Gå till innehåll

Guiden får Explorer att krascha


Rekommenderade inlägg

Dataelektriker och datatekniker är inte samma sak Petter. ;)

Vad som orsakar krashen kan vara svårt att avgöra då innehållet på webben är så olika från sida till sida. Det kan också bero på vilken version av tex java man har istallerad. Ofta brukar det hjälpa att man kör windows update och uppdaterar all tänkbar programvara man känner till.

Kör man Norton Antivirus så kan det vara en bidragande orsak då jag hört av andra som använder just Norton att den är jobbig och orsakar att deras datorer havererar lite in emellan. De flesta har numera övergått till mindre krävande anti-virus program och upplever inte desa fenomen längre. Bara en fundering på det hela.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är tyvärr datalektiker. Vet bara att det är IE.
Du menar tyvärr INTE data tekniker?
Dataelektriker och datatekniker är inte samma sak Petter.

Tyvärr Petrol och Laggeman - ni är båda dyslektiker.

(Inför en sådan här väl upplagd straffspark åker även mina principer åt he-e :smiley17:)

Häftigt nytt ord Articreef - bör in i Svenska Akademin direkt.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls Lasse, jag ville bara förtydliga vad Arcticreef mest troligen menade så att Petter inte skulle känna sig dum. ;)

Förresten Lasse, var straffsparken väl upplagd eller välupplagd? ;)

Ajabaja Laggeman, nu bryter du mot reglerna. Fem minuter i skamvrån, marsch pannkaka! :skrattar:

3.4 Agera inte språkpolis -

Kommentera inte andras sätt att skriva som till exempel felstavningar, särskrivningar eller grammatiska felaktigheter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Återkommer om 5 då. :)

Kommentaren till Lasse var menad i all vänlighet, det tror jag också framgår om man läser igenom inlägget ordentligt.

Nu har dock diskutionen kommit allt ifrån huvudämnet, så vi kan väl lägga ner den och återgå till problem med krashande IE och huruvida det har något bestämt med just SG att göra eller ej. (Vilket jag är totalt övertygad om att det inte har.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I egenskap av dataLEKTIKER så gör jag det enkelt som möjligt för mig hemma och använder där Mozilla på en Mac och allt fungerar utmärkt. På arbetet tvingas jag dock använda Explorer 6.0 på en PC och givetvis är det då allt kraschar.

Tydligen är det jag som verkar ha mest problem och felet ligger väl då sannolikt i min jobbburk snarare än på Guiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk vad man kan lära sig genom att uppfatta något fel! :) Ber så hemskt mycket om ursäkt till Christer, Lasse och Petrol för diverse misstolkningar, tillrättavisningar och feluppfattningar! :smiley9:

Hittade detta i en sökning på datalektiker:

"Det är ordledet "dys" i "dyslektiker" som innebär att personen inte kan. Dessutom är det ordet "maskin" i "datamaskin" som har att göra med själva apparaten. Om något borde det väl heta "dysmaskinell" att inte kunna använda datorer, för en "datalektiker" vore snarare någon som är jätte bra på att assimilera stora mängder information.

Ja, jag retar mig på det. Jag har retat mig på liknande trams ända sedan folk började kalla datorer för "en data".

Länk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...