Sillen Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Jag är ju inget filmare men jag skulle gissa att man använder IR ljus på samma sätt som man gör i många lite äldre militära sikten. Citera
GustavF Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Jag gissar att röda lysrör också ger ifrån sig lite för många olika våglängder för att fiskarna inte skall kunna se det. Men det är bara en gissning. Röda dioder borde väl ha ett ganska smalt spektrum annars? Citera
stigigemla Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Röda dioder har ett mycket smalt spektrum (10-20 nm). Citera
GustavF Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Det är väl i det här fallet bra? Om man vill "lura" fiskar och andra djur vill säga. Citera
pwin Postat 28 november 2006 Författare Postat 28 november 2006 Och så hoppar vi tillbaka till ämnet med några bilder från slutet av april-06, också med alla lampor tända. Citera
wrang Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Dina sniglar gör ett utmärkt jobb här på västkusten, på nätterna är hela karet översållat av dom.Har nog samma art av sniglarna hela karet är översållat med dessa små sniglar på natten. Undra vart de tar vägen under dagen. Ett underbar syn iallafall att de trivs och förökar sig.Skulle man komma förbi nån dag så skulle jag vara intresserad av lite rosa hysterix Citera
denuo Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Otroligt vackert! Får vi se nån helbild på akvariet? Citera
pwin Postat 28 november 2006 Författare Postat 28 november 2006 Självklart Wrang men den är inte lika rosa just nu.Här kommer en gammal bild från 20 mars-05, när akvariet var ganska nystartat. Citera
Hultis Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 helt otroligt vackert Per! det är svårt att beskriva det med ord.. har du kommit till det stadiet du en gång drömde om eller saknar du fortfarande nåt? kanske möjligtvis ännu mera sps djungel men ändå? jag är såå impad av din pygoplites! en av dom vackraste fiskarna man kan ha tycker jag då.. hur är den att hålla i ett korall kar? Citera
pwin Postat 28 november 2006 Författare Postat 28 november 2006 Jag har ju många kejsare i karet, med de korallerna jag har är det inga problem vare sig med Pygoplitesen eller någon annan. Citera
Hultis Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Jag har ju många kejsare i karet, med de korallerna jag har är det inga problem vare sig med Pygoplitesen eller någon annan.det låter ju bra, kan ju hoppas att det gäller arten överlag så man inte får ett tokigt ex som älskar koraller som godis. Citera
Sillen Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Är du en Teaser?m Bara lite äldre bilder! Hur ser det ut i dag? Citera
jockeman Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Vilka kejsare har du , tyckte jag såg en Chaetodontoplus septentrionalisRiktigt snyggt akvarium förrestenJocke Citera
Laggeman Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Är du en Teaser?m Bara lite äldre bilder! Hur ser det ut i dag?Kolla in första sidan i tråden... Ok att de är från Mars, men de lär ju inte vara sämre tror jag. Citera
Sillen Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Kolla in första sidan i tråden... Ok att de är från Mars, men de lär ju inte vara sämre tror jag.Det var det jag menade! Jag tror inte det är sämre nu men skulle gärna se hur det ser ut i dag! Får uttrycka mig lite tydligare nästa gång då det inte var något klago mål utan en uppmaning om nyare bilder då jag tycker som alla andra som skriver något! Citera
pwin Postat 29 november 2006 Författare Postat 29 november 2006 Lugn det kommer nya bilder också, jag tänkte bara jag skulle få lite historia först. Helbild har jag dock inte fått till ännu, får se framöver. De kejsare jag har i akvariet idag är:Apolemichthus trimaculatus Pomacanthus asfur Pomacanthus navarchus Pomacanthus xanthometaphonChaetodontoplus meredithi Chaetodontoplus dubolayi Pygoplites diacanthusPomacanthus imperator utfärgadPomacanthus imperator ungformParacentopyge venustusCentropyge acanthops C septentrionalisen har jag tyvärr inte kvar för att jag lät den gå för länge med lite prick. Citera
gesi Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 pwin: läste att du var på semester utan vodka..inget alls? trappade du ner innan du åkte eller det blev bara en paus? o hur länge var du borta?..nyfiken bara eftersom jag råkade ut för en vodka paus i en vecka pga strul med min grotech pump..jag antar att du tillsätter manuellt?jätte fint kar för övrigt..du är mångas idol här just nu..!!! Citera
pwin Postat 29 november 2006 Författare Postat 29 november 2006 Denna gången rampada jag ner på bara ett par dagar, sedan drygt en vecka utan sprit, därefter direkt normal dos igen. Citera
pwin Postat 29 november 2006 Författare Postat 29 november 2006 Och änligen några färska bilder. Med 2st helt nya Radium 20000K tända. 1 Citera
fiend Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Kan inte säga annat än det är ett kar i världsklass, utan tvekan!Kanske något för blått i min smak, men jag lär säkert få äta upp det bara för att jag säger så Har du gått från de där vita stenarna till alla dessa ohyggligt snygga och stora koraller.. på bara ett år lite drygt?Imponerande i vilket fall.Hade jag en haklapp hade den behövt ytavrinning nu och en sump på 1200L Citera
pwin Postat 29 november 2006 Författare Postat 29 november 2006 Tack skall du ha, ja mer exakt så det har tagit 21 månader att ta sig från stenröset med fraggar till ett uppvuxet rev. Citera
Sillen Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Att uttala sig om karet känns som om det inte går. Får tacka för bilderna!!!Vad tar du för en entré biljett? För att undvika missförstånd. Du skulle kunna ta betalt för att visa upp karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.