saltmarcus Postat 31 augusti 2007 Dela Postat 31 augusti 2007 tja! tänkte göra en tråd som ska följa min clown´s utveckling och så.den heter lill nemo än så länge. när den blir större ska den heta nemo. den är ca 2-3 cm lång. det är en occelaris. jag vägde min ls idag. den vägde inte 4 kg som säljaren sa utan 3 kg. kan 2 clowner funka ändå?? jag byter ca 10-15% av vattnet varje vecka. har 2 pumpar. 1 cirk pump. i filterpump(tetratec)värmare(tetratec)tror ni det kan gå ändå?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 31 augusti 2007 Författare Dela Postat 31 augusti 2007 kan det funka ändå?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 31 augusti 2007 Dela Postat 31 augusti 2007 Men varför byter du vatten varje dag? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 31 augusti 2007 Dela Postat 31 augusti 2007 Har du inga fler fiskar skulle jag tro att 3 kg räcker även om ju 5 kg är bättre och minimum rekommendationen för 50L. Viktigt förstås att du matar lagom mycket. Ser också att du har värmare vilket ofta inte behövs om det inte är kyligt där akvariet står. Risken men värmare är om den hakar upp sig att det blir för varmt och fisken kan dö. Med en liten nanoskummare så behöver du inte byta så mycket vatten och inte så ofta heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 31 augusti 2007 Dela Postat 31 augusti 2007 du ska nog inte byta vatten varje dag då du kommeer att rubba vattenvärdena i ett så pass litet akvarium byt 10%var 14 dag eller så å mata ytterst lite men ganska ofta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 1 september 2007 Dela Postat 1 september 2007 jag skulle nog snarare säga 10% var 7:e dag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 1 september 2007 Författare Dela Postat 1 september 2007 jag menar 1 gång i veckan. mitt fel tänkte ha 2 occelaris. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johha Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 nano skummare brukar ofta ha leksaks kvalitè.när man kommer upp i större kar och man behöver byta mycket vatten kan det löna sig med skummare.skulle rekomendera att skaffa 1-2 kg Ls till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 Om du skaffar mer LS så får du akta dig så du inte får en ny nitrit topp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 2 september 2007 Författare Dela Postat 2 september 2007 ok. nu vet jag lite. men nog om det. nemo mår superbra. man kan se honnom vagga i stömmen när jag tänder lyset. sitter ej i ett hörn eller gömmer sig kan man säga! han simmare hela tiden upp över glasrutan runt ls:n. skojig liten krabat nemo. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 Om du skaffar mer LS så får du akta dig så du inte får en ny nitrit topp.Ja det är nog klokt att välja sten från ett inkört kar i det här läget. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 7 september 2007 Författare Dela Postat 7 september 2007 jag tror att jag är rätt bra på saltakvarium nu. för jag har haft clownen i i ca 1,2 veckor nu. och den lever. matar den 1 ggr/dag. den äter inte oftare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 7 september 2007 Dela Postat 7 september 2007 jag tror att jag är rätt bra på saltakvarium nu. för jag har haft clownen i i ca 1,2 veckor nu. och den lever. matar den 1 ggr/dag. den äter inte oftare.Härligt!! Visst får man en kick när man känner att de funkar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 7 september 2007 Författare Dela Postat 7 september 2007 det kan man lungt säga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 16 maj 2008 Författare Dela Postat 16 maj 2008 nu mår nemo fortfarande bra. ska in till triton och köpa en occelarisclown till. hur ser man skillnad på könen?? men min clown är inte så mycket större sen jag köpte den för 5 månader sen. bara kanske 3 cm. hur tror ni det kommer gå med en till?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Köp en som är mindre så blir det nog inga problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Clowner är hermafroditer (tvåkönade) så den större brukar bli hona.Lycka till Marcus.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 16 maj 2008 Författare Dela Postat 16 maj 2008 men vad händer om jag köper en som är större än ´´nemo´´ då?? dödar den stora nemo då eller? för dom har bara såna som är större än den jag har.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Hej Marcus!Det går nog bra om du köper en som inte bildat par med någon .Lycka till!Mvh Lotta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Jag vet inte hur stor din Clown är men en clown som går ensam brukar bli hona vid 5 - 6 cm storlek. Sätter man ihop två honor i ett litet kar brukar en bli ihjälslagen. Jag tror du har störst chans till framgång om du väntar till dess att de fått in clowner som är mindre än din. Om din är mindre än 5 cm så är den nästan säkert hane och då bör det gå bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 17 maj 2008 Författare Dela Postat 17 maj 2008 ja, den är mindre än 5 cm. kan jag köpa en större clown då?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Jag tror det kan gå bra. Men du får räkna med en del fighter i början. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 17 maj 2008 Författare Dela Postat 17 maj 2008 ok. kolla in denna filmsnutt som jag hittade på youtube.com: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 17 maj 2008 Författare Dela Postat 17 maj 2008 stig, vad tycker du? ska jag köpa en större eller en mindre clown?? hur ska man bete sig för att dom ska leka? vore ju extremt kul om dom gjorde det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Jag tycker du kan köpa en större. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.