crille Postat 29 oktober 2006 Dela Postat 29 oktober 2006 hur går det med tryckarna?min lyckades få i sig en hel putsarräka,bara två vita spröt som stack ut ur munnen, Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 29 oktober 2006 Författare Dela Postat 29 oktober 2006 hur går det med tryckarna?min lyckades få i sig en hel putsarräka,bara två vita spröt som stack ut ur munnen,Är det sant!? Oj, vilken jäkla otur.. Mina sköter sig bra. Inte gjort nåt som pappa skulle kunna bli sur för.Ja även dessa "revsäkra" tryckare kan ju ställa till det om man har otur.. Hur stor är din? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 29 oktober 2006 Dela Postat 29 oktober 2006 den är 8,9cm,men jag vet inte hur det gått till,en pyjamaskardinal,hade oxå spröt i munnen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 29 oktober 2006 Författare Dela Postat 29 oktober 2006 Mina är 5 cm (hane) o 6cm (hona). har väldigt svårt att tro att de i denna storlek skulle kunna ens komma på tanken att döda en putsarräka för att äta den. 8-9cm.. ja kanske men tycker ändå det låter lite konstigt. Är du säker på att den är död o det inte bara var ett ömsat skal som de mumsar på, har sett mina fiskar tugga på räkskal som blivit kvar efter ömsning?Dom har ju så attans små munnar om man jämför med andra tryckare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 29 oktober 2006 Författare Dela Postat 29 oktober 2006 Din tryckare ser jättebra ut btw! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 29 oktober 2006 Dela Postat 29 oktober 2006 tack, jo jag misstänker att det kan vara något skal,men jag har inte sett räkan på ett tag,men som du säger munnen är inte stor på dem,jaja,jag gillar honom ändå.......... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 29 oktober 2006 Författare Dela Postat 29 oktober 2006 tack, jo jag misstänker att det kan vara något skal,men jag har inte sett räkan på ett tag,men som du säger munnen är inte stor på dem,jaja,jag gillar honom ändå..........Vi får hoppas att den dyker upp igen framöver Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 oktober 2006 Författare Dela Postat 31 oktober 2006 Förresten, kom att tänka på en sak Crille. Du har inte märkt av att tryckaren vart på din drake? Vet inte hur det är med dessa Xant..tryckare, men de övriga tryckarna har ju det som hobby, att bita av fenorna o döda drakfiskar. Inget som du märkt av? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 nej,draken har han inte rört,inga andra fiskar heller,tror detta är en "snäll" tryckare,räkan får jag nog skylla mig själv över,bara att acceptera att jaginte ska ha räkor mer! börjar du bli sugen på en drake?isåfall kan jag rekomenderaDendrochirus zebra,den köpte jag i april och den är lugn,bara man matar den ordentligt,man måste handmata den,typ rakt i gapet,men den är inte kräsen,hemmagjord räkmixtyp din,funkar bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 oktober 2006 Författare Dela Postat 31 oktober 2006 nej,draken har han inte rört,inga andra fiskar heller,tror detta är en "snäll" tryckare,räkan får jag nog skylla mig själv över,bara att acceptera att jaginte ska ha räkor mer! börjar du bli sugen på en drake?isåfall kan jag rekomenderaDendrochirus zebra,den köpte jag i april och den är lugn,bara man matar den ordentligt,man måste handmata den,typ rakt i gapet,men den är inte kräsen,hemmagjord räkmixtyp din,funkar braMmm ok, njae, jag skulle gärna ha en drake då jag tycker de är fantastiskt fina! Men tror inte ens en dvärgart skulle funka nå vidare i mitt kar som det ser ut nu, har ju som sagt tryckarparet o en gul kirurg, tror inte det är någon bra idé att stoppa i ännu en fisk modell 'större'..Hmm kanske ska prata med frugan dock, hon har ju ett större på G nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Hmm kanske ska prata med frugan dock, hon har ju ett större på G nu låter som en alldeles utmärkt ide Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Victoria Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Tänkte bara tala om att min Fungia äter upp din räka just nu . Frugan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 oktober 2006 Författare Dela Postat 31 oktober 2006 Tänkte bara tala om att min Fungia äter upp din räka just nu . FruganHaha nu skojar du väl ändå? ... eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 HAHAHA!Sorry, kunde inte låta bli... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Det ser nästan om som en räkstjärt vid fungian. Men med lite tur är det bara ett ömsat skal Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 oktober 2006 Författare Dela Postat 31 oktober 2006 Mördarfungian slår till! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Min fungia i mitt förra kar åt upp en sabella rörmask.Den var och kröp runt och skulle bygga ett nytt rör när den genade över en fungia.. när jag kom hem stack en halv rörmask ur ur fungians mun Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 oktober 2006 Författare Dela Postat 31 oktober 2006 Min fungia i mitt förra kar åt upp en sabella rörmask.Den var och kröp runt och skulle bygga ett nytt rör när den genade över en fungia.. när jag kom hem stack en halv rörmask ur ur fungians mun Ja.. riktiga mördare de där fungiorna. Kom hem idag och till min lättnad så behagade min kära hustru skoja med mej om detta, va ett ömsat skal fungian mumsade på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 hehe, det var tur det... akta dig så inte frugan klipper ihop ngt i photoshop med dina tryckare nästa gång... ~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 november 2006 Författare Dela Postat 2 november 2006 hehe, det var tur det... akta dig så inte frugan klipper ihop ngt i photoshop med dina tryckare nästa gång... ~HenrikHaha mm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 november 2006 Författare Dela Postat 2 november 2006 Tänkte försöka visa tillväxten på en av mina montifraggar, det är ca 6 veckor mellan bilderna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 Grattis, nästan som faderslycka eller hur? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 november 2006 Författare Dela Postat 2 november 2006 Grattis, nästan som faderslycka eller hur?Hehe, ja nästan! Om inte annat så känns det bra att man åtminstone har lyckats få dem att må tillräckligt bra för att växa till sig på så kort tid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 Hehe, ja nästan! Om inte annat så känns det bra att man åtminstone har lyckats få dem att må tillräckligt bra för att växa till sig på så kort tid jag håller med dig! det är nästan likt ett kvitto på att allt står bra till i burken fint kar har du oxå ifall jag glömt skriva det! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 november 2006 Författare Dela Postat 2 november 2006 jag håller med dig! det är nästan likt ett kvitto på att allt står bra till i burken fint kar har du oxå ifall jag glömt skriva det! Man tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.