bläckis Postat 25 oktober 2007 Dela Postat 25 oktober 2007 Hej fredrik jag läste lite och tyckte det lät otroligt intressant , sen att du bor i storvreta är ännu roligare för jag bor där med skulle gärna vilja komma och kålla på dit kar om jag hinner innan du flyttar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 25 oktober 2007 Författare Dela Postat 25 oktober 2007 klart du får komma och kika, men jag bor tyvärr inte i storvreta längre :/ har flyttat in till stan och flogsta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 25 oktober 2007 Dela Postat 25 oktober 2007 klart du får komma och kika, men jag bor tyvärr inte i storvreta längre :/ har flyttat in till stan och flogsta.Student eller =-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 25 oktober 2007 Dela Postat 25 oktober 2007 klart du får komma och kika, men jag bor tyvärr inte i storvreta längre :/ har flyttat in till stan och flogsta.Där bor ju jag ju! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 25 oktober 2007 Författare Dela Postat 25 oktober 2007 Student eller =-)Naej, jag bor med en student ^^Där bor ju jag ju!Fan va kul! jag bor på flogstavägen i låghusen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 25 oktober 2007 Dela Postat 25 oktober 2007 Jag har en flickvän som bor där! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 26 oktober 2007 Dela Postat 26 oktober 2007 okej då vet ja, ber om ursäkt om jag kommer i från dit emnä nu lite men jag bara undrade om ni skulle kunna ge mig ett tips om vilken fisk jag ska sätta in i min balja här näst jag har2st clowner1midas1bicolor1dvärjsabbore1sandvändare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 26 oktober 2007 Författare Dela Postat 26 oktober 2007 Jadu, det beror nog mest på dig.Här har du en länk med lite enkla nybörjarfiskar http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=1926 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 26 oktober 2007 Dela Postat 26 oktober 2007 tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 28 oktober 2007 Författare Dela Postat 28 oktober 2007 Nu när lampan slogs på idag så ser jag en stor och riktigt hårig krabba, eller stor för mig ivarjefall(ca en femkrona) som sitter rakt framför mig nu. Bör jag ta bort den eller ska jag låta den vara? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 Vad har den orsakat för skada med tanke på att du funderar på att ta bort den?Krabbor är bra på att städa i akvariet men vissa ger sig på koraller vilket inte är så kul. Om du användersöktjänsten och skriver hårig, myt, krabba så kommer du säkert hitta GustavF:s favorit artikel. Klart läsvärd! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 28 oktober 2007 Författare Dela Postat 28 oktober 2007 Tackar för svaret, krabban har inte gjort någon skada alls, vart bara rädd eftersom jag har hört att just dom håriga kan vara jobbiga mot koraller. Får ta och läsa artikeln. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 har med två håriga som sitter o äter alger på nätterna, har inte märkt att de ska göra någon skada direkt. Städar, som Sillen skriver, akvariet så jag har behållt mina!Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 min krabba jag fick med åt upp sniglarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 Det finns fiskar som också äter snäckor men jag väljer inte bort alla fiskar för den skull. Vad jag menar är att man ska kolla om den gör skada och då kan man ta bort den men om den inte gör det kan den vara kvar för den gör nytta! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 japp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 29 oktober 2007 Författare Dela Postat 29 oktober 2007 lite värdesupdate:nitrit: stabila 0nitrat: rätt svårt att se men ca 40-50ph: 8,1Kh: 11,8Alk: 4,23vart ska man ligga ungefär för att allt ska vara kanon? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 1 november 2007 Författare Dela Postat 1 november 2007 karet rullar på och invånarna ser ut att trivas.fick en leverans idag från tyskland med en t5a actinic blue moon, en tetratec algskrapa och en termometer.sen har farsan varit över och tagit lite bilder i veckan, enjoy. helbildhögersidansen tänkte jag vara lite jobbig och fråga lite saker också.dom korgliknande sakerna vad är det?och sen den mörkröda algen är det en kalkalg eller en läskig cyano?sen undrar jag vad det här är för en korall, om det nu är en korall.jag kanske inbillar mig men den verkar dra ut sina polyper när lampan går igång.samma sak gäller den här läckra saken, någon som har någon aning?gunnaravslutar med en till helbild. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 någon som har något tips? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Det röda ser ut att vara kalkalger, men lite svårt att se åp bilden. Är de hårda så är det kalkalger är de mjuka och går att vifta bort så är det Cyano. Det är några koraller på de andra bilderna, men jag vet tyvärr inte vad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Det är väl en makroalg på första bilden, fin fina kompisar i karet Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Jag tycker det ser ut som en skivanemon av trattkantarellstyp! Det vinröda ser ut som kalkalger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Det finns fiskar som också äter snäckor men jag väljer inte bort alla fiskar för den skull. Vad jag menar är att man ska kolla om den gör skada och då kan man ta bort den men om den inte gör det kan den vara kvar för den gör nytta!ja men jag såg hur han dödade mina sniglar så jag tog bort den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 tackar för tipsen folket!ska peta och kika om det är en cyano Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 nu är det en javet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men en amöbaliknande geléklump som glider omkring på rutan, den är vit men lite brun i mitten. vad kan det vara för något? en nakensnigel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.