Gå till innehåll

Sunny`s Rev


Sunny

Rekommenderade inlägg

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ser ut som en en bra blandning av foder. Hur har du lyckats hålla vattenvärdena med sådan massiv matning av diversefoder?

Tycker faktiskt inte matningen varit så extremt, men jag tror att nyckeln för mig har varit min skummare, samt vodka och mängden filtrerare i karet (svampar/koraller/musslor/rörmaskar etc) samt fisken tror det handlar om balans bara, som i ett ecosystem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Har inte uppdaterat här på ett tag, har varit utomlands komm hem idag,

Det som har hänt är att en hel del har dött,mest koraller men även en del fiskar och lite annat, karet är i princip täckt med alger,och många utav de resterande korallerna är i relativt risigt skick.. men det finns hopp :)

Återkommer med bilder imorrn efter att ha städat lite.

Kanske missade att lägga till att, mörker korallerna såldes av innan jag åkte iväg och att en hel del acans tog dess plats, men nu har en del strykit med.

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Nåja, blev inte så mycket nya bilder då karet fortfarande ser mindre kul ut och genomgår en renovering.

Anthias

Wrassen

Emblemarian och lite annat har försvunnit tyvärr.

Harlequin och mycket annat.

I korallväg är det väldigt mycket ricordeor som försvunnit också, både yuma och floridor framförallt samt lemnalia och lite annat.

Så det blir nya tag nu, de skadade och sjuka korallerna håller på att återhämta sig och det ska i med lite nytt i karet också.

Men jusst nu ska karet få hitta balans och bli av med alla glasrosor,bubbelalger,bryopsis och cyano :)

Sen så blir Acans de nya Ricordeorna :) och så i med lite knappar också vi får se..

post-2018-14468925554506_thumb.jpg

Mvh

Sunny

post-2018-14468925553183_thumb.jpg

post-2018-14468925553384_thumb.jpg

post-2018-14468925553585_thumb.jpg

post-2018-14468925553758_thumb.jpg

post-2018-14468925553977_thumb.jpg

post-2018-1446892555419_thumb.jpg

post-2018-14468925554365_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Leif, det är inte så vackert idag dock :)

Jag funderar också på om jag ska göra mig av med alla min Ricordea Florida, så kanske kommer upp en massa floridor på annons snart ;) skulle ioförsig kunna byta dem mot acans eller ovanliga knappar eller liknande.

Denna har dock klarat sig och mår bra idag(nytt foto)

post-2018-14468925555313_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@ - Magnus, Japp Tack tack. Känns skönt o komma hem till bra väder, det är som om vintern aldrig fanns :)

@ - Jan-Erik Tack tack, fast den är inte alltid sådär grön den har sina moodswings vet inte vad det beror på

Ok då, bjuder på en liten teaser.

post-2018-14468925558541_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack grabbar ! tyvärr så lades den bilden up som reference bara till folk som varit intresserade av att köpa djungeln, då jag inte kommer att ha kvar ricordeorna samt att bilden är gammal

Det blir nya tag nu, och jag har fått upp ögonen för acans, får se om det blir lika bra !

Tack Peter, ja jag tycker det med.. men bilden är gammal och den har tyvärr inte vuxit så mycket sen dess,matning verkar spela en stor roll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

@Tack Freddi

@Tack Niklas :) Jo det har du rätt i.. som du vet är bilden rätt förstorad.. men den trivs och du ser lite nya huvuden komma upp längs ner, det är väl den som haft bäst tillväxt också vilket är kul med tanke på färgerna. Jo tror också att det är fungia, de är samma koraller som jag skickade bild på förrut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var förbi Leasing idag och fick syn på några väldigt fina kejsare, fan va det klia i fingrarna.. även fast jag innerst inne visste att det inte skulle gå med mina acans.. finns dagar då man saknar att ha SPS kar med kejsare. Men nu efter att ha kommit hem måste jag säga att acans har sin charm de med. eller vad säger ni ? :)

post-2018-14468925775181_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mega snygga.

Men du måste ta ett kort på hel karet oxå:)

Helkort hehe :smiley5:, har inte haft någon vettig algätare i burken så det är lite vilt, hoppas på att nason kan få ordning på de gröna skogarna.

de övriga skitalgerna är också under bearbetning så det får bli efter det. men kan bjuda på lite teasers till :)

post-2018-14468925775994_thumb.jpg

Mvh

post-2018-14468925775405_thumb.jpg

post-2018-14468925775611_thumb.jpg

post-2018-14468925775802_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...