stigigemla Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Det är väl en emulsionsfärg tror jag. Syns det något av den i skummarkoppen?
Micke_Tj Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 nej bara svart vatten i skummaren och då menar jag helt svart har kollat på tillverkarens ghemsida och Fullständig text på R-fraser som finns under pkt 2. R-FRASER: R22 Farligt vid förtäring. R23/24/25 Giftigt vid inandning, hudkontakt och förtäring. R34 Frätande. R38 Irriterar huden. R41 Risk för allvarliga ögonskador. R43 Kan ge allergi vid hudkontakt. R50 Mycket giftigt för vattenlevande organismer. R50/53 Mycket giftigt för vattenlevande organismer, kan orsaka skadliga långtidseffekter i vattenmiljön. </pre>
Micke_Tj Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 Om produkten förorenar sjöar, vattendrag eller avlopp, informera ansvarig myndighet.</pre>
stigigemla Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Nu läser du litet grann som när fan läser bibeln. De ämnen som den texten gäller ingår med 0,05% och 0,0015%. Det är antimögelmedel tillsatts för att färgen inte skall mögla i burken. Men de är säkerligen mycket giftiga för fiskar.De bör tas upp ganska så bra av aktivt kol.
drakfisk Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 hej har du löst problemen sen vi var på marinakvariet .annars har du bar några km hem till mej så kan du ha grejorna där o även det karet du ska sälja från o till och med egen nyckel .hör av dej du har mitt numer . lycka till .f....n hoppas du orkar hjälpa mej en dag med karet
Micke_Tj Postat 22 september 2006 Författare Postat 22 september 2006 hjälper inte med aktivt kol för korallernas skullkorallerna har redan dött.eremiterna har också lämnat in har bara fiskarna kvar och dom ser inte ut att må så dåligt än.har fått en otrolig algtillväxt på bara någon dag.visst är det vackert med alger
MichaelE Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 fy fan, hur mycket otur kan en människa ha!!!!Hoppas du inte tappar suget efter den senaste motgången bara
wrang Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 hjälper inte med aktivt kol för korallernas skullkorallerna har redan dött.eremiterna har också lämnat in har bara fiskarna kvar och dom ser inte ut att må så dåligt än.har fått en otrolig algtillväxt på bara någon dag.visst är det vackert med alger Ja antar att målarn har en försäkring så han får stå för det hela
Micke_Tj Postat 22 september 2006 Författare Postat 22 september 2006 Wrang Det6 verkar så... får se på onsdag frågan är då om jag ska ta upp något om stenen
wrang Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Ja utan tvekan. Bindoplast färg är giftig å man vet ej hur det tagit sig in i stenen å gjort denna obrukbar. Det är ju igentligen inget snack de skall ersätta allt du hadde i karet.
adddo Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Pröjsar målarfirman eller hur blir det? Kanske inte är klart med det ännu?
Micke_Tj Postat 9 oktober 2006 Författare Postat 9 oktober 2006 vet ej ännu hur det går med målaren men det verkar så iaf var uppe hos bengt i helgen och kollade på en kalkreaktor (Aquamedic KR5000!!!!!!!!!)tror ni den räcker eller
Micke_Tj Postat 28 oktober 2006 Författare Postat 28 oktober 2006 tänkte det var dags för en uppdatering efter alöla möjliga saker som hänt hät i stugan har just startat upp ett nytt 100liters kar för clowner.kommer att starta upp ca 4 sådana totalt.kommer snart att riva mitt 800liters kar igen för ommbyggnad kommer att köra med ovanstående kalkreaktor och en massa annat skoj.blir evt en oceansmotion 8wayEn massa hål borrade i bottenFlyttad ytavrinning och ny bänk
Micke_Tj Postat 31 oktober 2006 Författare Postat 31 oktober 2006 så nu är det nerlagt och hobbyn avslutas och jag kommer att återgå till min gamla hobby och det avstannade projektet jag hade innan detta.så tackar för all hjälp, allt skoj och lycka till till er som orkar med denna hobby hejs
Hultis Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 så nu är det nerlagt och hobbyn avslutas och jag kommer att återgå till min gamla hobby och det avstannade projektet jag hade innan detta.så tackar för all hjälp, allt skoj och lycka till till er som orkar med denna hobby hejsja här var det snabba vändningar!! vad är det som har hänt nu? om man får uttrycka det så? tack själv förresten..
wrang Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Ja micke du är välkommen tillbaka när du känner dig redo igen
Micke_Tj Postat 31 oktober 2006 Författare Postat 31 oktober 2006 det blir nog inte fler gånger men har ju ett nano kvar som jag kommer att behålla men dock inte på denna nivå.så därför väljer jag att avsluta mitt medlemsskap på guiden och hoppas att om någon av oss skulle träffas ute i nån zoo affärr så kanske vi kan snacka lite salt ändå...
Micke_Tj Postat 31 oktober 2006 Författare Postat 31 oktober 2006 slängde all den förstörda stenen igår. har några fiskar i en spann
diskustok Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 synd du lägger ner men inte för vara dum vad e det för fisk du har kvar kanske du kan skänka bort till mig hehemvh lars
petrol Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Ring mig..Vi talades vid förra veckan ang ocelaris blandannat.Har inte kvar ditt nr..
Dave Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Fan va tråkigt! jaja hoppas det blir salt igen i framtiden för dig! en liiten fråga: vad e den andra hobbyn??Hat bra!Dave
Micke_Tj Postat 1 november 2006 Författare Postat 1 november 2006 Bilar Kollar just nu på en Nissan du vet nog vilken.titta lite på drifting men vi får se har ju kört rakt fram innan så det är lite skillnad
Rekommenderade inlägg