Gå till innehåll

lill nemo


saltmarcus

Rekommenderade inlägg

tja! tänkte göra en tråd som ska följa min clown´s utveckling och så.

den heter lill nemo än så länge. när den blir större ska den heta nemo. den är ca 2-3 cm lång. det är en occelaris. jag vägde min ls idag. den vägde inte 4 kg som säljaren sa utan 3 kg. kan 2 clowner funka ändå?? jag byter ca 10-15% av vattnet varje vecka. har 2 pumpar. 1 cirk pump. i filterpump(tetratec)

värmare(tetratec)

tror ni det kan gå ändå??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Har du inga fler fiskar skulle jag tro att 3 kg räcker även om ju 5 kg är bättre och minimum rekommendationen för 50L. Viktigt förstås att du matar lagom mycket. Ser också att du har värmare vilket ofta inte behövs om det inte är kyligt där akvariet står. Risken men värmare är om den hakar upp sig att det blir för varmt och fisken kan dö. Med en liten nanoskummare så behöver du inte byta så mycket vatten och inte så ofta heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...

nu mår nemo fortfarande bra. ska in till triton och köpa en occelarisclown till. hur ser man skillnad på könen?? men min clown är inte så mycket större sen jag köpte den för 5 månader sen. bara kanske 3 cm. hur tror ni det kommer gå med en till??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur stor din Clown är men en clown som går ensam brukar bli hona vid 5 - 6 cm storlek. Sätter man ihop två honor i ett litet kar brukar en bli ihjälslagen. Jag tror du har störst chans till framgång om du väntar till dess att de fått in clowner som är mindre än din. Om din är mindre än 5 cm så är den nästan säkert hane och då bör det gå bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...