Dave Postat 8 september 2007 Postat 8 september 2007 Min flickvän gick förbi datorn o såg dessa bilder, örfilade mig o sa "ditt kar suger"....Mamma... har INGET o visa upp ijämnförelese med detta kar! Glad för din skull att det gått så bra!Dave Citera
garfish Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 Hej Per!Tack för senast... Det var verkligen en upplevelse att titta på ditt akvarium. Man fick återigen "blodad tand" att starta upp igen.//Gustaf Citera
Holma Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 Min flickvän gick förbi datorn o såg dessa bilder, örfilade mig o sa "ditt kar suger"....Mamma... har INGET o visa upp ijämnförelese med detta kar! Glad för din skull att det gått så bra!DaveHaha..känner igen det scenariot!!"Vårat akvarium ser ut som ett sten röse" får man höra titt som tätt. Grattis till ett akvarium i världsklass Per! Citera
pwin Postat 30 september 2007 Författare Postat 30 september 2007 Tack för alla positiva kommentar! Det är roligt att kunna ge lite inspiration till andra.Nya bilder? Jag får försöka fixa det så småningom. Citera
fiend Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Pwin: Jag kan publicera några av bilderna jag tog i förrgår om det är OK ? Citera
BroderIsak Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Jag tror inte han blir sur om du gör det!!!!!!! Citera
fiend Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Tyvärr blev det inte så mkt bilder, så denna får nog duga tills vidare. Vet att min kompis David fotade lite med macrot.. fiskar och annat.Här kommer en översiktsbild iaf.Vi var där när bara nattbelysningen vad tänd. Citera
fiend Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Eftersom bilderna blir så små så klippte jag ut koralldelen och delade upp den på 2 delar så det blir lite mer "inzoomat". Fortfarande samma bild som översiktsbilden:Tyvärr så börjar jag störa mig rejält på SGs bilduppladdningsfunktion som begränsar mina bilder till 129.9 kb och max 900px stora.Varför inte ha ett objekt som skalar ned dem och sparar om dem i så fall? :/ Citera
Sillen Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Jag har sett tidigare bilder på ditt kar här i tråden och de är ju minst sagt imponerade. Jag undrar bara om vi får se mert bilder och om din avatar är från ditt kar? Citera
metcrue Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Bilderna i avataren, är de från reefcentral galleriet du la upp för längesedan? Citera
Vargklo Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Efter att ha sett karet IRL i helgen kan jag bara understryka hur fantastiskt vackert det är att titta på. Just de acroporor som finns i avataren tillhör nog historien, men med är en enorm artrikedom på olika acroporor nu. Sedan tillkommer en mängd (hur många var det?) kejsare i flera vackra färger och i stora storlekar. Sammantaget blir det en mycket färgsprakande kombination! Citera
pwin Postat 31 oktober 2007 Författare Postat 31 oktober 2007 Jonas bilderna i min avatar är från mitt kar men är tagna för drygt fyra år sedan, något år innan brist på K-balance kraschen. Dessa kolonierna gick ner sig ordentligt, men jag har fortfarande kvar arterna, någon överlevde och resten fick jag tillbaka från kompisar som fått fraggar. Rätt Daniel bilden är från det jag la upp på Reefcentral för länge sedan.Tack Calle, det är 10 kejsare och 4 dvärgkejsare plus ca 30 andra fiskar.Ja det kommer fler bilder framöver, kan bara inte säga när. Citera
jonasroman Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Efter att ha sett karet IRL i helgen kan jag bara understryka hur fantastiskt vackert det är att titta på. Just de acroporor som finns i avataren tillhör nog historien, men med är en enorm artrikedom på olika acroporor nu. Sedan tillkommer en mängd (hur många var det?) kejsare i flera vackra färger och i stora storlekar. Sammantaget blir det en mycket färgsprakande kombination!Kan bara instämma med dej Calle...va där 3 dar innan dej..Jonas Citera
Wiking Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Helt makalöst. Det är nästan så man undrar om karet finns i verkligheten eller ej, men det är klart att det gör. Helt fantastiskt makalöst. Citera
BroderIsak Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Jag får även ta och tack dig att jag fick möjligheten att jag fick komma förbi på en fika samt att sitta i relax stolen och bara helt enkelt GLO.... På ett helt otroligt makalös vackert kar med så mycket djur i också ... Jag tycker att färgerna idag var helt klart kanon som jag hade varit jättenöjd med , Men du tyckte dom var mörka så undra på hur det blir då senare när du har få ner värderna till dom nivåer som du vill ha. Åter igen ett stort TACK för allt. Citera
pwin Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 Tack för dom värmande orden, verkligen kul att ni kunde komma förbi!Hoppas hemresan gick bra. Citera
elNico Postat 19 januari 2008 Postat 19 januari 2008 jaha, då har man sett det live oxo....sickna kejsare! Sicket Kar!Och massa trevligt folk oxo:-) Jag tackar för en jättetrevlig lördagskväll Per!Ett fantastiskt akvarium med mycket roliga koraller. O riktigt feta fiskar....ujuj!Vill ha-faktorn är hög! Citera
jens karlskrona Postat 19 januari 2008 Postat 19 januari 2008 Någon som har nån form av dokumentation?Bilder funkar ju alltid Citera
elNico Postat 19 januari 2008 Postat 19 januari 2008 Kamera...ja det kunde man ju tänkt på...frågan e om bilderna hade gjort sej. Dreglet hängde tungt och hade gjort det omöjligt!;-)Vi får be Per om ett par bilder! Citera
metcrue Postat 19 januari 2008 Postat 19 januari 2008 Ja, tack Per och alla för en trevlig pratstund. Det är ett fantastiskt kar.Gula Enzmann rockar;). Citera
pwin Postat 20 januari 2008 Författare Postat 20 januari 2008 Tackar, det var verkligen trevlig att träffa alla och diskutera om saltkar och annat. Hoppas vi kan få igång mer regelbundna träffar även här på västkusten. Citera
alofstrand Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Hejsan Per!Är det inte dags för lite färska bilder på ditt kar!det är säkert inte bara jag som vill se mer av ditt kar!!ha det så bramvh andreas Citera
Moose Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 vet inte vad man skall säga, mållös som vanligt.otroligt vackert kar. både i korallväg och fiskväg.magnifikt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.