Christer T Postat 24 september 2007 Författare Postat 24 september 2007 Min senaste innevånare är en Macropharyngodon bipartitus som bott i karet ett par veckor nu och visar sig mer och mer. Den kan vara känslig att anpassa sig men jag ser den nu framme ofta pickandes efter föda från stenarna. Största egenheten är att när den "vilar" så gräver den ner sig i sanden. Den andra bilden är min Centropyge loriculus som jag har haft ett tag men har märkvärdigt svårt att få till någon bra bild på. Den far snabbt in och ut bland ls och på de flesta bilder jag knäpper av den är bara halva fisken med. Som sagt, inte några av mina bättre bilder men, men.........
Christer T Postat 25 september 2007 Författare Postat 25 september 2007 AVIS på din Centropyge loriculus.Ja det är en fartfylld färgklick i burken. Tänk på Jaken som har sju....(tror jag det är.)
fiend Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 Tror det var 5 han har nu. Hade väl 6 st från början Kikade in hos honom häromveckan, men då såg jag bara 4 st.. hmm..Iaf, en riktigt fin fisk!
Christer T Postat 3 oktober 2007 Författare Postat 3 oktober 2007 nää, jag ska inte ha fler koraller......Nej jag SKA inte ha fler koraller.NEJ! JAG SKA INTE HA FLER! Och så PANG! Så sitter den limmad i ls:en hemma i burken. Mitt senaste/sista tillskott:Några andra nytagna bilder:
fiend Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 Den gröna var verkligen GRÖN! riktigt snygg!och det nya tillskottet: en sådan har jag med liggande i mitt akvarie. Riktigt tjusig liten sak. Som ett rymdskepp..
Sillen Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 Tjusigt Christer!Du får säga till om du vill ha hjälp att vänja av dig från koraller! Kan konstatera att jag måste nyttja inbjudan jag fått!
Christer T Postat 3 oktober 2007 Författare Postat 3 oktober 2007 Den gröna var verkligen GRÖN! riktigt snygg!och det nya tillskottet: en sådan har jag med liggande i mitt akvarie. Riktigt tjusig liten sak. Som ett rymdskepp..Ja med tanke på att den/dem kom som ett litet fragment på beg ls jag köpte så får man verkligen vara nöjd. Vore kul om någon kunde identifiera den. Det närmaste jag kommer är A florida men nja.
crille Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 mycket vackra bilder,den översta är det en flak-monti?
Christer T Postat 3 oktober 2007 Författare Postat 3 oktober 2007 Tjusigt Christer!Du får säga till om du vill ha hjälp att vänja av dig från koraller! Kan konstatera att jag måste nyttja inbjudan jag fått!Det är inte så att jag vill vänja mig av med dem utan mer att dem jag har ska få växa sig stora och några kronor stanna i plånboken. Du är så välkommen.
Christer T Postat 3 oktober 2007 Författare Postat 3 oktober 2007 mycket vackra bilder,den översta är det en flak-monti?Om jag förstått rätt så breder den ut sig över stenen. Alltså inte direkt flakväxande.
crille Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 tror det är en sån jag har, bioted sa att den är från australien, han hade några till med andra färger, dom sålde han snabbt.
Christer T Postat 3 oktober 2007 Författare Postat 3 oktober 2007 tror det är en sån jag har, bioted sa att den är från australien, han hade några till med andra färger, dom sålde han snabbt.Är det samma färg på din? Tycker den är härligt isblå.
crille Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 min går lite åt lila,, verkar finnas otroligt fina koraller i australien.
metcrue Postat 3 oktober 2007 Postat 3 oktober 2007 min går lite åt lila,, verkar finnas otroligt fina koraller i australien.Tja, barriärrevet sägs ju innhålla en och annan snygg korall;). Skämt å sido, det var ena riktiga läckerheter de där blåa.
Christer T Postat 23 oktober 2007 Författare Postat 23 oktober 2007 En liten uppdatering med dagsfärska bilder. (Fler finns här: http://www.tornros.se/rev2.htm)
crille Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 jäklar vilken skärpa:smiley16: fina bilder o fint kar,skulle du kunna fixa en helbild?
Vargklo Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 Jättehäftiga bilder! Suverän skärpa och färgrikhet!
Janne Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 Snyggt Christer, Det ser ut som om Hyachinthusen växer som ett kors och man ser att tillväxten forsätter i den riktningen. Vad kan det vara som påverkar växtsättet? Följer den bergsformationen/vattenströmmen? Iochförsig så växer de lite hullerombuller i havet också. http://www2.aims.gov.au/coralsearch/html/001-100/Species%20pages/36.htm/Janne
Sillen Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 GRYMT!jäklar vilken skärpa:smiley16: fina bilder o fint kar,skulle du kunna fixa en helbild?Banana manBanana manBanana manBanana manEDIT: Måste testa mina nya kunskaper och lägger upp bilderna!
Sillen Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 Det var ett tag sedan jag var in på din hemsida. Du tar grymma bilder.Den här korallen gillar jag. Du får säga till när du fraggar på den!Den här är inte heller dum. Jag har haft en tidigare men det är någon i mitt kar som rev ner den i revet.Nu till en fråga också. Hur gör du för att få bilderna att visa sig direkt i inlägget?EDIT: Måste testa mina nya kunskaper och lägger upp bilderna!
Rekommenderade inlägg