Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
Hur går det med Achillesen, blivit av med pricken?

Nej, tyvärr så dog han för ett par dagar sen... Jäkligt trist. Samtidigt får man lite dåligt samvete för jag visste ju innan att det är en svår fisk att få att trivas..

Men men.. Så är det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt! Jag som hoppades att du skulle få den att funka även om det är en mycket svår fisk. Har du funderat på vad det var som tog knäcken på den? Svårt att få den att äta, prick eller något annat?

Den dog av prick, hjälpte inte med dubbla UV lampor och vitlöks mat tyvärr. Det är ju så. När man köper dessa så får man räkna med att de får prick och bara att hoppas att exemplaret man får tag i är i så pass bra skick så den kan vinna mot prickarna. Mitt exemplar var väl tydligen inte i så bra skick då kanske..Trist men så är det.

Sen kan man ju spekulera i andra möjliga orsaker såklart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får tacka för dom fina fraggarna jag fick, alla överlevde hemresan utan problem och är numera limmade och goa. På "köpet" fick jag dina knoddars förkylning. =)

Man får tacka för trevliga kaffe+pratstunden!

Blir definitivt fler besök nu när du bor ett stenkast från farsgubben.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får tacka för dom fina fraggarna jag fick, alla överlevde hemresan utan problem och är numera limmade och goa. På "köpet" fick jag dina knoddars förkylning. =)

Man får tacka för trevliga kaffe+pratstunden!

Blir definitivt fler besök nu när du bor ett stenkast från farsgubben.

Kul att grejorna klarade sig! :)

Mmm den minsta är fortfarande krasslig går varvet runt sen börjar det om igen hehe..

Du är alltid välkommen att kika förbi, nästa gång kanske algerna är borta så det blir lite trevligare att kika in i burken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt tråkigt med din achilles!

Kommer du försöka med en ny?

Hej.

Njae, tror jag låter dom vara kvar i havet som det känns nu.. Får se, dyker det upp nåt man inte kan säga nej till så kanske..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Njae, tror jag låter dom vara kvar i havet som det känns nu.. Får se, dyker det upp nåt man inte kan säga nej till så kanske..

Ah ok, ja det kanske är en fisk som ska få stanna i havet, men samtidigt läser man ju om många amerikanare som har dom med framgång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt tråkigt Bjarne!

Vi hann ju inte se den :(

Hur går det annars med karet?

/Karro och Anders

Hej!

Mmm de va synd, men men. Karet tuffar på, nu blir det till att få ner näringsvärdena litegrann efter gödningen.

Hur går det för er? Vad händer?

Grymt tjusigt! :smiley20:

Tack :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Mmm de va synd, men men. Karet tuffar på, nu blir det till att få ner näringsvärdena litegrann efter gödningen.

Hur går det för er? Vad händer?

Tack :)

Ditt kar kommer att bli ett av de finaste här sen :)

Vi tar det lugnt, väntar på det nya sjöhäst karet. Tror att det kommer nu i veckan.

Det har varit mycket nu en period, jag har varit i Istanbul på konferens och Anders jobbar häcken av sig :) Men hoppas att allt lugnar ner sig snart.

Har ni fullt upp?

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt kar kommer att bli ett av de finaste här sen :)

Vi tar det lugnt, väntar på det nya sjöhäst karet. Tror att det kommer nu i veckan.

Det har varit mycket nu en period, jag har varit i Istanbul på konferens och Anders jobbar häcken av sig :) Men hoppas att allt lugnar ner sig snart.

Har ni fullt upp?

/Karro

Tack vad snällt sagt :)

Härligt Istanbul på våren kan jag tänka mig är trevligt!

Jo det har varit hektiskt hos oss med de senaste veckorna med inskolningar, nattjobb o sjukdomar osv. hehe, men man repar sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Det var ett tag sen jag updaterade denna tråd.

Inte mycket har hänt under sommaren, haft massa annat o fixa o dona med så karet har mest stått o puttrat.

Lägger in lite bilder med kvällslampan på bara. Svårt o fota mörkerbilder men håll tillgodo.

post-1162-14468914316953_thumb.jpg

post-1162-14468914317085_thumb.jpg

post-1162-14468914317244_thumb.jpg

post-1162-14468914317437_thumb.jpg

post-1162-14468914317594_thumb.jpg

post-1162-14468914317733_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...