Tedb Postat 3 december 2006 Författare Postat 3 december 2006 Kommer säkert bli riktigt snygga. Grattis.Ricordea Yuma Citera
adddo Postat 3 december 2006 Postat 3 december 2006 Vet inte men ja tycker de mer ser ut som rodactis, men jag e ingen ID expert som Ted Citera
GustavF Postat 3 december 2006 Postat 3 december 2006 Nä... ingen Rhodactis. Någon Ricordea är det, men om det är en Yuma vet jag iknte. Citera
Clownen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Skulle nog inte vara tvärsäker på att det är en Ricordea. En ihopdragen Rhodactis kan vara väldigt lik en Ricordea, men ni har säkert rätt. Skulle väldigt gärna få tag på dessa vackra koraller. Citera
niklas_r Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Läste tidigare i tråden om fraggning på olika sätt. Jag undrar om det är något speciellt sätt att fästa fraggarna som visat sig mer lyckosamt än andra./Niklas Citera
Nizztos Postat 3 april 2007 Postat 3 april 2007 Väcker liv i denna gamla tråd med en upprepning av sista frågan.Hur fäster man dessa? Skall inom en vecka eller två skaffa Ricordea och det blir min första korall, så har noll erfarenhet av hur man gör.Hur ser man sedan om de står för mörkt eller för ljust? Citera
Sillen Postat 3 april 2007 Postat 3 april 2007 Jag vill inte var otrevlig men Ricordea är ingen korall utan en skivanemon. Hur du fäster den beror på vart du tänker ha den och hur stor den är. Ska du köpa den i affär sitter den oftast redan på en liten sten! Beskriv lite mer dina förutsättningar kan du få bättre råd! Citera
Mort Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Tjena!Har för ett tag sen köpt 3st Ricordea, skulle vilja ha lite hjälp med id på dessa.Har bara mobil kameran hemma så bliden är inte den roligaste men någon kan kanske se vad det är.. Dom sitter under lite dåligt med ljus just nu, färgar nog ut mer sen. Väntar på att tyskarna ska skicka min nya t5 ramp, snart en månad sen jag beställde den.Mvh Niklas Citera
stigigemla Postat 10 april 2007 Postat 10 april 2007 Det ser ut som en Ricordea indosinensis eller någon liknande art.Det är en bra nybörjarkorall som inte kräver så mycket ljus.Hos mig växer de med ett 54 w T5 med reflektor till 200 liter. Citera
Bioted Marine Postat 27 juli 2007 Postat 27 juli 2007 Verkligen en skönhet. Grattis till fyndet ! Citera
Forsberg Postat 27 juli 2007 Postat 27 juli 2007 Grymt snygg Joney.Måste vara en Yuma men det vet nog Ted.Ofta sitter Florida Skivor bara på små sten, snäckor eller små korallbitar.Använd gummiband i början eller korallim . Själv la jag mina på botten med lite små levande sten bitar, dom fäste ganska omgående på dessa . Dyra kanske men jag köpte två nu har jag sex.MvhMagnus Citera
alofstrand Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 har stora stenar med många ricordeor på på fiske och fiskar för typ 600 :- snacka om pris värt!!!!! Citera
joney Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 japp detta är en yuma och klart den snyggaste jag har sett i en svensk butik nångång. som tur var satt den redan fast på en bit LS när jag köpte den Citera
Heritage Postat 13 augusti 2007 Postat 13 augusti 2007 Någon som vet något bra trick för att flytta en Ricordea?Hur får jag den att lossna utan att skada den? Citera
Christer T Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Jag har svårt att få till skarpa bilder men här kommer ett par bilder på nya Ricordeor i burken: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.