pimo Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Fick en ide ifrån en tråd på rc, hoppas att några är intresserade, det är bara på skoj och alla som vill kan vara med.Den 1e mars så postar alla som vill vara med en bild på en nylimmad spsfragg, ca 3 cm hög.Sedan fortsätter vi att posta en ny bild den förste varje månad, och efter 6 månader ser vi vem som fått fraggen att växa mest.Vinnaren vinner en obeskrivlig ära!Regler:Korallen ska vara en sps av "grenväxande" sort och ca 3 cm hög vid start.Fraggen ska brytas och limmas den siste februari-förste mars.På korten ska någon form av linjal eller liknande vara brevid korallen så att man kan läsa av hur hög korallen är.Vad tror ni?, någon som vill vara med?, korallen kan vara hur ful som helst, det är bara hur den växer som är det intressanta.Själv funderar jag på att gå ut med antingen en acropora millepora, eller en montipora digitata vid start. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 jag är helt ny inom hobbyn men får hem ett par m.digitata på måndag och tycker att det skulle vara roligt att se hur mkt jag kan få den att växa, inte för att jag kommer ha en chans mot alla med sina monster belysningar och alla extra ämnen som tillsätts, men mest för eget nöje =)tror att fler kommer nappa på detta, låter ganska underhållande och intressant att studera hur mkt folk får sina koraller att växa Mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Haha, skitbra trådinitiativ!Synd bara att man inte har några sps-fraggar, får ge sig ut och leta stenhårt. Inte för att man har en chans, men coolt att medverka! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 22 februari 2008 Författare Dela Postat 22 februari 2008 Roligt att det finns lite intresse!Som jag sa så är det tänkt som en rolig grej och inte blodigt allvar + att jag tror det kan vara väldigt intressant att se tillväxten i olika sorters kar.Hoppas att vi kan få ihop ett startfält nu så tävlingen blir av.Och om man inte är intresserad av sps koraller kan man ju starta en likadan tävling fast med mjukisar istället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Låter som en kul idé. Jag ställer upp med en grön montipora i startfältet, jäkla ogräs . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pikkenix Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Kul iniativ - såklart man är med! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Speedster Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Kul initativ!Jag kommer köra på en mörkgrön digitata!(tur man köpt på sig 10 kg ballinprodukter precis ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Låter som en riktigt kul ide! Jag hänger på, undrar vilken fragg man skall tro på?//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Kul idé. Jag har inga förutsättningar för att vinna, men jag är gärna med! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 ställer också upp, dock vet jag inte om jag ska välja grön montipora eller s.calendrium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Jag tycker ni har en toppen grej på G. Jag önskar er alla lycka till då jag själv inte kan ställa upp då jag hoppas byta kar under perioden! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 22 februari 2008 Författare Dela Postat 22 februari 2008 Va roligt att vi blir ett gäng!Vore ju roligt om det gick att lösa så att det blir någon form av "Kollage" varje månad med bilderna, istället för att behöva bläddra runt i tråden för att se bilderna, går det att lösa tro? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Det borde ju gå att lösa med att alla deltagare mailar sin bild till en som håller i det och sedan länkas det i första inlägget till varje månads inlägg. Uppgiften att lägga in bilderna borde kunna roteras bland deltagarna. Antingen det, eller så skapar varje deltagare ett inlägg där bilderna uppdateras efterhand och varje deltagare får en länk i första inlägget i tråden, då kan man ju själv lägga in en bild allt efterom man har tid och möjlighet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Jag är med på ett hörn.. men vet inte vilken korall jag ska fragga av. Men ska kolla upp det.! =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Vilken kul grej:smiley20: jag vill vara med!Ska nog ställa upp med en Seriatopora Hystrix fragg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 hej hej, haha jag får nog med köra hysterixfragg, den ena spretiga spsen jag har, men jag är med! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Speedster Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Lyfter denna tråden... och lägger in en bild på min tjuvstart för att få igång er andra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 har legat lite på latsidan och hinner tyvärr inte beställa hem limm nu =/ så jag får nog strunta i detta och studera er andras tillväxt istället Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Speedster Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Superlim till fraggar finns ju i vilken butik som helst. Jag använde "super attack" till mina fraggar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 jaha så det går med superattack alltså? har för mig folk snackat om 2komponent hit o dit Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Det går bra med superlim jag kör med gel varianten fins på ÖB för 20 spänn räker lungt tilll 20 talet fraggar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Fram med saxarna och limflaskorna nu, imorgon lördag är det 1a mars och det blir roligare ju fler som är med . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Jag kommer nog vara med på ett hörn!En Acropora fragg får det bli. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Bump. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 På gång, skall först o handla lite;)//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.