Gå till innehåll

sps Fraggtävling, start 1e mars.


pimo

Rekommenderade inlägg

Fick en ide ifrån en tråd på rc, hoppas att några är intresserade, det är bara på skoj och alla som vill kan vara med.

Den 1e mars så postar alla som vill vara med en bild på en nylimmad spsfragg, ca 3 cm hög.

Sedan fortsätter vi att posta en ny bild den förste varje månad, och efter 6 månader ser vi vem som fått fraggen att växa mest.

Vinnaren vinner en obeskrivlig ära!

Regler:

Korallen ska vara en sps av "grenväxande" sort och ca 3 cm hög vid start.

Fraggen ska brytas och limmas den siste februari-förste mars.

På korten ska någon form av linjal eller liknande vara brevid korallen så att man kan läsa av hur hög korallen är.

Vad tror ni?, någon som vill vara med?, korallen kan vara hur ful som helst, det är bara hur den växer som är det intressanta.

Själv funderar jag på att gå ut med antingen en acropora millepora, eller en montipora digitata vid start.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

jag är helt ny inom hobbyn men får hem ett par m.digitata på måndag och tycker att det skulle vara roligt att se hur mkt jag kan få den att växa, inte för att jag kommer ha en chans mot alla med sina monster belysningar och alla extra ämnen som tillsätts, men mest för eget nöje =)

tror att fler kommer nappa på detta, låter ganska underhållande och intressant att studera hur mkt folk får sina koraller att växa :)

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Roligt att det finns lite intresse!

Som jag sa så är det tänkt som en rolig grej och inte blodigt allvar + att jag tror det kan vara väldigt intressant att se tillväxten i olika sorters kar.

Hoppas att vi kan få ihop ett startfält nu så tävlingen blir av.

Och om man inte är intresserad av sps koraller kan man ju starta en likadan tävling fast med mjukisar istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va roligt att vi blir ett gäng!

Vore ju roligt om det gick att lösa så att det blir någon form av "Kollage" varje månad med bilderna, istället för att behöva bläddra runt i tråden för att se bilderna, går det att lösa tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde ju gå att lösa med att alla deltagare mailar sin bild till en som håller i det och sedan länkas det i första inlägget till varje månads inlägg. Uppgiften att lägga in bilderna borde kunna roteras bland deltagarna. Antingen det, eller så skapar varje deltagare ett inlägg där bilderna uppdateras efterhand och varje deltagare får en länk i första inlägget i tråden, då kan man ju själv lägga in en bild allt efterom man har tid och möjlighet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...