Gå till innehåll

Metcrue 600 liters SPS/LPS


metcrue

Rekommenderade inlägg

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

är det bläckfisken man ser nere till vänster i bild

blåringad ....-skrattar hysterisktimperator

attachment.php?attachmentid=27256&d=1225138931

Blev det bra med bläckfisken som vi pratade om förra veckan i en separat behållare?

Plattfisken vore trevligt att se en bild på. Är ett djur som jag länge letat efter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Daniel dina problem med cyano kan bero på "levande sanden" frågan dök upp för en tid sedan på zeovitforumet.

#4 report.gif

post_old.gif 09-18-2008, 04:42 AM

image.php?u=61&dateline=1205849263G.Alexander user_offline.gif

ZEOadmin

Join Date: Jan 2005

Posts: 9,449

icon1.gif

Hi Syd, looks like this is the so called Live Sand. In the German forum many have reported problems with Live Sand in combination with zeovit, I remember also some threads in the English forum. They reported cyano and a thick brown film on it but it looks like problems are just present in the combination with zeovit.

G.Alexander

__________________

adminlogo1.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla fina kommentarer:). Skall kika på den tråden på zeovit.com, verkar intressant. Hade inte detta problem i mitt andra akvarium där jag körde zeovitmetoden. Men något är det som skapar detta problem.

Bläckfisken är för häftig, har han i ett litet akvarium kopplat till det stora. Skall se om jag inte kan ta en bild på den någon dag. Skall även fixa en riktig kamera så färgerna blir lite bättre.

Plattfisken är en riktig liten personlighet, när han studerar en från bottnen. Har väldigt mycket fisk och mer skall det bli så jag kör ganska hårt med näringsbegränsning för att hålla jämna steg med fiskarna.

Tillväxten på korallerna är riktigt bra, men skall snart byta rör i rampen så kanske det kommer en extra skutts i färger och tillväxt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...