mr cheezy Postat 30 maj 2007 Författare Dela Postat 30 maj 2007 Jasså va det dig jag köpte av Japp men det med rockan sket sig igen. De levde inte när de kom till butiken. Fick jag medelande om idag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 30 maj 2007 Dela Postat 30 maj 2007 ja du har fåt ett nice akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 såg nyss att Klovnfisken i köpenhamn fick minst 3st rockor den 29/5, de har kanske någon kvar, men det är ju en bit att köra... Finns bilder här:http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=9977&postdays=0&postorder=asc&start=0 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 jäklarns, den var ju sjukt frän Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 Hoppas på det bästa.Men skall man ha nått så får la man åka en bit Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 2 juni 2007 Författare Dela Postat 2 juni 2007 Det va klovnfisken som jag skulle åkt till. De la en order åt mig men tog då även hem flera. Men de va alla döda då de kom fram sa de till mig i alla fall. Men jäkligt konstigt att de har rockor på bilderna från den orden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 2 juni 2007 Dela Postat 2 juni 2007 va trist! Jag tror bilderna är tagna direkt vid uppackning av sändningen, en av killarna inne på saltvandsforum brukar lägga ut bilder direkt och det är hans bilder. Men de kan ju ha rykt allihop efter någon timme eller så, tragiskt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 2 juni 2007 Dela Postat 2 juni 2007 Fiske och Fiskar i Malmö har pratat om att eventuell betälla hem 2st för ngn vecka sedan. Vet ej om de har gjort det, finns inga inne nu iallafall. (tror de isåfall skulle vidare till kund direkt ganska så direkt efter levernas då de ej har så stora akvarier i butiken). ~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 2 juni 2007 Författare Dela Postat 2 juni 2007 Snackade man klovnfisken nu och de bilderna va från upp pakningen och sedan hade rockorna dött efter någon timme. Ungefär som min gjorde som jag köpte på herkules. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 4 juni 2007 Författare Dela Postat 4 juni 2007 Jag suger på att ta blider så i stället för några bra får ni många dåliga Hoppas det duger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 Hur går det med Waveboxen. Funkar det bra i detta akvarium och med denna form du har? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 4 juni 2007 Författare Dela Postat 4 juni 2007 Ja det funkar kanon. Blir dock lite skvalpande när vågen går in över ytavrinningarna men inget jag störs av. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 Shit va maffigt och grymt snyggt!god fortsättningmvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 4 juni 2007 Författare Dela Postat 4 juni 2007 totto: Tack så mycket.Det är tråkigt att jag inte kan ta bättre bilder för det ser så mycket bättre ut i verkligheten. Tittar jag på bilderna så ser karet bara tråkigt ut. Men men om någon vill komma och titta och få en bit fika så är det bara att höra av sig. Även så vill jag att ett år ska rinna förbi så alla fraggar hinner växa till sig, då kan det nog bli riktigt bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 ruggigt snyggt, e så avis =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 Måste hålla med de andra !!Riktigt snyggt kar, Fotot på drakfisken blev ju kanon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 ser riktigt bra ut!Hur har du tänkt göra för att hålla näringsnivåerna nere i karet? Du kommer ju trots allt ha ganska hög belastning i karet med både haj, drake, rocka, kirurger och alla övriga firrar. Tror du det räcker med skummare och wet`n dry filter eller har du andra planer för att hålla nivåerna låga nog för sps? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 5 juni 2007 Författare Dela Postat 5 juni 2007 Mattias: Wet/dry filtrerna har jag slängt bort. Kör nu på zeolit fån faunamarin i reaktor.Än så länge har jag absolut inga problem med näringsvärderna inte som man kan mäta i alla fall. Draken ska också säljas, så då slipper man den grisen Funderar även i frattiden på när hajen blivigt en rikig mat gris att kanske sätta dit en remot dsb. Men det tar jag i fall mina närnings värden börjar gå upp.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 juni 2007 Författare Dela Postat 12 juni 2007 Har under kvällen byggt en "huv" till akvariet.Så nu är det bara till att göra klart underdelen med så den blir snygg så är allt kanon sen. Så skönt att inte få lysrören rätt i ögonen längre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 12 juni 2007 Dela Postat 12 juni 2007 Ser att bilden blev betydligt blåare nu också när du hade en huv där? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 juni 2007 Författare Dela Postat 12 juni 2007 blev lite lättare att få till färgerna nu. Hade "kvälls" ljus på och då är det lite blåare än på dagarna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 juni 2007 Dela Postat 13 juni 2007 Nu är min wave box igång igen efter att ha fått tag på reservdelarna från Triton.Men jag tycker vortfarande att skiten låter som om man snarkar. Kan höra det ända ut i köket :/Mina övriga pumpar (tunze 6060) låter inte något alls!Ska prova lyfta ut pumpen ur boxen sen och se om det är nåt sånt som gör det. Resonans eller nå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 15 juni 2007 Författare Dela Postat 15 juni 2007 fiend: Fy va segt... Ja hopp nu har skummaren laggt av. Skit.. Gjorde ett vattenbyte idag. Gjorde precis som jag brukar göra. Stängde av all utrustning som vanligt i sumpen via knappen på förgrenings dosan. Bytta vattnat i sumpen sen när jag satte igång utrustningen startade allt utom skummaren. Har tagit ut skummaren och tvättat den och donat men fortfarande ingen. Händer inget i pumparna. När jag sätte i kontakten så känner jag att pumparna börjar vibrera LITE LITE knappt inget alls, men annas är det helt dött.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Candi Postat 15 juni 2007 Dela Postat 15 juni 2007 kolla om den fältar. det händer att elmotorer gör det.koppla loss pumpen o kolla om den snurrar runt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 15 juni 2007 Dela Postat 15 juni 2007 Öppna pumparna och se om det är kalk i. Antagligen behöver du göra ren dem med ättiksbad eller utspädd saltsyra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.