Christer T Postat 13 maj 2007 Författare Postat 13 maj 2007 Nu börjar även kringutrustningen (stolarna) komma på plats. Återstår att övertyga kära hustrun om att vi behöver ett litet kylskåp monterat i linneskåpet. Ja så man slipper gå till köket för att hämta bärs.
bläckis Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 otroligt snygt det där bilderna var väldigt snygga med.du har fåt mig få ideer
norsken Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Kanon snyggt!!!!!! Hatten av för ditt kar. Nu slipper du leta effter nästa månadens kar eller hur?
Christer T Postat 15 maj 2007 Författare Postat 15 maj 2007 När jag byggde min nya bänk med ytmåttet 120x70 så var jag så nöjd med all plats jag skulle få jämfört med den gamla 60x60. När jag idag bestämde mig för att köra igång UV-C:n några dagar och nästan fick bända ner den med skohorn så undrar jag: Vad hände egentligen? När tankarna för mig vidare och jag ser alla svarta sladdar i skåpet (+ dom utanför) och tänker på att det går ström igenom varje och att ström kostar en massa pengar, då förstår jag nog att kära hustrun ruskar på huvudet ibland.....
wrang Postat 15 maj 2007 Postat 15 maj 2007 hehe känner igen det där precis å jag som har precis byggt mitt skåp å det känns redan för litet men så blir det ibland då man har begränsat med utrymme
Christer T Postat 27 maj 2007 Författare Postat 27 maj 2007 Härligt kar!!Tycker om färgerna i karet.Tack! Färgerna har varit sådär ett par veckor på grund av att Dinoflaggelater härjat. Nu håller jag dock på att bli av med eländet så det känn som rätt spår igen.
fiend Postat 13 juni 2007 Postat 13 juni 2007 Jag vill också ha en Xanthurum och en loriculus *avis* !!
fiend Postat 13 juni 2007 Postat 13 juni 2007 Förresten, vad är det för objektiv du fotar med? Du verkar komma lagomt nära och fint och får bra detaljer i bilderna..
Christer T Postat 13 juni 2007 Författare Postat 13 juni 2007 Förresten, vad är det för objektiv du fotar med? Du verkar komma lagomt nära och fint och får bra detaljer i bilderna..Det är orginalet till en Canon 350D, EF-S 18-55. Det är väl ingen höjdarglugg men funkar ok för det mesta.
fiend Postat 13 juni 2007 Postat 13 juni 2007 Intressant det, för du kommer väldigt nära. Mitt fasta 50mm kommer jag inte lika nära med. Så lång närgräns.. Kör du med blixt på fiskarna ser jag ?(var på din hemsida med fler bilder å gluttade)
Christer T Postat 13 juni 2007 Författare Postat 13 juni 2007 Intressant det, för du kommer väldigt nära. Mitt fasta 50mm kommer jag inte lika nära med. Så lång närgräns.. Kör du med blixt på fiskarna ser jag ?(var på din hemsida med fler bilder å gluttade)Har du digital kamera? 55mm med digitalkameran motsvarar ca 90 mm med 24x36 film.Jag kör oftast blixt på fiskarna och utan på korallerna. Min fru knäckte dock stativet för ett tag sedan vilket försämrar korallbilderna.
fiend Postat 13 juni 2007 Postat 13 juni 2007 Jag kör med canon 30D tidigare nikon d50. Men jag tror att närgränsen på mitt fasta 50mm är lite för stort, för jag kan inte komma så nära som jag vill, då kan jag inte fokucera.=)
stigigemla Postat 14 juni 2007 Postat 14 juni 2007 Det finns ju mellanringar. Bökigt men det fungerar.
fiend Postat 14 juni 2007 Postat 14 juni 2007 Stig: Jo, jag vet det, men drygt att hålla på och pilla med dem Funderar på att köpa mig ett nytt fast objektiv som är bättre för fiskfotografering. Tycker att mitt fasta 50/1.8 är på tok för långsamt i autofocus och att den lätt missar. Sämre kvalite på canons motsvarighet mot Nikons fasta 50/1.8 faktiskt. :/
Christer T Postat 25 juli 2007 Författare Postat 25 juli 2007 Skulle egentligen ligga lågt med korallinköpen.......men så sprang jag på den här som ju inte gick att motstå Också en bild på en av mina ocellarisar som när dem fått en anemon istället valt en Euphyllia.
Christer T Postat 25 juli 2007 Författare Postat 25 juli 2007 Läckra bilder!!!Vad heter korallen du köpt???Det är en Acalycigorgia.
wrang Postat 25 juli 2007 Postat 25 juli 2007 Mycket snygg acalycigorgia. Kommer du mata denna med nått foder.Är en korall som kräver foder, mycket vattenflöde och lite ljus
Christer T Postat 25 juli 2007 Författare Postat 25 juli 2007 Mycket snygg acalycigorgia. Kommer du mata denna med nått foder.Är en korall som kräver foder, mycket vattenflöde och lite ljusJag matar idag med en FM Ultra Clam mix (Ultra Clam + Ultra Min s) Ska komplettera den med Ultra Min f också.
Christer T Postat 28 juli 2007 Författare Postat 28 juli 2007 nån ny helbild?Här kommer några färska bilder. Inte så bra dock då jag lyckades få någon reflektion i glaset. Ännu är det lite glest mellan korallerna. Min ambition är att inte ha så många olika utan låta ett fåtal koraller växa sig stora. Tyvärr tycks det som den ambitionen spricker varje gång man besöker en (den) välsorterad saltbutik. Är det någon som kan identifiera den gröna acroporan?
Rekommenderade inlägg