Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

Fortsättning..

7. Skruva bort reflektorn

8. Håll koll på skruvarna

9. Fixa kablarna och koppla i dem i SE sockeln

10. Testa så det fungerar.

11. Klipp till lämpliga bitar av den gamla hamrade reflektorn och passa i dem i de "öppningar" som blir av DE socklarna.

12. Skruva tillbaka allt.

13. Klart.

post-1162-14468914680292_thumb.jpg

post-1162-14468914680381_thumb.jpg

post-1162-14468914680479_thumb.jpg

post-1162-1446891468055_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ordvitsare där!

Ser bra ut!

Tack för den fina bildserien Bjarne. Älskar bilder och beskrivningar på DIY-projekt.

Hehe tack

Ska bli kul o se ljuset när jag kommer hem från jobbet idag, hann bara vara tänt 5 minuter igår.

Blev tyvärr lite glapp i bildserien då vissa sekvenser glömdes bort att fota. Men det här är ju inga konstigheter egentligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Då har det gått några veckor med det nya ljuset och jag är jättenöjd. Har även byggt om lite (Bara tagit bort en sten egentligen, men det blev ett "nytt" utseende) och ändrat flödet i karet då det varit lite för mycket av en virvel som pressat vattnet runt runt revbygget. Nu är det mer kaotiskt och jag tror det blir bra.

Köpt ett par nya innevånare de senaste veckorna. En C. Rostratus som jag hade hoppats skulle hjälpa mig med glasrosor.. men icke.. Han äter iaf artemia o mysis o är fin att titta på.

Även en A.millepora är införskaffad.

Nackdelen med de nya 400w är att det helt plötsligt blev 2 grader varmare i karet. Så det blir till att skaffa en liten fläkt som får blåsa på ytan så får vi se om det blir bra igen.

Mina 7 Pseudanthias Squamipinnis honor är numer bara 6 då en av dem blivit hane. Har varit riktigt kul att se förvandlingen under dessa dagar. Tuka's anthiasarna verkar trivas som honor. De har bott hos mig i 1 o ett halvt år snart o ingen vill bli hane. Jaja..

Återkommer med bilder framöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har det gått några veckor med det nya ljuset och jag är jättenöjd. Har även byggt om lite (Bara tagit bort en sten egentligen, men det blev ett "nytt" utseende)

Men Microsoft är fortfarande kvar och sponsrar revet? :ler:

Nackdelen med de nya 400w är att det helt plötsligt blev 2 grader varmare i karet. Så det blir till att skaffa en liten fläkt som får blåsa på ytan så får vi se om det blir bra igen.

Låter som att jag måste skaffa 400w för jag måste köra doppvärmare i karet.

(Och nej, jag stängde av mina fläktar för det blev för kallt)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med nyheter. Som sagt, inget går upp mot bilder... ;)

Nä jag vet. Har inte tagit några nya bilder på ett tag. Ska se om jag kan åtgärda det :)

Men Microsoft är fortfarande kvar och sponsrar revet? :ler:

Låter som att jag måste skaffa 400w för jag måste köra doppvärmare i karet.

(Och nej, jag stängde av mina fläktar för det blev för kallt)

Absolut loggan är kvar ;)

Problemet är ju att frugan är av den sorten som fryser om det är under 30 grader.... så vår lägenhet har ganska hög temperatur och då blev det ännu varmare i karet nu med dessa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...