watter Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 Tror ni det skulle vara möjligt att ha en artemia kläckare i sumpen, och i så fall att dom åker upp genom returpumpen i karet? Eller skulle denna döda alla?Går det att kläcka dom i akvarievattnet?mvh Emil Citera
Ahab Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Tror ni det skulle vara möjligt att ha en artemia kläckare i sumpen, och i så fall att dom åker upp genom returpumpen i karet? Eller skulle denna döda alla?Går det att kläcka dom i akvarievattnet?mvh EmilBe TedB slänga upp en bild på sin artemiareaktor som han har i sitt kar. Den ser riktigt spacad ut. Citera
Tedb Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 De e en Hatch´n Feeder tror att de finns en hel tråd om den här nånstans. Kostade runt 200 spänn om jag inte har slarvat bort minnet.Länk https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=4670&highlight=Hatch Citera
watter Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 Har du den i sumpen då eller?mvh Emil Citera
Tedb Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Hade den i karet men den har fått ledigt lite nu för jag matar med Roti-Rich. Citera
watter Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 Hade den i karet men den har fått ledigt lite nu för jag matar med Roti-Rich.Men tror du det skulle funka att ha i sumpen så att dom sen åker upp via returpumpen, en HLP 4040?Vad behövs mer för att detta ska lyckas, luftpump om jag förstått det rätt?mvh Emil Citera
Tedb Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 hade nog funkat om du har en lampa över för att dom ska hitta ut ur feedern Citera
crille Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 hade nog funkat om du har en lampa över för att dom ska hitta ut ur feedernkommer du ihåg var du köpte den Ted? Citera
watter Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 hade nog funkat om du har en lampa över för att dom ska hitta ut ur feedernSå en luftpump och en lampa är vad som behövs. Såg att det fanns någon näring med, behövs detta?Har du någon bild på din i action?mvh Emil Citera
Tedb Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Ja berikar inte den levande artemian utan har bara försökt få bra så bra cystor som möjligt så de blir många kläckta. Jag berikar däremot den frysta artemian jag också matar med provitamin. Citera
watter Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 okej, tror jag ska beställa en sånn på en gång mvh Emil Citera
watter Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 Hur mycket ägg går det åt, hur mycket ska man köpa?mvh Emil Citera
Ahab Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 kommer du ihåg var du köpte den Ted?Jag har sett dom på Ciklidhuset och Akvarium Ronneby, vet inte vilket som är närmst Reftele? Citera
crille Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Jag har sett dom på Ciklidhuset och Akvarium Ronneby, vet inte vilket som är närmst Reftele?tack!, det är nog lika långt ungefär,men jag ska ta och ringa dem. Citera
Tedb Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Crille jag köpte min på Hercules Zoo i gbg. Citera
watter Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 Jag hitta den även på pwss.semvh Emil Citera
watter Postat 19 oktober 2006 Författare Postat 19 oktober 2006 Var på zoogiganten idag och fick tag på en sixline wrasse, blev även 5 chromis och en svart ocellaris mvh Emil Citera
stigigemla Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Det var ju skönt. Då slipper jag oroa mig för plattmaskarna. Citera
watter Postat 19 oktober 2006 Författare Postat 19 oktober 2006 Det var ju skönt. Då slipper jag oroa mig för plattmaskarna.Nästan jag som ska tacka dig, vacker fisk Fick ju köpt en mandarin med för någon vecka sedan så det är nog lugnt Kan endast se nog enstaka på glaset och det har inte blivit fler mvh Emil Citera
Capote Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Manual enligt ö.k. på PM. Kunde inte ladda upp pdf'en( den var för stor) men hittade den på nätet så får du ladda hem själv.www.customaquatic.com/customaquatic/<wbr>manuels/Planktonreactor.pdf Citera
watter Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 Manual enligt ö.k. på PM. Kunde inte ladda upp pdf'en( den var för stor) men hittade den på nätet så får du ladda hem själv.www.customaquatic.com/customaquatic/<WBR>manuels/Planktonreactor.pdfTack capote mvh Emil Citera
watter Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 En liten fråga, om man ska slammsuga sin botten, skulle man då i princip kunna kör allt vatten genom ett filter och tillbaka in i karet? Ingen risk att detta vatten bli fullsmockat med nitat, phosfat mm?mvh Emil Citera
GustavF Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Det känns som att det beror lite på hur tjock sandbottnen är och hur länge sedan det var du rörde om sist. Citera
watter Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 Jepp det gör ju det, men det hade varit jävligt bra, bara kunna suga tills man tyckte det blev bra. Annars tömmer man halva karet Just nu har jag typ 0,5-2 cm, men det skiftar ju lite i karet men ungefär.mvh Emil Citera
GustavF Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Om det var länge sedan (typ månader) sedan du slamsög det skulle jag ta det i etapper tillsammans med vattenbyten. Alltså inte tillbaka till karet igen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.