Sillen Postat 28 juni 2008 Dela Postat 28 juni 2008 Ska du skaffa LS från samma ställe också så du inte får in fel liftare?Kan du inte ta någon bild på hur bygget ser ut nu? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 28 juni 2008 Författare Dela Postat 28 juni 2008 Sillen: Nej faktiskt inte. Ska köra vidare med den ls:en jag hade i mitt 1440L kar och sen har jag fått tag på 200 - 300kg till. Får väll ta en bild nästa gång jag är hemma.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 1 juli 2008 Författare Dela Postat 1 juli 2008 Som lovat lite bilder..Min arbertskamrat va snäll att ställa upp som modell Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 1 juli 2008 Dela Postat 1 juli 2008 det ser ju ut att räcka till iaf kommer att bli sketa snyggt när du får igång det! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 Robin,Du skrev i början av tråden att du skulle ha detta kar i en liten stuga och med ett annat kar ovanpå. Är det fortfarande planen? Snart kommer du väl till en punkt då karet blir så färdigbyggt att det blir för tungt för att flytta på, eller? Hur tänker du här? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jossi Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 Herlig!!! Gleder meg til fortsettelsen!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 2 juli 2008 Författare Dela Postat 2 juli 2008 Vargklo: Står tidigare i denna tråden att det blivigt ändrade planer. Karet som skulle vara över är till salu. Kommer ändast ha detta stora kar.Ja det börjar bli tung men inte för tungt.. Det är nästan helt klart nu för att köra ner till stugan, Där kommer sedan rutan monteras.Hultis: tackar.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 Robin.Får man komma på besök någon dag sen när du börjar få igång härligheten? Skulle vara jätte kul å se detta kar IRL.Ser ut som det kommer bli väldigt bra bygge, kommer antagligen sno några idéer av dig sen MVH Fredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 2 juli 2008 Författare Dela Postat 2 juli 2008 FredrikSjälvklar får du komma på besök. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 2 juli 2008 Författare Dela Postat 2 juli 2008 Ja det är vill lika bra att börja planera en fisklista.. Skulle gärne behöve lite hjälp med den. så jag lägger upp en lista på massa fiskar jag kan tänka mig och ett cirka antal av varje sort så kan ni hjälpa mig att strycka eller lägga till En sak att tänka på de måste finnas i indo-pacific, och vara rev/sps säkraKirurgerAcanthurus lineatus 1 stAcanthurus triostegus ca 5-15 stParacanthurus hepatus ca 5-15 stZebrasoma flavescens ca 10-15 stZebrasoma veliferum antal ?WrassarPseudocheilinus hexataenia antal ?Någon som är bra på wrassar och vet några fina och trevliga?AnthiasMånga, vilka sortar vet jag inte än.KardinalerApogon leptacanthus, 50?DamselerChromis viridis ca 50 stRockaDasyatis kuhlii 1stHajChiloscyllium punctatum 1stTacksam för all hjälp jag kan få Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 Jag hade ökat antalet chromis till minst 50 st i ett så stort kar.Anthias: Pseudanthias squamipinnis lika många minst. Ett par hanar och resten honor.Apogon leptacanthus minst 50 stycken där också.Det krävs nog lite antal på de små fiskarna om man vill att de ska synas och ge intryck av stora stim.Sen hade jag bytt ut Z. Veliferum mot Zebrazoma desjardini, 2 st. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 2 juli 2008 Författare Dela Postat 2 juli 2008 Zebrazoma desjardini finns dock inte i indo-pacific vad jag vet Jo får väll öka på cromisarna och kardinalerna. Dock hade jag tänkt ha ett par olika sorter Anthias. Kanske runt en 70 st totalt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 Kollade vad det stod i art-beskrivningen som hastigast, och där står iofs "Rödahavet, Västra Indiska Oceanen". Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 21 juli 2008 Författare Dela Postat 21 juli 2008 Nya bilder.. Karet är nu på platts i stugan.. Rutan kommer jag limma i morgon. Och även väggen kommer att börjas byggas då..Första bilderna är de sista fån min arbetsplatts där akvariet byggdes..Sedan är det bilder på akvariet när det är på platts..Bilden på pumpen är på Tunzes nya som är på 12.000L/H Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 21 juli 2008 Dela Postat 21 juli 2008 Hej!Du verkar vara en bra snickare! Verkligen snyggt! Räcker det verkligen med bara den där skummaren som mekanisk filtrering? Man blir sugen på att ha ett sånt akvarium i framtiden. Skulle vara kul att ha dig som stöd då! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 21 juli 2008 Dela Postat 21 juli 2008 Vad ska man säga! Jag är grymt imponerad av ditt arbeta. Fortsätt på detta viset och hoppas att du inte känner dig tidspressad.Jag är helt okunnig på rockor och hajar, undrar lite vad du har haft för urvalsfaktorer när du valt ut just en Dasyatis kuhlii och en Chiloscyllium punctatum. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 juli 2008 Dela Postat 21 juli 2008 Apogon lepacanthus lär få det svårt i den omgivningen. Den finns ju inte i turbulent vatten på revets utsida. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 21 juli 2008 Dela Postat 21 juli 2008 Acanthurus lineatus måste va en av dom snyggaste fiskarnaGrattis på födelsedagen Robin Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 22 juli 2008 Författare Dela Postat 22 juli 2008 Sillen: Tidspressad kan man lätt säga att jag har kännt mig och känner mig Anledningen till att det blir Dasyatis kuhlii är att det är en vacker rocka med blå prickas som tillskillnad mot den vanliga blåprickaga rockan Taeniura lymma trivs bra i akvarium.= Dasyatis kuhlii, anpassar sig bra i akvariumTaeniura lymma, finns inte rappoterat att någon klarat hålla denna i liv mer än ett år i fångenskap, bör lämmnas kvar i havet, dock en av de vanligaste rockorna i handlen pga sitt utsende. Chiloscyllium punctatum. som är brownbanded bamboo shark är en utmärkt haj för mindre akvarium. Lätt att hålla blir inte så stor. Sen att båda dessa kommer från Indo-pacific som va ett måste då jag bara ska ha djur där ifrån. Håller samma temperatur m.m så jag kan ha de med resten av korallrna och fisken. Stig.. Okej vad tråkigt.. Det är dock lite konstigt då jag bara sett blider på dessa i fångenskap i SPS kar på reefcentral. Keek: Dock inte lika snygg som min sohal som jag måste göra mig av med.. Tack så mycket.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 Sund inställning till djuren. Går det inte att skapa turbullent vatten under revet? Kolla på Stefan Molins konstruktion av vågmaskin!Har du bestämnt vad entré avgiften ska bli när du fått igång karet? *ler* Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 22 juli 2008 Författare Dela Postat 22 juli 2008 Blir inte mycket till rev.. Blir til revpelare modell tjock ca 50 cm i diameter och kanske 60 cm hög. Sen i vänster bakhörn blir det som en halvcirkel som byggs upp mot väggen. entren är gratis t med lite grill kött bara så kan jag bjuda opå öl.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 kul att du kommit så här långt. o grattis på födelsedagen:grattis Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 Om Vetlanda legat på en bättre geografisk plats ur min synvinkel hade jag kommit dit redan!GRATTIS på födelsedagen! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 Trevligt att se utvecklingen!!Grattis på födelsedagen Hur mycket cikulation kommer du ha totalt som du vet redan nu.Vad limmar du glasrutan med mot schassit?Vanlig sillicon eller special sillicon för större akvarie ändamål Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 Apogon lepacanthus är litet blyg och tillbakadragen. Den går alldeles utmärkt i revkar i lugnt sällskap som Nemateleotris t.ex. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg