Gå till innehåll

Slit och släp....... 568 liters


Christer T

Rekommenderade inlägg

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Det var ett tag sedan jag var in på din hemsida. Du tar grymma bilder.

Den här korallen gillar jag. Du får säga till när du fraggar på den!;)

60.jpg

Den här är inte heller dum. Jag har haft en tidigare men det är någon i mitt kar som rev ner den i revet.

58.jpg

Nu till en fråga också. Hur gör du för att få bilderna att visa sig direkt i inlägget?

EDIT: Måste testa mina nya kunskaper och lägger upp bilderna!

Kul att du tyckte om just dem där två.......... Bilderna är tagna hemma hos någon annan ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 2 månader senare...

Det var ett tag sedan det kom några nya bilder men nu är det dags. Sen senast har jag gjort mig av med ett par stora koraller. Bla den stora "trattmontiporan" som började lägga sig som ett lock över stora delar av karet.

Filosofin är "några stora koraller hellre än många små" vilket jag har väldigt svårt att hålla. Det blir något fraggbyte här och där och vips står där småttingar igen. Jag kommer att försöka se vilka av dessa småttingar som trivs och passar bäst i karet sen byter jag bort de andra..........eller.....hur blir det då? Nåja, bilder! Några fler än dessa finns på min hemsida om någon är intresserad.

080410-kar-vanster-01.jpg

080410-acro-hya-02.jpg

080410-acro-hya-03.jpg

080410-kar-hela-01.jpg

080410-Euphy-sp-02.jpg

080410-mussla-bla-02.jpg

080410-monti-superman-01.jpg

080410-ser-hyst-01.jpg

080410-ricordea-01.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer,

Mycket snyggt och vackert! Kan du uppdatera oss på detaljer i din belysning (inkl Kelvintal), tack.

Tack Calle. Belysningen är en Aqua Medic Sunlight NG aquasunlight_ng_lg_small.jpg med två stycken (nya)Marine Lux 250W 14000 K 693_m.jpg och 2 st Aqua Medic actinic T5 rör på 54W som är i behov att bytas ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, Christer,

Det bekräftar min planering att gå från 10000 K till 14000 K vid nästa byte. Har du övervägt mellan olika fabrikat på MH?

Jag tittade lite på de olika som Triton har igång. För min smak var valet enkelt, "snyggast" ljus och bästa pris.

Snyggt kar!:ler:

Tack! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...