oveb Postat 16 juni 2007 Författare Postat 16 juni 2007 Då rinner ju vattnet ut ju! Heh, tänkte inte på det !Ska det stå på samma ställe som du har karet på nu?Det skall stå på samma ställe är det tänkt. Citera
oveb Postat 27 juni 2007 Författare Postat 27 juni 2007 För att citera maxan:"Varför.. varför.. varför vänta så länge på att införskaffa den?"Det gäller förståss Tunze's Osmolator som numera även förser min balja med buffrat osmosvatten. En kanongrej helt enkelt.Nästa utmaning nu är att hitta en dunk som rymmer helst bortåt 20 liter och får plats i Juwelskåpet ! De "vanliga" som säljs på byggmarknaderna rymmer bara 10-12.Någon som sett smala (max 23cm) höga kärl ?? Citera
oveb Postat 27 juni 2007 Författare Postat 27 juni 2007 Hittade en schysst dunk på Jula, dunken "Donje" passar som en smäck i skåpet !!. Citera
oveb Postat 27 juni 2007 Författare Postat 27 juni 2007 Den Acro som tidigare såg eländigt brun-trist-ful (se sid 6) ut har tagit sig lite till. Nu har jag kört utan blåljus i ca en vecka. Citera
cougar Postat 27 juni 2007 Postat 27 juni 2007 Dunken Donje är klockren, den förser min osmolatortunna med vatten Citera
oveb Postat 19 juli 2007 Författare Postat 19 juli 2007 Var iväg till "himmelriket" och shoppade en nyinkommen goding idag... Hoppas bara den klarar två omställningar på kort tid ! Citera
Illustratören Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Ååååå me den va ju helts sjukt läcker!Hur får ni reda på att dom får in leveranser? Jag lyckas hela tiden pricka in mellantiden då det bara finns bruna och de "ordinarie" sortementet. På 3mån (4b esök) såg jag tex inte en enda eldräka mer än i visningsakvariumet, hur stor risk är det?! Citera
Sillen Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 VILL HA!!!Nu ser jag att jag måste komma och ta en titt snart. Vilka sköna färger samt att den redan börjat krypa ner över stenen! Sedan gör det inte saken sämre att du fotograferar bra! Citera
oveb Postat 19 juli 2007 Författare Postat 19 juli 2007 ...På 3mån (4besök)... Hehe, 4 besök klarar jag av på en vecka Citera
oveb Postat 19 juli 2007 Författare Postat 19 juli 2007 VILL HA!!!Nu ser jag att jag måste komma och ta en titt snart. Vilka sköna färger samt att den redan börjat krypa ner över stenen! Sedan gör det inte saken sämre att du fotograferar bra!Tack !Att den börjat krypa ner över stenen vad precis det som gjorde att jag valde just denna. Klarar den sig bra så får du gärna stå först i "fraggkön" !. Citera
pimo Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Den va RIKTIGT grym!Blir den för stor står jag på andra plats i fraggkön och hjälper dig Citera
Illustratören Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Hehe, 4 besök klarar jag av på en vecka Jäkla Stockholmare, här i Uppsala existerar ju knappt saltvattensaffärer. Mååste erkänna att jag blir avenssjuk. Citera
Sillen Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Tack !Att den börjat krypa ner över stenen vad precis det som gjorde att jag valde just denna. Klarar den sig bra så får du gärna stå först i "fraggkön" !.Ta det lugnt med fraggandet på denna. Låt den växa och så den visar upp sin skönhet! Citera
ramq Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Shit, där föll en tår från ögat då jag haft ett liknande exemplar... Just det, "haft". Den dog. =( Citera
ramq Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Jäkla Stockholmare, här i Uppsala existerar ju knappt saltvattensaffärer. Mååste erkänna att jag blir avenssjuk.Ni sörlänningar är rätt bortskämda med avstånden tycker jag. Citera
Gierth Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Hej Ove!Vilken pärla du hittat - grattis!!! Fragg-kön bara växer nu när även jag ställer mig där. Men som Sillen sa - låt den växa i lugn å ro nu! Vad heter skönheten - Acropora hum-hum något antar jag! Du måste berätta var "Himmelriket" ligger! Är det JR/Triton eller vad...? Citera
oveb Postat 20 juli 2007 Författare Postat 20 juli 2007 Acropora Millepora väldigt vacker.Tack skall du ha, jag antog millepora men var förståss inte bombis !!. Citera
oveb Postat 20 juli 2007 Författare Postat 20 juli 2007 Du måste berätta var "Himmelriket" ligger! Är det JR/Triton eller vad...?Visst är det så att himmelriket ligger i Täby . Citera
Clownen Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Riktigt vacker korall Ove! Den ser snart fraggredo ut . Citera
Sillen Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Då är det ju en gorilla du köpt då? Riktigt vacker korall Ove! Den ser snart fraggredo ut .Jag har provat med fraggar från Acropora Millipora tidigare. Tror du ska läsa lite om mina erfarenheter innan du börjar fragga. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=17381 Det verkar inte vara så många andra som har den erfarenheten men ändock.Hoppas på fler kort inom kort, kanske någon närbild också! Citera
Lucas_no1 Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Jag var också en sväng på triton idag! :-)Nu var det ju hur mycket kul som hellst att kika på i alla burkarna!!! Citera
oveb Postat 5 augusti 2007 Författare Postat 5 augusti 2007 Jag stod inte ut med lila ljus utan längtade för mycket efter mitt blåa rör så nu är det 3 effektiva och ett blått som gäller ett tag ! Citera
oveb Postat 6 augusti 2007 Författare Postat 6 augusti 2007 vad har du gjort med din stora montipora?Den växte över allt så den fick flytta hem till Gierth . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.