Gå till innehåll

Ove's 180-liters nybörjarbalja


oveb

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

För att citera maxan:

"Varför.. varför.. varför vänta så länge på att införskaffa den?"

Det gäller förståss Tunze's Osmolator som numera även förser min balja med buffrat osmosvatten. En kanongrej helt enkelt.

Nästa utmaning nu är att hitta en dunk som rymmer helst bortåt 20 liter och får plats i Juwelskåpet ! De "vanliga" som säljs på byggmarknaderna rymmer bara 10-12.

Någon som sett smala (max 23cm) höga kärl ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ååååå me den va ju helts sjukt läcker!

Hur får ni reda på att dom får in leveranser? Jag lyckas hela tiden pricka in mellantiden då det bara finns bruna och de "ordinarie" sortementet. På 3mån (4b esök) såg jag tex inte en enda eldräka mer än i visningsakvariumet, hur stor risk är det?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-respekt

VILL HA!!!

Nu ser jag att jag måste komma och ta en titt snart. Vilka sköna färger samt att den redan börjat krypa ner över stenen! Sedan gör det inte saken sämre att du fotograferar bra!

Tack !

Att den börjat krypa ner över stenen vad precis det som gjorde att jag valde just denna. Klarar den sig bra så får du gärna stå först i "fraggkön" !

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack !

Att den börjat krypa ner över stenen vad precis det som gjorde att jag valde just denna. Klarar den sig bra så får du gärna stå först i "fraggkön" !

.

:ler:

Ta det lugnt med fraggandet på denna. Låt den växa och så den visar upp sin skönhet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Ove!

Vilken pärla du hittat - grattis!!!:smiley20: Fragg-kön bara växer nu när även jag ställer mig där. Men som Sillen sa - låt den växa i lugn å ro nu! Vad heter skönheten - Acropora hum-hum något antar jag!

Du måste berätta var "Himmelriket" ligger! Är det JR/Triton eller vad...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det ju en gorilla du köpt då?

Riktigt vacker korall Ove! Den ser snart fraggredo ut ;).

Jag har provat med fraggar från Acropora Millipora tidigare. Tror du ska läsa lite om mina erfarenheter innan du börjar fragga. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=17381 Det verkar inte vara så många andra som har den erfarenheten men ändock.

Hoppas på fler kort inom kort, kanske någon närbild också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...