Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 315
  • Visningar 50,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

är det bläckfisken man ser nere till vänster i bild

blåringad ....-skrattar hysterisktimperator

attachment.php?attachmentid=27256&d=1225138931

Blev det bra med bläckfisken som vi pratade om förra veckan i en separat behållare?

Plattfisken vore trevligt att se en bild på. Är ett djur som jag länge letat efter

Postat

Ser riktigt trevligt ut!

Hoppas du skämtar när det gäller bläckfisken, ett zeroedge är ju inte direkt rymningssäkert-skrattar hysteriskt

Postat

Nja då jag pratade med Daniel så diskuterade vi om bläckfisken å jag frågade det samma som dig Petter. Det skulle bli ett rymmnings säkert akvarium enbart för bläckfisken.

Postat

Jag såg både bläckfisken och plattfisken när jag var på Bioted Marine. Riktigt häftiga djur framförallt bläckfisken! :ler:

Postat

Hej Daniel dina problem med cyano kan bero på "levande sanden" frågan dök upp för en tid sedan på zeovitforumet.

#4 report.gif

post_old.gif 09-18-2008, 04:42 AM

image.php?u=61&dateline=1205849263G.Alexander user_offline.gif

ZEOadmin

icon1.gif

Hi Syd, looks like this is the so called Live Sand. In the German forum many have reported problems with Live Sand in combination with zeovit, I remember also some threads in the English forum. They reported cyano and a thick brown film on it but it looks like problems are just present in the combination with zeovit.

G.Alexander

adminlogo1.jpg

Postat
  • Författare

Tack för alla fina kommentarer:). Skall kika på den tråden på zeovit.com, verkar intressant. Hade inte detta problem i mitt andra akvarium där jag körde zeovitmetoden. Men något är det som skapar detta problem.

Bläckfisken är för häftig, har han i ett litet akvarium kopplat till det stora. Skall se om jag inte kan ta en bild på den någon dag. Skall även fixa en riktig kamera så färgerna blir lite bättre.

Plattfisken är en riktig liten personlighet, när han studerar en från bottnen. Har väldigt mycket fisk och mer skall det bli så jag kör ganska hårt med näringsbegränsning för att hålla jämna steg med fiskarna.

Tillväxten på korallerna är riktigt bra, men skall snart byta rör i rampen så kanske det kommer en extra skutts i färger och tillväxt.

• 2 veckor senare...
Postat

Är det inte läge för lite bilder snart. Vet inte hur många gånger jag varit inne och kollat denna tråd efter nya bilder och hur det går med dom nya innvånarna :)

Postat
  • Författare

Skall se till att fixa fram lite bra bilder, skall ordna med en riktig kamera. Annars får i se till att titta förbi på saltträffen, roligare att titta på akvarium i verkligheten.

MvH Daniel

Postat

Visst är det snyggare irl men det är rätt långt till Orust! Hoppas se någon bild för oss en bit bort!

• 4 veckor senare...
Postat

Tyvärr så dog kameran så här är de 2 bilder jag fick från träffen hos Daniel.

En grym fisk denna här plattfisken

post-736-14468916393056_thumb.jpg

Vill ha faktor

post-736-14468916392786_thumb.jpg

• 4 veckor senare...
Postat
  • Författare

Hehe, jo mer eller mindre på samma plats. Jag har tre stycken som sitter på en sida av revet, men de är ju en snäll art som inte bränner speciellt mycket.

Postat
Hehe, jo mer eller mindre på samma plats. Jag har tre stycken som sitter på en sida av revet, men de är ju en snäll art som inte bränner speciellt mycket.

Ja, jag e själv sugen på dessa, Koppar anemon? :smiley20:

/Gustaf

Postat
  • Författare

Lite bilder på hur det ser ut i burken efter att man ruskat Zeovit-filtret. Aningens dammigt:).

Beklagar bildkvaliteten.

post-774-14468916517853_thumb.jpg

post-774-14468916517978_thumb.jpg

post-774-14468916518098_thumb.jpg

post-774-1446891651825_thumb.jpg

post-774-14468916518363_thumb.jpg

post-774-14468916518484_thumb.jpg

Postat

Hur går det med dina glasroser har din Imperator gjort några framsteg

Postat

Bildkvaliten är helt ok. Men bilderna är alldeles för få! Vill se många fler bilder på detta fina kar:)

Mvh/ Vtrlarsson

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.