Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
Pwin: Tackar..

Ted: Ja då det räcker, Haj äggen är av brownbanded bamboo shark. Pris ca 400kr st

Jimmy Om du läser i tråden så står det att jag slopade det akvariet.. Kände att det räckte med att att lägga pengar tid och energi på.

Hur kan det räcka? Ska man inte ha 1kg per 10:e liter?

• Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Hur kan det räcka? Ska man inte ha 1kg per 10:e liter?

Det finns en del saker som är ett "ska" eller "måste" i denna hobbyn, men mängden sten är inte ett utav dem. Med tanke på vad man har i karet bör man ordna filtreringen därefter. I detta fallet är det väldigt mycket vatten, men det blir kanske inte så väldigt mycket fisk, vilket inte ger så väldigt hård belastning på akvariet, och en effektiv skummare gör mycket.

Postat

blir skoj att se detta kar växa frem helt!

har du nån länk till nån vettig sida me info om bambu hajarna du har ägg från så slipper man leta röve av sig ;)

Postat

Robin vad blev det för mått på karet sen det står bara det första planerad måtten.

Kommer bli grymt det här ser jag :) Nu vet vi var träffarna kommer vara i framtiden ;)

• 2 veckor senare...
Postat

Sorry pojkar att jag varit dålig på uppdateringar.

Men lyckas inte ta några bra bider.

Men karet är i full gång.

I korall väg är det några spsér, några lps en sten med ricordea, fick även med en sand anemon med lsen.

Fisk

1 st sohal "ska dock säljas"

3 gula kirurger

en lite grupp antihas

en liten grupp cromis

2 st sandvändande fiskar "kommer inte på namnet i skrivande stund.

Sen har jag mussla nån räka. Erimiter snäckor av olika slag.

Postat
Sorry pojkar att jag varit dålig på uppdateringar.

Men lyckas inte ta några bra bider.

Men karet är i full gång.

I korall väg är det några spsér, några lps en sten med ricordea, fick även med en sand anemon med lsen.

Fisk

1 st sohal "ska dock säljas"

3 gula kirurger

en lite grupp antihas

en liten grupp cromis

2 st sandvändande fiskar "kommer inte på namnet i skrivande stund.

Sen har jag mussla nån räka. Erimiter snäckor av olika slag.

Hur ska du kunna ha hajar med de fiskarna? Är det inte lite dyra fiskar att använda som mat?

Postat
Hur ska du kunna ha hajar med de fiskarna? Är det inte lite dyra fiskar att använda som mat?

Mat? Okej kanske att nån cromis kan bli mat när hajen är vuxen men annas är det lungt.

• 3 veckor senare...
Postat

Ja, storleken är verkligen imponerande!

Hur kommer du åt bakom akvariet, t.ex. att pilla med osmosfiltret som syns på bilden? Det verkar som om akvariet står mot väggen där bak.

• Skapa Ny...