Gå till innehåll

Metcrue 600 liters SPS/LPS


metcrue

Rekommenderade inlägg

Tackar, synd att jag inte kan få fram färgerna hos korallerna i mina bilder.

Jag är mycket nöjd med mina chromisar som äter mig ur huset:).

Den ena bilden som är lite dunklare är tagen under "soluppgången", skall lägga in en bild på solnedgången. Blir fantastiskt ljus när man dimmrar ner de sista fijipurpul rören.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Daniel!

Jag tycker du är hård mot dig själv vad det gäller kritik mot dina kort. De är bra.

Har du funderat något på hur du ska få sanden att ligga kvar i hela karet?

EDIT!

Glömde fråga vad du har för kombination av lysrör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, tillbaka igen.

Jag har inte hällt i tillräckligt med sand för att det skall täcka hela bottnen, därför är det några kala fläckar. Skall göra detta så fort jag får ork:). Jag kör med 2st FijiPurpul 2st Blå och resten KZ Coral Light.

Japp en lite microatoll är tanken.

Det går två styrkablar till GHLen. Och en ström kabel upp itaket.

Jag skall ha två Tunzepumpar till på boxen, jag vill ha pumpar som blåser mot revet, därför sitter de på kortsidorna. Det finns en överhängande risk för en nanobox:).

I dag har jag limmat koraller och byggt om inredningen, blev riktigt nöjd:). Tog mig även tid att utrota ett gäng glasrosor som satt på en mussla. Skall ta mig i kragen och koppla in kalkreaktorn denna veckan och få ordning på GHLen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jo visst får det plats med euphyllia någon stans:). Skall ladda xboxen.

Tackar, jo jag är riktigt nöjd än så länge, men en hel del fixade kvar innan jag kan koncentrera mig på skötseln av korallerna.

Den tar ut fenorna när den är skrämd, eller skall moppsa upp sig lite. Jäkligt häftig fisk det där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Daniel för en trevlig dag.

Allt ifrån däckbyte på hojen till GHL programering och egengjorda burgare-Tummen upp

post-736-14468915577083_thumb.jpg

Utanför sitt barskåp.

post-736-14468915577572_thumb.jpg

Dactylopterus volitans. Så grym fisk!!! Den går med sina två spröt under kroppen å fäller ut sido fenorna vid behov

post-736-14468915578031_thumb.jpg

Fler bilder kommer

post-736-14468915577301_thumb.jpg

post-736-144689155778_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken häftig fisk! Bra bilder också. Måste börja söka information om fisken, kanske lägga in lite om den i artregistret också om jag har någon bild jag får använda. I och för sig är det bättre du Daniel skriver för jag tror du vet det mesta redan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...