Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fotografering

1. Started by nelson,

Hejsan! Jag undrar om ni har några tips på inställningar till kameran för att få fina bilder. Förbättringar jag vill ha: Mindre blått på helbilder Bättre skärpa på korallbilder Min kamera är en Sony cybershot DSC-W1 Hls Nelson

• 22 svar
    • 3,5k visningar
  2. Är det någon som vet om det finns någonstans i europa där man kan hitta nått som liknar detta https://buildinganobsession.com/shop/camera-tube Jag har försökt bygga själv men det blev bara skit av det

• 0 svar
    • 313 visningar
  3. Started by Clownen,

Hej Jag tänkte köpa en kamera och det lutar mot en Canon Eos 350D. Jag undrar om denna och liknande kameror tar bra bilder i kamerans inbyggda makro läge? Eller krävs det en speciell makro lins för att få bra resultat (vet att dessa är ganska dyra)? Om det är någon som använder denna eller en liknande kamera så visa gärna några bilder. mvh Peter

• 26 svar
    • 4,5k visningar
  4. Här är de perfekta fiskarna till er som reser mycket och har inte någon som kan ta hand om dem. Denna nya "art" av clown fisk passar utmärkt

• 9 svar
    • 1,2k visningar
  5. Started by Alexraptor,

Det är otroligt vad man kan ta för roliga bilder innanför hemmet. Och min gammla hjärnkorall som varit med nästan sedan början, och fått utstå alla mina misstag, ville också vara med.

• Gilla
    • 12 svar
    • 4,9k visningar
  6. Started by jimmy,

Kolla över eran el som sitter på fuktiga ställen så kanske man slipper se nåt sånt här i sverige länk - Kräver registrering på Reef Central!

• 7 svar
    • 3k visningar
  7. Started by wrang,

Någon som har denna kamera som kan hjälpa mig. Försöker att fota mitt saltvattensakvarium med det blir bara SKIT bilder. Antingen för gula eller mörkt Har testat olika allternativ med att ställa in ISO, Vitbalans etc men lyckas ändå ej att få till bilderna. Tacksam för svar och hjälp!

• 5 svar
    • 1,2k visningar
  8. Started by Alexraptor,

Har tagit och köpt mig själv en Video Kamera och bestämde mig för att pröva den på mina koraller. Rekommenderar också att titta på filmen i Google Chrome, då man kan se den i hela 50fps där(skulle varit 60fps men det är en europeisk modell med PAL standard tråkigt nog).

• 8 svar
    • 2,1k visningar
  9. Started by robertmosen,

Montipora digitata Briarium sp.(tror jag) Pavona cactus

• 8 svar
    • 2,3k visningar
  10. Started by ballsam,

Slösurfar på youtube och hittade detta klipp om eremiter som står i kö för att byta skal. http://youtu.be/rLUAoTjdmZ8

• 3 svar
    • 2,1k visningar
  11. Started by Dave,

Mekade till en liten film snabbt, den streamas från photobucket i FLASH så det är ingen direkt tokbra kvalitet, men det går fort... Dave LÄNK

• 10 svar
    • 1,1k visningar
  12. Started by Alexraptor,

Stannade I lerum på vägen hem från saltträffen och handlade lite frysfoder. Verkar som hummeräggen föll lilla tjejen i smaken den läckergommen. Hon går i ett näringsrikt 43 liters kar utan skummare. Har massor med makroalger och massvis med poddar som kryper över hela framrutan. Hon var en tunn och undernärd stackare när jag köpte henne för ungefär en månad sedan, och sedan dess har hon gått upp fint i vikt på enbart poddar, utan att ens komma i närheten av att köra slut på dom.

• 4 svar
    • 1,2k visningar
  13. Started by watter,

Jag har försökt ladda upp mina bilder tagna i raw, men kan inte få det till att fungerar...hur gör ni som tar i raw? mvh Emil

• 4 svar
    • 1,8k visningar
  14. Started by Arcticreef,

Har till sist köpt en ny kamera. Det blev en Canon Powershot G9 som har ett färdigt program för akvariefotografering(!). Nu är ju JPEG bilderna man kan lägga upp här begränsade till ganska beskedliga 130kb men jag har sett att många lägger upp betydligt större än så. Men hur gör man!!??

15. Started by Julgran,

Hittade en länk till tips om akvariefotografering. http://web.telia.com/~u31510321/index.html

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  16. Started by LN21,

Jo ja vet att det diskuterats innan,,,,, men såg ni Life (BBC) på SVT igår??????????? Ett alldeles fantastisk program om salt,,,,har ni missat det så sök på webben om det går i igen, har själv sett snuttar från Tuben men att se det i sin helhet med svensk röst höjde progarmmet ytterliggare. Ett måste helt enkelt:)

• 7 svar
    • 1,2k visningar
  17. Started by aerie,

Hittade en sida med lite bilder från Smithsonian Institutions offentliga akvarier,därav en bild på det här trevliga 500L akvariumet med en liten tridacna i. Undrar hur man gör för att flytta en sån

• 4 svar
    • 1,6k visningar
  18. Started by iceman01,

Tjenis! Då har man äntligen lärt sig att bifoga lite bilder Som synes så har jag en övervakare, min dotter Iza 10mån kollar så att jag sköter mig. Det här är mitt första saltkar det är på 180L,har haft sötvatten tidigare det drivs med en deltec mc500 skummare,2st cirkpumpar 2x1000L/min +acua medic 2x38w t5 lyse Till mina djur då: 2st orange ocellaris clowner+2st svarta 2st Valenciennea Puellaris,dammsugare 2st Paracanthurus Hepatus,palett kirurg 2st Eld räkor 10st Turbo sniglar LPS: 1st Alveopora Giga 1st Heliofungia Actiniformis 1st Läderkorall karet utvecklas hela tiden,vartefter lönen kommer in hoppas att bilder duger någorlunda tacksam för ris o ros ha d gott

• 15 svar
    • 2,9k visningar
  19. Started by DanneI,

Inte så väldigt avancerat filmat, gjordes mest för skojs skull för ett tag sedan men det kan väl vara kul för någon att kika lite på kanske. http://www.youtube.com/watch?v=dJPM15n2p4g

• 5 svar
    • 1,1k visningar
  20. Started by Mattias,

• 20 svar
    • 2,1k visningar
  21. Started by Dakstone,

Provade och fota lite idag

• 0 svar
    • 2,1k visningar
  22. Started by patrikk,

Här är en liten film under havet det är dock en reklam för en kamera men dock så trevligt att titta på:

• 1 svar
    • 1k visningar
  23. Started by Laggeman,

Hittade en trevlig sida på nätet där det var en hel del fina bilder, även i flera olika storlekar för den som behöver ett nytt skrivbordsunderlägg. http://www.talaythai.com/Photo/index.php3 /Jimmy.

• 0 svar
    • 1,6k visningar
  24. Started by Tweeny,

fattar att inte alla är äkta..men de va lite kul o titta på =)

• 2 svar
    • 888 visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.