DaTrucka Postat 2 september 2007 Författare Postat 2 september 2007 Jahapp... då blir det ytterligare en natt framför karet med en ficklampa i högsta hugg .Något har börjat tugga i sig min sacro, frågan är bara vad?Någon som vet vad det kan vara?Nykomlingar i karet den senaste månaden är, kopparbandad pincett å en salarias.Sen har jag juh den där krabban som börjat växa till sig nu, och en elefantsnigel som är 6-7 cm nu.Det verkar som det bara är på nätterna det sker, så jag har starka misstankar på krabban, det lär väl visa sig inatt hoppas jag.
DaTrucka Postat 8 september 2007 Författare Postat 8 september 2007 Dax för helbild tycker jag.Vad som gnagt på min sacro har jag inte kommit fram till än, verkar som det var ngt tillfälligt, den börjar återhämta sig igen.
DaTrucka Postat 8 september 2007 Författare Postat 8 september 2007 Fick knäppt några hyffsade actinic bilder ikväll, lite färgjusteringar gjorda.
greger Postat 8 september 2007 Postat 8 september 2007 apropå krabban så lite i efterhand, det kan vara en teddybear - mithrax kan iofs vara brun också, men det brukar bara vara benen som är orakade.
DaTrucka Postat 8 september 2007 Författare Postat 8 september 2007 apropå krabban så lite i efterhand, det kan vara en teddybear - mithrax kan iofs vara brun också, men det brukar bara vara benen som är orakade.Jag har kommit så långt med att det står mellan 2 sorter, mithraxhttp://www.reefaquariumguide.com/gallery/data/500/clingcrab2.jpgeller plimunus sphttp://www.reefaquariumguide.com/gallery/data/500/Hairy_crab.jpg
DaTrucka Postat 24 september 2007 Författare Postat 24 september 2007 Har knåpat ihop en webkamera på karet som testas för närvarande.Förnärvarande ligger den på laptoppen jag har med mig på jobbet, men jobbar på en lösning så den kan gå 24/7, mao är den inte igång när jag e på vägen, men kör den så mycket jag kan när jag är hemma. Bandbredden och antalet tittare begränsar ju oxå så ha tålamod om ni inte får bra kvalitet.Lite feedback är ju aldrig fel.Här finns streamen.
DaTrucka Postat 29 september 2007 Författare Postat 29 september 2007 Åsså var man iväg till BioTedMarine igår och fick inhandlat ett par rariteter.Gul pocillopora, troligen den enda i sverige (Ted trodde att det inte finns nån som har dessa i tyskland heller).Rosa/Röd/Orange Oxypora.Har för mig dom hette så, men ni får gärna rätta mig om det är fel.
metcrue Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Hej.Där ser man det var du som högg den gula, den är riktigt fin och blir säker bara läckrare med tiden. Har tittat på den i flera dagar, men så kan det gå när man är velig:).
DaTrucka Postat 30 september 2007 Författare Postat 30 september 2007 Hej.Där ser man det var du som högg den gula, den är riktigt fin och blir säker bara läckrare med tiden. Har tittat på den i flera dagar, men så kan det gå när man är velig:).Yepp, men jag stog och funderade länge och väl på den, vid stängningsdax bestämde jag mig. Hade bara ångrat mig om jag inte köpt den.
DaTrucka Postat 16 oktober 2007 Författare Postat 16 oktober 2007 Tog ju hand om ett par koraller som svärd nästan lyckades få död på i somras;).Färgerna börjar komma nu, sakta men säkert.Här ett par bilder som jämför tillväxt mm.5/915/10En till som är fraggad mellan bilderna.5/915/10Och favoriten som köptes i tyskland i somras.27/715/10
DaTrucka Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 Liten uppdatering bara.Började med vodka on the rocks för ett par veckor sedan, nitraten är numera nere på 3 ungefär och fosfaterna omätbara, tänkte försöka hålla nitraterna på den nivå, kanske något lägre.Allt växer på så det knakar, en del koraller är dock fortfarande brunaktiga, men är på väg åt rätt håll.Ett par bilder är väl på sin plats med.
pimo Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 jävligt go acropora på andra bilden, vart har du hittat den?
DaTrucka Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 vad för något är det 'gröna gräset' ?mvh manneTydligen ska det vara någon sorts stjärnpolyp.
DaTrucka Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 jävligt go acropora på andra bilden, vart har du hittat den?Ja visst e den läcker, kan ju bara drömma om hur den kommer se ut om ett par år.Har för mig att den kommer från Ländström... eller Svärd .... eller Stigigemla ...eller... ja ni vet ju hur det är ibland.
metcrue Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Ja visst e den läcker, kan ju bara drömma om hur den kommer se ut om ett par år.Har för mig att den kommer från Ländström... eller Svärd .... eller Stigigemla ...eller... ja ni vet ju hur det är ibland.Ja, den är grym. Den växer dessutom riktig fort.
Dallaman Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Ja visst e den läcker, kan ju bara drömma om hur den kommer se ut om ett par år.Har för mig att den kommer från Ländström... eller Svärd .... eller Stigigemla ...eller... ja ni vet ju hur det är ibland.har en likadan som jag fick av T Ländström
DaTrucka Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 har en likadan som jag fick av T LändströmDå var den gåtan löst.
Norberg Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 En lite bättre närbild på den korallen! http://img85.imageshack.us/img85/5655/tricollorpolyp1mq.jpg
petnym Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 En lite bättre närbild på den korallen! http://img85.imageshack.us/img85/5655/tricollorpolyp1mq.jpgWhoa! Är det du som tagit den bilden Norberg??? *imponerad*
Norberg Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Nix jag har inte tagit den!Har för mig att det var Max Strandberg!
DaTrucka Postat 11 november 2007 Författare Postat 11 november 2007 Fick hem lite ny fraggar från fraggträffen hos Ted igår. Får säga att jag är ganska nöjd med dom:nöjd:.Köpte oxå på mig en butelj med ZEOspur2, doserade första gången idag, så nu är det bara att vänta på resultaten. Tydligen kommer blir det inga förändrigar förrän efter andra doseringen, den kommer om en vecka ungefär, spännande ska det bli.Ett par av fraggarna.
Rekommenderade inlägg