Gå till innehåll

Ostens 1440 kar


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 419
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det va klovnfisken som jag skulle åkt till. De la en order åt mig men tog då även hem flera. Men de va alla döda då de kom fram sa de till mig i alla fall. Men jäkligt konstigt att de har rockor på bilderna från den orden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

va trist! Jag tror bilderna är tagna direkt vid uppackning av sändningen, en av killarna inne på saltvandsforum brukar lägga ut bilder direkt och det är hans bilder. Men de kan ju ha rykt allihop efter någon timme eller så, tragiskt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fiske och Fiskar i Malmö har pratat om att eventuell betälla hem 2st för ngn vecka sedan. Vet ej om de har gjort det, finns inga inne nu iallafall. (tror de isåfall skulle vidare till kund direkt ganska så direkt efter levernas då de ej har så stora akvarier i butiken).

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

totto: Tack så mycket.

Det är tråkigt att jag inte kan ta bättre bilder för det ser så mycket bättre ut i verkligheten. Tittar jag på bilderna så ser karet bara tråkigt ut. Men men om någon vill komma och titta och få en bit fika så är det bara att höra av sig.

Även så vill jag att ett år ska rinna förbi så alla fraggar hinner växa till sig, då kan det nog bli riktigt bra :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser riktigt bra ut!

Hur har du tänkt göra för att hålla näringsnivåerna nere i karet? Du kommer ju trots allt ha ganska hög belastning i karet med både haj, drake, rocka, kirurger och alla övriga firrar. Tror du det räcker med skummare och wet`n dry filter eller har du andra planer för att hålla nivåerna låga nog för sps?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mattias: Wet/dry filtrerna har jag slängt bort. Kör nu på zeolit fån faunamarin i reaktor.Än så länge har jag absolut inga problem med näringsvärderna inte som man kan mäta i alla fall. Draken ska också säljas, så då slipper man den grisen :)

Funderar även i frattiden på när hajen blivigt en rikig mat gris att kanske sätta dit en remot dsb. Men det tar jag i fall mina närnings värden börjar gå upp..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är min wave box igång igen efter att ha fått tag på reservdelarna från Triton.

Men jag tycker vortfarande att skiten låter som om man snarkar. Kan höra det ända ut i köket :/

Mina övriga pumpar (tunze 6060) låter inte något alls!

Ska prova lyfta ut pumpen ur boxen sen och se om det är nåt sånt som gör det. Resonans eller nå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fiend: Fy va segt... :(

Ja hopp nu har skummaren laggt av. Skit.. :(

Gjorde ett vattenbyte idag. Gjorde precis som jag brukar göra. Stängde av all utrustning som vanligt i sumpen via knappen på förgrenings dosan. Bytta vattnat i sumpen sen när jag satte igång utrustningen startade allt utom skummaren. Har tagit ut skummaren och tvättat den och donat men fortfarande ingen. Händer inget i pumparna. När jag sätte i kontakten så känner jag att pumparna börjar vibrera LITE LITE knappt inget alls, men annas är det helt dött.. :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...