Jaken Postat 5 januari 2006 Dela Postat 5 januari 2006 Japp jag har en Coralife Deep Six. Den kommer att testas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dez3d Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Finns det plats för en till? Tänkte att det vore kull att träffa personerna bakom inläggen och passa på att ställa ett gäng frågor. Jag kan bidra med min refraktometer. M.v.hPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kjell Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Hej! Är nybörjare inom saltvatten.Får man oxå komma och titta men mest för lyssna på er som är erfarna saltisar,så att man kan få lite tips på hur man ska göra.Kanske ställa nån fråga om man törs.mvh kjell Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dez3d Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Hej Kjell, kul att se en till Värmdöbo! Nu är vi tre vad jag känner till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Självklart är alla välkomna, meddela mig bara. Nu är vi uppe sju bekräftade. Blir det fullt i Thailandsrummet får väl några sitta runt köksbänken och stirra på putsarräkorna i mitt nano ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dez3d Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Kul! Ska man ta med sig något utöver refraktometern? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Kul! Ska man ta med sig något utöver refraktometern?Tja,Vill du testa någon annan gammal saltmätare du har liggande så... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Goranius Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Kör ni fortfarande samma tid?Ska se om jag hinner efter en snabbis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Göran,Du är så välkommen, 15-17 på söndag på Gösta Tamms väg 42 i Edsviken, Sollentuna! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 om de e någon som råkar ha calibrerings vätskor för digital PH-mätare så kan ni väl ta me det på söndag.. ja kom över en gammal på jobbet som ja skulle vilja se om den funkar..bör vara PH4 och PH14... ja BETALAR givetvis för den kostnaden/ HB Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Hej!Jag har ju redan fått chansen att träffa några av er och ännu fler har varit mig behjälplig då jag är helt ny på saltvatten. Vet att ni träffas hos Calle idag och tror attt ni får en bra träff. Jag är intresserad av era träffar och hänger gärna på i framtiden! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Det öppnade upp sig lite på hemmafronten. Är det för sent att anmäla sig?Christer T Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Christer,Du är så välkommen så! Vi blir 10-11 pers, men det är bara kul!/Calle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Jag räknar nu in följande personer på deltagarlistan i eftermiddag. Säg till om jag missat någon:Jaken, Halogen, Beppe + gäst, Goranius, hbmannen, Chippen, Christer T, Dez3d och kjell.Glöm inte era saltmätare! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Kul att se att så många kom på träffen idag - 11 pers blev vi till sist. Också roligt att se personerna bakom inläggen.På första bilden syns, i soffan från höger till vänster, Patrik (Sollar), Peter (Dez3d) och Pär (Halogen).På andra bilden syns, i soffan från höger till vänster, Patric (hbmannen), Patrik (Sollar), Peter (Dez3d). Bakifrån syns Jakob (Jaken) och Kjell (kjell).Jag lägger in resultaten från saltmätartesten i en ny tråd om en stund. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Calle,Tack för att vi besöka dig och se ditt vackra kar. Tack också för fika och förfriskningar! Det var också kul att träffa andra "forumister". Nu ska jag över till köp & sälj för att annonsera ut viss utrustning. Jag förväntar mig inga svar fån er som var hos Calle. Christer T Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Beppe Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Kul att se karet som har utvecklats mycket sedan jag såg det sist. Jättefint Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kjell Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Calle Tack för titten och fikat.Verkligen snygt kar du har.Nu får man försöka skaffa grejjer så att man kan starta upp nån gångmwh kjell Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Ja, och en annan jobbade 11 timmar idag Sah Wah Dee Krhap! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dez3d Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Tack Calle för en mycket trevlig träff! Kul att koppla lite ansikten till alla namn här på guiden, och trevliga var alla mot en nybörjare som mig Här är lite bilder från Calle's kar:M.v.hPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Hej Allihopa......och tack Calle för att vi från Uppsala fick komma och titta på ett riktigt kar. Mycket snyggt!Hoppas det blir fler träffar!/ Hälsningar Pär Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Tack Calle för en mycket trevlig träff! Kul att koppla lite ansikten till alla namn här på guiden, och trevliga var alla mot en nybörjare som mig M.v.hPeterTack själv, Peter, för utmärkta kort och bidraget med refraktometern! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 snygga bilder peter,och va GRANNT kar du har calle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joney Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 då har väl turen kommit till mig...lördagen den 18e februari kl 15.00 så e ni som vill välkomna hem till migjag har pm:at lite med (vargklo) här på guiden..vi kom fram till att det skulle vara kul om detta kunde vara startskottet på fraggbyten här i sthlm.. jag kan nog klämma in ca 15 pers.. pm:a om ni vill komma.. mvh johnny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joney Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 jag bifogar lite kort på tanken för er som är intresserade av vad ni ska komma och titta på..mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.