Andreas K Postat 15 juni 2007 Postat 15 juni 2007 hej. gillar din lösning att täcka ytavrinningen med reefbond. vart köper man det? MVH/ Andreas
wrang Postat 15 juni 2007 Författare Postat 15 juni 2007 Tackar jag beställde det ifrån en tysk webbshop
Andreas K Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 OK tack. det är ett väldigt fint akvarium du har. är du nöjd med bakgrundsfärgen? hur upplever du den jämfört mot svart som du hade på förra?MVH/ Andreas
wrang Postat 21 juni 2007 Författare Postat 21 juni 2007 OK tack. det är ett väldigt fint akvarium du har. är du nöjd med bakgrundsfärgen? hur upplever du den jämfört mot svart som du hade på förra?MVH/ AndreasTackar. Ja jag känner mig nöjd med denna blåa, Svart e snyggt men nja jag vet ej riktigt om man fått välja igen. Nackdelen med blått du måste göra rent bakrutan oxsåVad har du för fiskar nu för tiden WrangMvh Magnus3st Percula clowner2st Segelfens kirurger9st cromisar'1st Svart sjögurka2st AnemonerOlika botten bökande sniglar. Vänar på att närliggande zooaffärer SKALL få hem mer sådana här bra djurPresent till mig självIKS SMS modulhttp://www.iks-aqua.com/html/engl/fernueberwachung.php
wrang Postat 28 juni 2007 Författare Postat 28 juni 2007 Var hos Bioted Marin i kungsbacka för att köpa och testa de där nya T5 rören man läst om på andra forumKorallenzucht CoralLight även förkortat KZ CLKorallenzucht CoralLight Fidji Purpel även förkortat KZ FPValde lösningen 5 CL och 3st FP Här är 4st bilder från bytet 8x39watt T51 Osram 67, 4 AQUA Science Special 15.000 K, 1 Powerchrome Aquablue, 2 Deltec Aqtanic +Med de nya rören 8x39watt5 Corallight, 3 FidjipupleUppsättningen bakifrån och fram1 FP2 CL1 FP2 CL1 CL1 FPOch en ihopsatt bild på båda
Vargklo Postat 28 juni 2007 Postat 28 juni 2007 Christian,Berätta lite mer om SMS-modulen du köpt! Vad kan du göra med den?Calle
wrang Postat 28 juni 2007 Författare Postat 28 juni 2007 Christian,Berätta lite mer om SMS-modulen du köpt! Vad kan du göra med den?Callekan la jaEnheten skickar ut ett SMS till min mobil antingen för att bara skicka ut ett sms så man ser värdena eller ifall det larmar för något så kommer det ut specifiktden har även inbyggd extern ingång så man kan även koppla in andra saker till den med tex brandlarm eller tjuvlarmHar ej fått den ännu väntar på att postavin skall dimpa nerDu kan även läsa lite mer på denna sidahttp://akvariet.terrabyte.dk/smscontrol.asp
oveb Postat 28 juni 2007 Postat 28 juni 2007 Bytte du alla rör samtidigt ??? Det borde sannerligen hända saker då !!
wrang Postat 28 juni 2007 Författare Postat 28 juni 2007 Japp alla rör på en gång.Kommer säkert hända mer sedan då jag byter armatur också blir nån dag som kommer
oveb Postat 28 juni 2007 Postat 28 juni 2007 Japp alla rör på en gång.Kommer säkert hända mer sedan då jag byter armatur också blir nån dag som kommerVad tycker du om färgen ??.
Bioted Marine Postat 28 juni 2007 Postat 28 juni 2007 Coral Light är ~ 12500K / Fiji är ~ 15500KSka bli roligt att se utvecklingen på detta. O bra att du tagit lite kort. Hur känns dom IRL ?mvh Ted
wrang Postat 28 juni 2007 Författare Postat 28 juni 2007 Nja jag vet ej riktigt till en början så kändes det väldigt rosa/rött men sedan så nja är nog ganska likt det jag hadde innan svårt att säga men helt okey i min smak man kanske skall dra ner på 1 FP?Känns som om det ger mer snärrt i karet som om man piskat upp det helaFärgtempen är som Ted skriver å PAR värdet för andra som undrar skall varaför 39watts KZ Fiji Purple 704KZ Coral Light 740Säger mig inte så mycket men har fattat att det är bra värden
mr cheezy Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Så du är inte helt nöjd med färgerna med andra ord? Levde de upp till de förväntningar du hade på dom, färgmessigt asså? Är som sagt sjukt sugen på dessa lysrör. Av vad jag har sett på bilder så ser det mer naturligt ut. Eller hur tycker du det känns som har dom?
wrang Postat 29 juni 2007 Författare Postat 29 juni 2007 Jo jag är nöjd med detta ljus ändå är ju så att det tar ett tag men håller med folk att det ser mer naturligt ut med detta ljus, Kan nog säga att det är ett naturligt krispigt ljus
Bioted Marine Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Det är väl lite som med ny frisyr att man måste vänja sej själv vid det nya utseendet kanske :-) Det som kommer bli intressant är vad det kommer att göra för korall på sikt.
Laggeman Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Vilken mobilmodell kan du koppla till IKS'en?Det blev inte så stor skillnad på ljuset, inte vad jag med mitt otränade öga kunde se på bilderna iaf. Fast det ger kanske mer när man ser det IRL?Tycker din avrinningsbox har blivit väldigt bra integrerad i karet nu, ser inte alls ut som något hemmabygge längre.
wrang Postat 29 juni 2007 Författare Postat 29 juni 2007 tackar.Man får med en mobil i detta kitt jag köpt men de som funkar är baraSiemens S25, C25i, M35i, S35i, C45, ME45, S45, SL42 og SL45.Siemens M55, S55, SL55, MC60, SX1 og U1SMS_Controller_engl_022_3.pdf.pdf
mr cheezy Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Okej wrang. Bra att du är nöjd. Ska gå ner på stan och leta upp en gammal tant och råna henne så jag har råd med lysrören sen blir det till att åka upp till ted Ne får nog vänta tills i höst så man har råd. Men det är de lysrören som ligger näst på listan på saker att köpa
wrang Postat 9 juli 2007 Författare Postat 9 juli 2007 Testade rören igår igen men nu med den nya armaturen jag byggt. Grymt mer ljus i karet och snyggare blev det tycker jag. Är nått med de nya rören från KorallenZucht Fidji purple som gör det hela
Clownen Postat 9 juli 2007 Postat 9 juli 2007 Hoppas du lägger upp bilder på det nya ljuset så man kan jämföra. Ditt kar ser jättebra ut och jag gillar verkligen dimensionerna på det.MvhPeter
wrang Postat 9 juli 2007 Författare Postat 9 juli 2007 TackarJa jag kommer fota det hela och ifall jag orkar att även sätta in de andra rören som jag kör med idag och fota, byter till de nya å fotar igen.
jimmy Postat 9 juli 2007 Postat 9 juli 2007 Wrang ni pratade om reefbond eller nått såt i en annan tråd vart får man tag på det ?Hur funkar det ?
Rekommenderade inlägg