Gå till innehåll

Vad står ditt användarnamn i forumet för


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Min signatur som samtidigt är det tilltalsnamn jag presenterar mig som kanske inte verkar så konstigt. Jag heter dock inte Lasse utan Lars-Erik men det är det få som vet. Används bara av min mor, min fru och min chef när de är riktigt f-de på mig. Under hela min uppväxt fram till det att jag flyttade till GBG kring 1972 var jag dock känd under ett helt annat "nick"name som jag gjort allt för att begrava. När jag började på Arendalsvarvet i GBG döptes jag ögonblickligen om till Lasse, stundtals med ytterligare ett tilltalsnamn efter. Efter jag slutat där 1979 har jag forsatt att använda Lasse som tilltalsnamn och på den vägen är det

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-elNico, kommer från Niklas såklart och som några andra skriver här så e det ett gammalt "nätnamn". Har använt det sen jag o frugan+ ett annat par hade en resa till Sardinien. Ingen kunde italienska men spanska e ju samma sak, eeh nästan. Kompisen heter Rikard så det blev elNico och elRico, fyndigt värre;-)

Rikard bytte efter nåt år namn till Rocco (tror att det finns en filmstjärna med det namnet?)

PS har en son som fyller 6 år 060606, får man poäng för det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste till datatekniker i gymnasiet och vår klass hette då Datate som givetvis då är en förkortning av DATATEknikerna. När vi slutat skolan tog jag det som nick då det visade sig vara väldans unikt... Sedan dess har det hängt med i både mail-adresser och nicknames.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

MichaelE= Michael Emilsson, lite fantasilöst kanske men men, har alltid använt det som användarnamn

Tycker faktiskt inte alls att det är fantasilöst, tycker det är ganska praktiskt!

Grymt jobbigt o presentera sej som "x" när man heter "y" på forumet.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Vargklo... tja, när jag och min fru giste oss funderade vi länge och väl kring det där med efternamn. Jag heter Farberger och min fru Rönnqvist. Ingen av oss ville ge med sig och byta till den andres efternamn. Om vi skulle byta så skulle det vara till något helt nytt och neutralt. Vi funderade länge och väl på nya namn, och det vi kom fram till var Vargklo. Tyvärr var det upptaget, men jag använder det som namn på Internet lite varstans...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en bekant som hade en manxkatt för massa år sedan som jag tyckte var asgrym. Sen när jag började med internet 94 eller så och skulle chatta så var jag tvungen att ha ett nick. Mitt första nick jag tog resulterade i att massa killar började ragga på mig, så jag var tvungen att byta och då blev det Manks, gillar inte x av någon anledning. Heter det på alla ställen jag kan, så det blir lättare för storebror staten att följa mina förehavanden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...