Gå till innehåll

Slit och släp....... 568 liters


Christer T

Rekommenderade inlägg

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

När jag byggde min nya bänk med ytmåttet 120x70 så var jag så nöjd med all plats jag skulle få jämfört med den gamla 60x60. När jag idag bestämde mig för att köra igång UV-C:n några dagar och nästan fick bända ner den med skohorn så undrar jag: Vad hände egentligen? När tankarna för mig vidare och jag ser alla svarta sladdar i skåpet (+ dom utanför) och tänker på att det går ström igenom varje och att ström kostar en massa pengar, då förstår jag nog att kära hustrun ruskar på huvudet ibland.....

070515-skap.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Intressant det, för du kommer väldigt nära. Mitt fasta 50mm kommer jag inte lika nära med. Så lång närgräns.. :)

Kör du med blixt på fiskarna ser jag ?

(var på din hemsida med fler bilder å gluttade)

Har du digital kamera? 55mm med digitalkameran motsvarar ca 90 mm med 24x36 film.

Jag kör oftast blixt på fiskarna och utan på korallerna. Min fru knäckte dock stativet för ett tag sedan vilket försämrar korallbilderna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stig: Jo, jag vet det, men drygt att hålla på och pilla med dem :)

Funderar på att köpa mig ett nytt fast objektiv som är bättre för fiskfotografering. Tycker att mitt fasta 50/1.8 är på tok för långsamt i autofocus och att den lätt missar. Sämre kvalite på canons motsvarighet mot Nikons fasta 50/1.8 faktiskt. :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
nån ny helbild?

Här kommer några färska bilder. Inte så bra dock då jag lyckades få någon reflektion i glaset.

Ännu är det lite glest mellan korallerna. Min ambition är att inte ha så många olika utan låta ett fåtal koraller växa sig stora. Tyvärr tycks det som den ambitionen spricker varje gång man besöker en (den) välsorterad saltbutik.

Är det någon som kan identifiera den gröna acroporan?

070728-hela-karet.jpg

070728-a-hyacinthus.jpg

070728-del-toppen.jpg

070728-caulastrea.jpg

070728-del-botten.jpg

070728-a-sp-gron.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...