teggner Postat 18 december 2007 Författare Dela Postat 18 december 2007 Scootern är så jävla söt. Är det den från triton? Spanat på den länge haha ja riktigt söt liten rackare som hoppar omkring och spottar sand, den kommer faktist från akvariehobby här i uppsala, tror det finns två stycken kvar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 19 december 2007 Författare Dela Postat 19 december 2007 Borde egentligen ta det lugnt på fiskvägen men idag föll impulsen in igen och det var en Smith's Blenny(Meiacanthus smithii), riktigt häftig firre som nu när natten fallit på har tryckt upp sig mot rutan för att sova. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Dragonetten är jättefin - jag skulle vilja ha ett par i mitt kar också! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 20 december 2007 Författare Dela Postat 20 december 2007 den nye invånaren plus eremit med för stort skal. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 farsan var över och tog lite bilder, dock vart förminskningen lite halvkass. den okände korallen nere på bilden har vuxit till sig lite och polyperna är ofta ute och vajar som utslagna blommor, tyvärr inte på bilden :') Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 25 december 2007 Dela Postat 25 december 2007 Tjusigt Fredrik. Fortsätt att bjud hem farsan så blir även vi andra glada! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 25 december 2007 Dela Postat 25 december 2007 Fina bilder och snygga revpelarna, det ser ju absoult helt OK ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 25 december 2007 Författare Dela Postat 25 december 2007 Tjusigt Fredrik. Fortsätt att bjud hem farsan så blir även vi andra glada!Fina bilder och snygga revpelarna, det ser ju absoult helt OK ut!tackar för de vänliga orden! jorå det kommer fler bilder ska ni se, ska ta en tripp ner till triton nu efter nyår och se vad man kan hitta för smått och gott. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Va inne på Akvariehobby idag och kollade läget. Fick syn på tre små juveler som jag blev riktigt sugen på. Fick även reda på att du tagit hem 2st av dessa skönheter. Så nu får du allt slänga upp lite bilder på gobie paret.Blev verkligen sugen på att köpa de tre som var kvar men, tvekade då jag inte vet om de skulle fungera tillsammans med okinawe i framtiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 :smiley20:riktigt najs fredde Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 22 januari 2008 Författare Dela Postat 22 januari 2008 Va inne på Akvariehobby idag och kollade läget. Fick syn på tre små juveler som jag blev riktigt sugen på. Fick även reda på att du tagit hem 2st av dessa skönheter. Så nu får du allt slänga upp lite bilder på gobie paret.Blev verkligen sugen på att köpa de tre som var kvar men, tvekade då jag inte vet om de skulle fungera tillsammans med okinawe i framtiden.haha ja riktigt charmiga små krabater. du har rätt i att det kan bli problem mellan okinawae men vet inte, får läsa på lite om dom själv.har en hel del bilder från flickvännen men har inte tagit mig tid att lägga upp :$ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 22 januari 2008 Författare Dela Postat 22 januari 2008 :smiley20:riktigt najs freddetackar tackar, du får ta och lägga upp lite bilder själv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Fredrik - har du ett namn på skönheterna?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Fredrik jag vet faktiskt inte om de skulle kunna bli problem med par av olika sorters Gobiodon (korallväktar gobies) i samma kar. Jag kommer starta med okinawe tror jag för att sedan testa med en till art när det bildats ett par.Snygga som attan va dom där små gröna rackarna iallafall, hoppas de går bra och att det blir ett par av dem. Dessa fiskar inom familjen Gobiodon har precis som klovner mer eller mindre egenskapen av att byta kön. Så länge fiskarna kommer någorlunda överrens så är chansen stor att det blir ett par som kommer leka inom en framtid (dvs med rätt mat, vatten och förutsättningar).Jag väntar på bilderna =-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 7 februari 2008 Författare Dela Postat 7 februari 2008 Fredrik - har du ett namn på skönheterna? MVH LasseHar slarvat bort lappen med det latinska namnet men kikar upp det imorgon.Jag väntar på bilderna =-)Farsan var över och plåtade lite men batteriet krånglade och det var inte så många bra bilder men här kommer några. sarcofraggen från trilobiten tar sig.den här grabben gör verkligen sitt jobb.christmastree. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 puellarisen, den e lite tunn, äter den något annat än sand? de behöver matas frekvent om du har ny sand med lite djur i. Alt testa o begrav artemia i sanden, kan funka! Annars ser det så fint ut så!Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 sacrofraggen har blivit riktigt stor om du vill ha mer fraggar kan du få av mig, min sacropyton börjar bli lite för stor så att säga ^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 7 februari 2008 Författare Dela Postat 7 februari 2008 puellarisen, den e lite tunn, äter den något annat än sand? de behöver matas frekvent om du har ny sand med lite djur i. Alt testa o begrav artemia i sanden, kan funka! Annars ser det så fint ut så!DaveJorå den käkar både pellets, artemia och mysis, får tjocka upp den lite mer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jakob Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 skulle man kunna få se en helhetsbild.......snyggt kar:D Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 7 februari 2008 Författare Dela Postat 7 februari 2008 skulle man kunna få se en helhetsbild.......snyggt kar:DJorå det kommer senare :') Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 Jorå den käkar både pellets, artemia och mysis, får tjocka upp den lite mer.Ah bra! jag hade problem med min första, den vägrade ta "vanlig" mat o dog pga det. Bra att du fått den att ta annan mat!Annars då? funkar skummare pumpar etc? Skoj o se att det går bra för dig! Hälsa pappa från mig!Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 8 februari 2008 Författare Dela Postat 8 februari 2008 Fredrik - har du ett namn på skönheterna?MVH LasseParagobiodon xanthosomus, små skäggiga krabater :')Källa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 8 februari 2008 Dela Postat 8 februari 2008 Paragobiodon xanthosomus, små skäggiga krabater :')Skön fisk ;^) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 8 februari 2008 Författare Dela Postat 8 februari 2008 Ah bra! jag hade problem med min första, den vägrade ta "vanlig" mat o dog pga det. Bra att du fått den att ta annan mat!Annars då? funkar skummare pumpar etc? Skoj o se att det går bra för dig! Hälsa pappa från mig!DaveJorå det går riktigt bra!Det är bara skummaren som bråkar lite ibland, den liksom hackar fram.Gjorde rent den grundligt igår men det hjälpte inte så mycket, får ta en till vända ikväll.Själv då Davan? Du får tanka upp lite pics! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 8 februari 2008 Dela Postat 8 februari 2008 sacrofraggen har blivit riktigt stor om du vill ha mer fraggar kan du få av mig, min sacropyton börjar bli lite för stor så att säga ^^Den växer kan jag tro! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.