joney Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 vad har man missat nu då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 Lasse come back! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 Hoppas verkligen inte du lämnar guiden av någon anledning Lasse. Det skulle vara mycket tråkigt. Eller var det bara den här tråden du menade? /Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
linkano Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 Har någon en bra förklaring till detta snöpliga slut!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 Kan ta det kort. Det var ang tråden Coopa som vi moderatorer raderade där personer känner sig kränkta eller fel behandlade. Därför tog vi bort denna tråd helt och nu Lasse ville ej vara kvar vad jag fattat.Nog om detta alla gör som de själva vill och givetvis är alla välkommna tillbaka senare/Moderator Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 Det var ang tråden Coopa som vi moderatorer raderade där personer känner sig kränkta eller fel behandlade. Därför tog vi bort denna tråd helt och nu Lasse ville ej vara kvar vad jag fattat. Skumt med tanke på att coopa-tåten är vardagsmat på zoopet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 Komigennu Lasse! Jag behöver inspirationen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 4 oktober 2007 Dela Postat 4 oktober 2007 Hej Lasse!Hade varit roligt att se hur det ser ut i burk-en/arna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 oktober 2007 Författare Dela Postat 4 oktober 2007 Hej Lasse!Hade varit roligt att se hur det ser ut i burk-en/arna..WWW.zoopet.comhttp://www.rsmreefers.com/LasseF_info.htmMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 4 oktober 2007 Dela Postat 4 oktober 2007 Lasse!! Kanon att du visar sötvattensnissarna dit lilla men vackra akvarium, bra PR. Man kanske själv borde regga sig där och visa mitt revkar med stenkoraller också. kanske kan vi locka över någon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 4 oktober 2007 Dela Postat 4 oktober 2007 Lasse!! Kanon att du visar sötvattensnissarna dit lilla men vackra akvarium, bra PR. Man kanske själv borde regga sig där och visa mitt revkar med stenkoraller också. kanske kan vi locka över någon.Hade faktiskt denna tanke för ett par månader sedan med mitt kar, men kände att det inte var mycket att visa upp då, kanske inom snar framtid. Ditt kar skulle definitivt kunna locka över ett par.Läste igenom dina trådar där Lasse, verkar definitivt som ett par är på g att fastna i "träsket". Skitkul faktiskt. Snälla Lasse vi saknar dina långa "sköna" inlägg i forumet (och bilderna på ditt kar...ja ja jag vet zoopet:skrattar:), hoppas du kommer tillbaka snart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 4 oktober 2007 Dela Postat 4 oktober 2007 Jag vill åxå att du skall komma tillbax:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 8 december 2007 Författare Dela Postat 8 december 2007 Hej, vill bara visa två bilder från ett övervägande mjukkorallkar med en månads mellanrum och efter ca 1 ppm:s nitrattillsats om dagen.Från den 5/11Från den 8/12MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 8 december 2007 Dela Postat 8 december 2007 Får väll änna välkommna gubben tillbaka;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 8 december 2007 Dela Postat 8 december 2007 ja det var på tiden:W: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 9 december 2007 Dela Postat 9 december 2007 härligt! mitt favoritkar är tillbaks? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MariaL Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 Hoppas att du fortsätter att uppdatera oss om ditt kar, som för mig har varit en riktig inspirationskälla! Det känns så befriande med dina alternativa tankebanor! Ett biologiskt förhållningssätt gentemot alla "robotstyrda rymdskeppskar" (obs! jag menar inte att vara nedlåtande gentemot hightech, som har andra kvaliteter!) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 15 februari 2008 Författare Dela Postat 15 februari 2008 Finns på http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=104871MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 Utan att ha läst hela din tråd på zoopet så kan jag säga att det här är vad den här hobbyn behöver i Sverige! Fler som utvecklar sin sötvattenshobby till saltvattenshobby!Hoppas fler lägger ut sina projekt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 juni 2008 Författare Dela Postat 17 juni 2008 Eftersom det blir fler och fler här som startar med Red Sea Max så skall jag uppdatera min tråd med lite bilder även här. Karet är nästa 1 och ett halvt år gammalt nu och jag är ganska nöjd med det. Jag kommer nog att förändra fisksammansättningen vad det lider och bara gå in för små gobys - detta i fall att jag behåller mitt kar. Jag såg det nya Red Sea Max 250 i Nurnberg och har blivit rätt så sugen på ett sådant så vi får se till hösten.Först en bild från 070618 och där fortfarande jag hade en del storpolypiga stenkoraller.Och sedan en helhetsbild från 080615Här är det i stort sett bara mjukkoraller av olika slag men de växer överallt. Denna bild visar från sidanBilderna som kommer nu visar olika delar av tankenOch mina Chromisar är med fortfarande även om jag misste ett antal andra fiskar i vintras i en helt oföklarlig händelse.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 17 juni 2008 Dela Postat 17 juni 2008 Är det inte rätt stor skillnad på ljuset mellan bild 1 och 2 ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 17 juni 2008 Dela Postat 17 juni 2008 Hej Lasse, va fint ditt akvarium är!!! -kungTack för erbjudan om Nitrittestet!Jag köpte mig ett och det var bra. Jag kommer gärna förbi dig ändå om jag får, och tittar på ditt akvarium och tjötar lite om du har tid nångång. Mvh Lotta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 17 juni 2008 Dela Postat 17 juni 2008 Nu är det ju inkört så det räcker och blir över. Ur me mjukisarna och i med massa sps:er. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 juni 2008 Författare Dela Postat 17 juni 2008 Jo - på bild ett körde jag med orginalrören och just nu kör jag utan blått och bara med 10.000 Kelvin men du har rätt - det är gult. Det är också ca 1 månad sedan vattenbyte på sista bilden också - men växer gör det. @ Lotta - du har mitt nummer - slå en signal när andan faller på.MVH Lasse@ Drullputt - sps vet jag inte men om jag fortsätter med detta så skall det in lite LPS i alla fall - jag gillar euphyllia men de har inte varit så lyckade den sista tiden.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 17 juni 2008 Dela Postat 17 juni 2008 Det växer ju helt underbart i ditt kar Lasse. Krångla inte med ett kar som fungerar, njut av det i stället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.