i hans fall var ju karet proppfullt med bakterieälskande sps:er, medan ditt akvarium består mestadels av mjukisar, som ju är okända i mathänseende.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, smådjur, då är jag med. Jag tänkte på Svärds kar, där han körde kolkälla men ingen skummare och det tycktes fungera, och i hans fall var ju karet proppfullt med bakterieälskande sps:er, medan ditt akvarium består mestadels av mjukisar, som ju är okända i mathänseende.

Nej det var fish only karet som jag körde utan skummare i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...