DaTrucka Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Coool... men är det inte den blåringade som är så inni h-e giftig? Citera
wrang Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 är det bläckfisken man ser nere till vänster i bildblåringad ....imperatorBlev det bra med bläckfisken som vi pratade om förra veckan i en separat behållare?Plattfisken vore trevligt att se en bild på. Är ett djur som jag länge letat efter Citera
petrol Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Ser riktigt trevligt ut!Hoppas du skämtar när det gäller bläckfisken, ett zeroedge är ju inte direkt rymningssäkert-skrattar hysteriskt Citera
wrang Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Nja då jag pratade med Daniel så diskuterade vi om bläckfisken å jag frågade det samma som dig Petter. Det skulle bli ett rymmnings säkert akvarium enbart för bläckfisken. Citera
Bengan Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Jag såg både bläckfisken och plattfisken när jag var på Bioted Marine. Riktigt häftiga djur framförallt bläckfisken! Citera
Syd Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Hej Daniel dina problem med cyano kan bero på "levande sanden" frågan dök upp för en tid sedan på zeovitforumet. #4 09-18-2008, 04:42 AM G.Alexander ZEOadmin Join Date: Jan 2005Posts: 9,449 Hi Syd, looks like this is the so called Live Sand. In the German forum many have reported problems with Live Sand in combination with zeovit, I remember also some threads in the English forum. They reported cyano and a thick brown film on it but it looks like problems are just present in the combination with zeovit.G.Alexander__________________ Citera
metcrue Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 Tack för alla fina kommentarer:). Skall kika på den tråden på zeovit.com, verkar intressant. Hade inte detta problem i mitt andra akvarium där jag körde zeovitmetoden. Men något är det som skapar detta problem. Bläckfisken är för häftig, har han i ett litet akvarium kopplat till det stora. Skall se om jag inte kan ta en bild på den någon dag. Skall även fixa en riktig kamera så färgerna blir lite bättre.Plattfisken är en riktig liten personlighet, när han studerar en från bottnen. Har väldigt mycket fisk och mer skall det bli så jag kör ganska hårt med näringsbegränsning för att hålla jämna steg med fiskarna. Tillväxten på korallerna är riktigt bra, men skall snart byta rör i rampen så kanske det kommer en extra skutts i färger och tillväxt. Citera
petrol Postat 29 oktober 2008 Postat 29 oktober 2008 Blev nyfiken på plattfisken, finns det något namn så man kan googla lite? Citera
wrang Postat 29 oktober 2008 Postat 29 oktober 2008 Blev nyfiken på plattfisken, finns det något namn så man kan googla lite?Den art jag sökt efter heter Bothus och fisken i sig heter Bothus lunatusKolla på se.reeflex.net och under Plattfiskar Bothus(1), Pardachirus(1), Pleuronectes(1), Zebrias(1) Citera
vtrlarsson Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Är det inte läge för lite bilder snart. Vet inte hur många gånger jag varit inne och kollat denna tråd efter nya bilder och hur det går med dom nya innvånarna Citera
metcrue Postat 7 november 2008 Författare Postat 7 november 2008 Skall se till att fixa fram lite bra bilder, skall ordna med en riktig kamera. Annars får i se till att titta förbi på saltträffen, roligare att titta på akvarium i verkligheten. MvH Daniel Citera
Sillen Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 Visst är det snyggare irl men det är rätt långt till Orust! Hoppas se någon bild för oss en bit bort! Citera
wrang Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Tyvärr så dog kameran så här är de 2 bilder jag fick från träffen hos Daniel.En grym fisk denna här plattfiskenVill ha faktor Citera
Ted Camenius Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 vad heter den firren? Den var ju tokläcker.. Citera
ugglebo Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 En clown i bubbelanemon från en mycket trevlig saltträffen i lördags Citera
amatören Postat 3 december 2008 Postat 3 december 2008 Riktigt häftigt kar du har....snygga bilder. Citera
wrang Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Hittade denna bilden från daniels möteGrymt snygga anemoner Citera
garfish Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Tjusiga och fina anemoner, håller de sig kvar på samma ställe? /Gustaf Citera
metcrue Postat 28 december 2008 Författare Postat 28 december 2008 Hehe, jo mer eller mindre på samma plats. Jag har tre stycken som sitter på en sida av revet, men de är ju en snäll art som inte bränner speciellt mycket. Citera
garfish Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Hehe, jo mer eller mindre på samma plats. Jag har tre stycken som sitter på en sida av revet, men de är ju en snäll art som inte bränner speciellt mycket.Ja, jag e själv sugen på dessa, Koppar anemon? /Gustaf Citera
metcrue Postat 2 januari 2009 Författare Postat 2 januari 2009 Lite bilder på hur det ser ut i burken efter att man ruskat Zeovit-filtret. Aningens dammigt:).Beklagar bildkvaliteten. Citera
wrang Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Hur går det med dina glasroser har din Imperator gjort några framsteg Citera
vtrlarsson Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Bildkvaliten är helt ok. Men bilderna är alldeles för få! Vill se många fler bilder på detta fina kar:)Mvh/ Vtrlarsson Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.