<<JOHAN>> Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Sitter och tittar på bilder på olika kar här på forumet.Och börjar att undra hur många fiskar ni har förhållande till storleken på karet?Själv har jag ett kar på ca 230l som jag har 6 fiskar i, (4 utav clown släkte, 1 fridmani, 1 midas blenny, och en mitrax krabba.Börjar att undra om jag har ett för litet kar för mina fiskar, vad tror ni?Är ju trots allt nybörjare på salt:smiley9: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Tycker du verkar ha lämpligt antal fiskar i ditt kar!Men du bör nog inte stoppa i så mycker mer... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Min åsikt är att du kan ha mer fiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Det beror sig lite på vilken storlek du har på dina fiskar. En stor fisk är ju inte lämpligt att ha i ett litet kar, även om det är enbart en fisk. Däremot kan man ha i flera fiskar, om de inte kräver så stor plats i karet. Vissa fiskar simmar runt en massa medans vissa håller sig på botten, och andra är relativt stilla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 6 kirurger ( 3 st Z flavescens, 1 st Z xanthurum, 1 st Z desjardinjii,och en st A sohal)7 st Chromis, 2 st Anthias, 1 st dvärgkejsare 4 st blandade fröken och 3 st olika clownpar...26 fiskar blir det i 935 liter.En hel del, men vid minsta bråk så åker nån utHar det väldigt lugnt och harmoniskt i karet nu tycker jag..Har byggt så det finns mycket simyta och mycket revir... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 De där med hur många fiskar man ska ha beror på hur "duktig/bra" man är på att sköta sitt akvarium. Fler fiskar kräver bättre efterhållning och mer vaksamhet, färre firrar ju mer nybörjare man är =-) Vill man leva två liv (saltvattensakvarielivet & det "riktiga") så bör man kanske inte köpa en jäkla massa firrar. När jag hade sötvatten utgick jag från det rekomenderade i böcker, nätet och det jag fått höra. När jag planerade firrarna i tanken planerade jag mängde jag precis skulle klara av, sedan delade jag det på hälften. Resultatet = besvikelse och ångest för vilka firrar jag skulle ha. Slutliga resultatet = Relativt lättskött akvarium och ingen överbefolkning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Sitter och tittar på bilder på olika kar här på forumet.Och börjar att undra hur många fiskar ni har förhållande till storleken på karet?Själv har jag ett kar på ca 230l som jag har 6 fiskar i' date=' (4 utav clown släkte, 1 fridmani, 1 midas blenny, och en mitrax krabba.Börjar att undra om jag har ett för litet kar för mina fiskar, vad tror ni?Är ju trots allt nybörjare på salt:smiley9:[/quote']Vilken fin leggis I vårat 860 liters så har vi 2 st drakar (p. volitans), 4 st kirurger (scopas, xanthurum, blochii, hepatus) 2 st mandariner (splendidus) 1 st wrasse (hexataenia) och för tillfället 4st gröna chromisar.MVH Karro och Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Jag tycker ddet är en bra besättning. I mitt fraggkar (250 liter) har jag ett Banggaipar, tre occelaris, en Bicolor blennid, en hexataenia och en fridmanni. 8 ganska små fiskar alltså. Dessutom en räka men inga snäckor eller eremiter för de välter mina fraggar.För din del kanske någon bottenplockare till vore bra t.ex eremiter för samlas det skit i sanden är det större risk för att det blir cyano eller något annat problem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Hej,Jag vågar inte säga hur många jag har....för många, i alla fall. Ska göra mig av med några på sikt, har jag tänkt./PP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 1 st Z. Desjardini1 st Z. Flavenecens1 st Z. Scopas1 st Mimic surgeon3 st Occelaris, 2 orange, 1 svart1 st Saddleback clown1 st Blå djävul2 st svart-gul chromis3 st Grön-blå Chrmois1 st Salarias Fasionatus1 st Falco's Hawkfish1 st X. tryckare1 st Plectorhinchus chaetodonoides - Harlekinstrandabborre1 st Korankejsare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 1 Hepatus1 Bangai kardinal1 Hexataenia1 LSD Mandarin2 Ocellaris5 Chromissen lite annat krafs som 30+ snäckor, ett par krabbor osv..känns som om det börjar räcka för min del. nån mer liten firre kanske. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 45-50 stycken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 23st i 828L karet5st i 600L karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 4st 20-60cm20st 10-20cm4st 4-10cm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 13 st i 375L. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 8st i 300L + många sniglar, 1 eremit och 1 mantis;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 1 Imperator1 Navarchus1 N. Vlamingii1 Z. Flavescens2 A. Clarki1 C.Bispinosus2 C.Cinctus1 Salarias1 G.Loreto11 firrar i mitt 720 kar, men jag skulle nog faktiskt behöva några till. Imperatorn är lite surmulen ibland och Navarchusen och Vlamingiin får dela på smisken, hade nog varit bra med några firrar till som distraktion. Är sugen på lite olika firrar, ev. någon kirurg till, ett gäng Anthias och ett gäng Chromis. Får se hur ekonomin ser ut efter jul. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 ca 35 fiskar (1000 liter). Dessutom 8 räkor 1 krabba 3 sjöharar.+ diverse småkryp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
daniel_i_malmö Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 125 liter, två segelfensmollies. Än så länge.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 9 fiskar i 240 L.2 flavescens4 ocellaris1 bicolor blenny1 hexateania1 gul neongoby(1 putsarräka, 1 sjöstjärna, 1 pepparmintsräka, 1 krabba) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ErgoMan Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 20 fiska i 576 literskar... 2 kvar på önskelistan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 2 Sarcophyton1 sten med skivanemoner2 räkor, varav en havande9 fiskar100 literRekord? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 14 fiskar och 1 räka i ett tillfälligt 222 kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.