Cosmo Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Cosmo- namnet på en tjänstehund jag tränade på jobbet. Trevlig helgMartin Citera
Dallaman Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Robert dahlqvist= Robert dalla dahlqvist= dalla. men dalla var upptaget som hotmail, så de fick bli dallaman i all hast Citera
jupiter Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 jupiter "Jarl Ulf peter" men smeknamnet blev piter av en full finsk gubbe i cypern där av jupiter Citera
Goranius Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Goranius= Göran var upptaget överallt så fick hitta på ett nytt namn. Ö finns ju inte i alla språk och Goran är det många som heter också, så det fick bli en förlängning. Citera
Connaissancen Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Connaissancen - från franskans "Le Connaissance", vilket betyder "den kunnige" (ha ha ha) Citera
ramq Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 ramq = Ramqvist, som i mitt efternamnBlev kallad det av kompisar genom åren, så med tiden har det liksom bara hängt med... Citera
hippo Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 ett namn jag fick på 1900-talet i samband med en gran canaria resa med jobbet där jag jag lyckades bli utslängd från en nattklubb som hade inkastare.då fick jag heta hippo resten av veckan dock ingen som kallar det längre . Citera
chrilleus Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Class:HomoOrder:SapiensFamily:caucasianScientific Name:chrilleus Other Scientific Name(s):- Common Name:Christian Other Common Names:Chrille Citera
Dave Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Sickboy: jag e sjuksköterska... kallades även sjukhora på universitetet, men eftersom barn läser detta forum... hehe Citera
Jaken Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 JakenDet har hängt med länge nu, men det startade med något avsnitt av Ren & Stimpy som inkluderade en yak"the shaven yak" eller "yak shaving day" eller något sådant hette avsnittet om jag inte har fel Citera
Strumpan Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Strumpan = min killes smeknamn på mej666 = har varit förföljd av sexor så länge jag kan minnas och helst 66 elller 666,kan tillägga att jag bor på Rot 66,sexorna finns överallt även i mina telenr. Citera
Bjerlk_Ferlock Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Bjerlk Ferlock...Gammalt namn som jag har andvänt under snart 20 år innom alla rollspel och liknande...Kommer ursprungligen från att jag skapade en karaktär som jag inte kunde hitta namn på. Men tog upp en näse bokstäver från ett alfapet. Blev 6 bokstäver och med lite lekande blev det Bjerlk.Passade bra på en Isländs barbar som jag senare gav efternamnet Ferlock...Har suttit kvar sen dett i alla sorters spel. Allt från logins på forum till emailadresser till Everquest och WoW...Hehe... Citera
acuario Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Strumpan = min killes smeknamn på mej666 = har varit förföljd av sexor så länge jag kan minnas och helst 66 elller 666,kan tillägga att jag bor på Rot 66,sexorna finns överallt även i mina telenr.Be din kille kolla om du har 666 tatuerat i hårbotten som den där elake ungen i filmen Omen:skrattar: eller så kanske detta är något.hehe.."Citat""Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends thebeast with wrath, because he knows the time is short...Let him who hath understanding reckon the number of thebeast for it is a human number, its number is Six hundred andsixty six." Citera
wrang Postat 3 juni 2006 Författare Postat 3 juni 2006 Strumpan = min killes smeknamn på mej666 = har varit förföljd av sexor så länge jag kan minnas och helst 66 elller 666,kan tillägga att jag bor på Rot 66,sexorna finns överallt även i mina telenr.Ja då får du passa dig den 6 Juni 06Hörde att de pratade om det på radion att just iår så blir det 666 Citera
chrilleus Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Be din kille kolla om du har 666 tatuerat i hårbotten som den där elake ungen i filmen Omen:skrattar: eller så kanske detta är något.hehe.."Citat""Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends thebeast with wrath, because he knows the time is short...Let him who hath understanding reckon the number of thebeast for it is a human number, its number is Six hundred andsixty six."*headbangar*Såg på Nat-Geo. häromdan, om historiens ondaste män. Och där påstod dom att texten (NT) syftade på en romersk kejsare, han som spände på morsan och lönnmördade densamma när han fick långtråkigt, typ Citera
bulletq Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 bullet= mitt modem,,,jaaa jag vet taskig fantasi..ler Citera
acuario Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 *headbangar*Såg på Nat-Geo. häromdan, om historiens ondaste män. Och där påstod dom att texten (NT) syftade på en romersk kejsare, han som spände på morsan och lönnmördade densamma när han fick långtråkigt, typ Kommer från uppenbarelsebokenNär Johannes skriver om djävulen och draken, som måste bekämpas, har många forskare tolkat honom som att han menar den tidens romerska rike. Rom var för Johannes sinnebilden för den onda besten, för draken som bär siffrorna 666 (siffrorna skulle kunna uttydas som en omskrivning för kejsar Neros namn): "Den som har förstånd skall tolka odjurets tal, ty det är en människas tal, och talet är 666". (13:18)Nog om detta, Jag ser ut som en brax för övrigt. Bild finns ej Citera
Draedon Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 mitt tel nr.. ****-*666*, farsans mobil ***-666****.börar ana oråd... Citera
chrilleus Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Själv har jag 070-81 81 665, The neighbour of the beast. Citera
acuario Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 mitt nr på jobbet slutar med 666 men så är det ju ett helvete där ibland också Citera
Capote Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Läste böckerna och när man läst på lite om författaren Capote (Truman) verkade han vara min totala motsats, därför fick det bli det. Dessutom var namnet ledigt på ett forum... Citera
SkogsflickaN Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 På tal om telefonnummer med jävulen inblandat... så har jag oxå haft det... iiiih vad mobbad man har blivit för det.. Citera
Aqua_Max Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 När jag gick i gymnasiet skulle jag skaffa min första E-mail adress på hotmail. Eftersom jag heter Max i förnamn tänkte jag använda det, men det var givetvis upptaget. Eftersom jag nyss hade sett filmen Mad Max tänkte jag ta det som namn, men man fick inte använda blanksteg, testade då med underscore istället så det blev Mad_Max men det var också upptaget. Tänkte då att Aqua som betyder vatten kunde kanske var mer passande än Mad, samt att det börjar på första bokstaven i alfabetet så man inte hamnar allt för långt ned i listor som sorteras i bokstavsorning och tog då Aqua_Max som visade sig vara ledigt. Har använt det namnet på diverse ställen sedan dess, men på vissa ställen använder jag andra namn som t.ex. Max, Grimlock (efter min favorit transformer när jag var liten), NightKnight (p.g.a. att jag är nattaktiv och tyckte ordvitsen var kul), MaxStrandberg (mitt namn ihopdraget), Max Strandberg (mitt namn isärskrivet), Max_Strandberg (mitt namn isärskrivet men hophållet av ett underscore). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.