Gå till innehåll

Min nya Tatuering...


wrang

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Nja, jag har ganska begränsad yta eftersom jag redan är rätt hårt gaddad på ryggen. Det kanske blir några lämpliga fiskar för att representera barnen men sedan är tanken att göra japanskt vatten bakom allt. Nu får vi se hur länge det dröjer och vad som hinner komma innan. Började på ryggen för tio år sedan, den har bara växt på bit för bit. Såg att jag blivit lite rund också, får spendera mindre tid med chipsätande och stirrande in i akvariet ;-p

post-5884-14468922296401_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var inget litet kollage. Jag gillar mittpartiet med ormarna och alla runtecken. Tycker definitivt att du ska försöka väva ihop allt. Kurvor är aldrig fel i rätt mängder, dessutom kan man ju inte njuta för mycket av sitt akvarium :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Iofs inte saltvatten - men en bild på en munruvande ciklid som med öppen mun kallar in sina yngel?

MVH Lasse

Haha, jag kan nog inte tänka mig något osexigare :)

Personligen skulle jag nog inte vilja att fiskar fick representera mina barn, men om jag skulle göra det så skulle jag nog ge dem en fisk som fick representera deras personlighet. Tex en Six-liner om barnet har hett temperament, en hepatus om det är ett matvrak, en flasher wrasse om barnet är fåfängt osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall man ha en riktig fiskbild som symboliserar barn och föräldrar (speciellt om man har många) så skall man nog ta den gamla teckningen där ett stim av småfiskar bildar en sammansatt stor fisk som slukar en ensam stor fisk :)

MVH Lasse

(fader till 4 barn, vuxna som tur är i hänseende till att ha pengar över för en dyr hobby :))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag kan nog inte tänka mig något osexigare :)

Personligen skulle jag nog inte vilja att fiskar fick representera mina barn, men om jag skulle göra det så skulle jag nog ge dem en fisk som fick representera deras personlighet. Tex en Six-liner om barnet har hett temperament, en hepatus om det är ett matvrak, en flasher wrasse om barnet är fåfängt osv.

Håller med Virse: Jag har också tänkt att gadda mina döttrar som fiskar. Det kommer bli art efter personlighet, har ett litet problem bara min yngsta är en riktig "spillevink" så har ni nått bra förslag så kom med det, är ni snälla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse jag har ett ett magbarn och tre hjärtebarn (vilket innebär att jag har ett biologiskt, två styv från mitt förra äktenskap och ett bonus i min nuvarande relation) men jag älskar dem alla lika mycket så det blir alla fyra. Tanken är att göra dem så de kikar ut under pionerna som kommer flyta i vattnet. Vill hålla lite sammansatt på det. Vet ni några andra stimmfiskar än chromis? Blir lite svårt att göra fyra mindre mandariner eftersom det blir svårt med så mycket detaljer på samma yta. Jag vet inte med cikliderna, har haft sött innan och tycker de är sjukt fula. Men det kan ju gå med någon annan typ av vattenlevande varelse också.

DanneD , en féaborre kanske? Min är en riktig spelevink som fladdrar runt i hela karet och hur fredlig som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 1 år senare...
sweeet. Nu är jag avundsjuk. Vad kostade kalaset?

Själv har jag en i planerna. får se när jag får tummen ur. Den är akvarierelaterad och kommer bli jäkligt fräck ;)

Jahapp. 7 år senare har man fått ur tummen ur arslet... Ger ett smakprov på armen, det finns mer ;)

post-1011-14468932688545_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...