Lasse Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 Välj infoga bild på menyraden (en ikon som ser ut som ett vykort) Skriv in adressen i den lilla medelandebox som kommer upp!MVH Lasse
Sillen Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 *ler*Tack för hjälpen Lasse och bilden Christer!
Christer T Postat 24 oktober 2007 Författare Postat 24 oktober 2007 Det var ett tag sedan jag var in på din hemsida. Du tar grymma bilder.Den här korallen gillar jag. Du får säga till när du fraggar på den!Den här är inte heller dum. Jag har haft en tidigare men det är någon i mitt kar som rev ner den i revet.Nu till en fråga också. Hur gör du för att få bilderna att visa sig direkt i inlägget?EDIT: Måste testa mina nya kunskaper och lägger upp bilderna!Kul att du tyckte om just dem där två.......... Bilderna är tagna hemma hos någon annan
Christer T Postat 24 oktober 2007 Författare Postat 24 oktober 2007 Tack för glada tillrop! det uppmuntrar att jobba vidare med kameran....och korallerna.
Sillen Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 Kul att du tyckte om just dem där två.......... Bilderna är tagna hemma hos någon annan Fast det är säkert fotografen som gör bilden så bra så att jag tror det är en snygg korall!
Christer T Postat 21 januari 2008 Författare Postat 21 januari 2008 Inte ofta mina Cowries är framme i fullt ljus så då gäller det att passa på med en bild:
Christer T Postat 10 april 2008 Författare Postat 10 april 2008 Det var ett tag sedan det kom några nya bilder men nu är det dags. Sen senast har jag gjort mig av med ett par stora koraller. Bla den stora "trattmontiporan" som började lägga sig som ett lock över stora delar av karet.Filosofin är "några stora koraller hellre än många små" vilket jag har väldigt svårt att hålla. Det blir något fraggbyte här och där och vips står där småttingar igen. Jag kommer att försöka se vilka av dessa småttingar som trivs och passar bäst i karet sen byter jag bort de andra..........eller.....hur blir det då? Nåja, bilder! Några fler än dessa finns på min hemsida om någon är intresserad.
Janne Postat 10 april 2008 Postat 10 april 2008 Det blev mycket luftigare och snyggare nu, det röda flaket är verkligen häftigt./Janne
Sunny Postat 10 april 2008 Postat 10 april 2008 Det blev mycket luftigare och snyggare nu, det röda flaket är verkligen häftigt./JanneKan inte göra mer än bara instämma...Det är bra trevlig storlek på dina koraller... särskilt vissa acroporor Mvh,Sunny
Christer T Postat 10 april 2008 Författare Postat 10 april 2008 Tack ska ni ha. Ja, trots att jag gillade den stora montin så blev det ett klart lyft för karet att ta bort den. Jag uppnår dock inte din "luftighet" Janne. .......förrän jag river allt och börjar om.
adddo Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Aaaa de e riktigt snyggt Christer!! Din röda Acro är grym! Gillar supermanmonti'n oxå. Fräscht o snyggt kar!
Magnus Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Snygg burk och härliga koraller. Den röda A Hyasintusen är en av mina favoriter - fin färg och så ger den akvariet det där rätta "rev-intrycket".
Sillen Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Tack för bilderna! Jag gillar ditt kar och speciellt den gröna till vänster!
Vargklo Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Christer,Mycket snyggt och vackert! Kan du uppdatera oss på detaljer i din belysning (inkl Kelvintal), tack.
Christer T Postat 12 april 2008 Författare Postat 12 april 2008 Christer,Mycket snyggt och vackert! Kan du uppdatera oss på detaljer i din belysning (inkl Kelvintal), tack.Tack Calle. Belysningen är en Aqua Medic Sunlight NG med två stycken (nya)Marine Lux 250W 14000 K och 2 st Aqua Medic actinic T5 rör på 54W som är i behov att bytas ut.
Vargklo Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Tack, Christer,Det bekräftar min planering att gå från 10000 K till 14000 K vid nästa byte. Har du övervägt mellan olika fabrikat på MH?
Christer T Postat 12 april 2008 Författare Postat 12 april 2008 Tack, Christer,Det bekräftar min planering att gå från 10000 K till 14000 K vid nästa byte. Har du övervägt mellan olika fabrikat på MH?Jag tittade lite på de olika som Triton har igång. För min smak var valet enkelt, "snyggast" ljus och bästa pris.Snyggt kar!Tack!
Christer T Postat 16 maj 2008 Författare Postat 16 maj 2008 Äntligen har jag fått till ett par hyfsade bilder på min P flavivertex. Man får bygga gömsle och sitta still i bästa Jan Lindblad stil för de skygga fiskarna.
Christer T Postat 30 juni 2008 Författare Postat 30 juni 2008 Dags för lite nya bilder. Tillväxten på koraller är fortfarande god. Blandningen för stor, måste nog rensa ut lite snart igen.
Rekommenderade inlägg